طرز تهیه نان سیر

طرز تهیه نان سیر با خمیر یکی از خوش مزه ترین طرز تهیه نان سیر رستورانی است که همان طعم نان سیر در کافه و رستوران را میدهد که در ادامه به طور کامل توضیح داده ایم.
Rate this post

طرز تهیه نان سیر با خمیر

نان سیر، یک غذای لذیذ متشکل از نان، سیر، پنیر پیتزا و روغن زیتون است، که می‌توان با افزودن انواع مواد غذایی دیگر، آن را مطابق با ذائقه فردی افراد تنظیم کرد. این غذا که احتمالاً ریشه‌هایی در ایتالیا یا روم باستان دارد، علاوه بر طعم دلپذیر، از ارزش غذایی قابل توجهی به دلیل استفاده از مواد مغذی برخوردار است.

با استفاده از نان سبوس‌دار در تهیه آن، فیبر و مواد مغذی غذا افزایش یافته، خواص آن را تقویت می‌کند. روغن زیتون، یک گزینه سالم برای کاهش فشار خون و سیر، به عنوان یک تقویت‌کننده سیستم ایمنی و کاهش‌دهنده خطر حملات قلبی شناخته می‌شود. بنابراین، نان سیر می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل یا یک میان وعده مغذی عمل کند. این غذای سبک و خوشمزه، می‌تواند به عنوان یک همراه عالی برای سالاد یا سوپ سرو شود.

نان سیر، یکی از پرطرفدارترین انتخاب‌ها در بین غذاهای سریع السیر ایرانیان، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این غذا که گاهی به عنوان یک وعده کامل و گاهی به عنوان پیش غذا سرو می‌شود، می‌تواند با انواع مختلفی از مواد غذایی تهیه شود. تهیه نان سیر، با وجود سادگی فرآیند، امکان پذیر است و شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، نان سیر لذیذی متناسب با ذائقه خود آماده کنید. در ادامه، طرز تهیه نان سیر رستورانی را ارائه خواهیم داد و از مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه این فست فود خوشمزه صحبت می‌کنیم.از غذاهای خوشمزه و کم کالری طرز تهیه پیتزا سبزیجات را هم به شما پیشنهاد می کنیم.

مواد لازم طرز تهیه نان سیر تابه ای

  • خمیر پیتزای بزرگ : ۱ عدد
  • سیر : ۴ عدد
  • کره : ۵۰ گرم
  • روغن زیتون : ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم
  • آویشن : نصف قاشق چای خوری
  • پنیر پیتزا : به میزان دلخواه

طرز تهیه نان سیر رستورانی فوری مرحله به مرحله

برای دنبال کردن طرز تهیه نان سیر فوری و خوشمزه مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • گام اول: ابتدا سیرها را تمیز بشویید، سپس پوست آن‌ها را جدا کرده و با استفاده از بخش ریز رنده، آن‌ها را به دقت رنده نمایید.
  • گام دوم: ماهیتابه‌ای را روی شعله ملایم گاز قرار دهید و کره را درون آن آب کنید. سپس سیرهای رنده شده را به ماهیتابه اضافه کرده و تفت دهید. بعد از گذشت چند دقیقه، نمک، فلفل و آویشن را به آن افزوده و ادامه دهید تا بوی خوش سیر فضا را پر کند. (نیازی به سرخ کردن زیاد سیرها ندارید)
  • گام سوم: روی سطح خمیر پیتزا، روغن زیتون را به طور یکنواخت بریزید و مطمئن شوید که تمام قسمت‌های خمیر با روغن پوشیده شده‌اند. پس از آن، مخلوط سیر تفت داده شده را بر روی خمیر پیتزا به خوبی پخش کنید.
  • گام چهارم: پنیر پیتزا را بر روی مواد روی خمیر اضافه کرده و سپس آن را با یک لایه نازک فویل بپوشانید. این مجموعه را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم شده است، قرار دهید تا کاملاً پخته شود. بعد از پخت، نان سیر را از فویل خارج کرده و با استفاده از جعفری یا پیازچه خرد شده تزیین نمایید.در طرز تهیه نان سیر تابه ای می توانید برش های نان سیر را در تابه چیده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا پخته شود

طرز تهیه نان سیر با نان تست

پنیر پیتزا را می‌توان به عنوان یک شاهکار آشپزی در نظر گرفت. استفاده از پنیر پیتزا در انواع غذاها می‌تواند کیفیت آن‌ها را از حالت ساده به بی‌نظیر بالا ببرد. ترکیب کردن پنیر پیتزا با نان سیر، طعمی استثنایی به نان سیر می‌بخشد، طعمی که هرگز از آن خسته نخواهید شد. برای آموختن نحوه طرز تهیه نان سیر با نان باگت و پنیر پیتزا، کافی است دستورالعمل‌های زیر را دقیقاً دنبال کنید تا در نهایت به یک پیش‌غذای وسوسه‌انگیز دست یابید.

مواد لازم طرز تهیه نان سیر ساده

  • ۶ برش نان تست
  • ۳ قاشق غذاخوری کره
  • ۳ عدد سیر
  • ۱ فنجان پنیر پیتزا
  • ۱ قاشق غذاخوری جعفری
  • ۳/۴ قاشق غذاخوری پونه
  • نمک و فلفل به‌اندازه لازم

مراحل پخت نان سیر فوری

پس از آماده‌سازی مواد اولیه، حال وقت آن رسیده که فرآیند تهیه نان سیر با استفاده از نان تست را آموزش ببینیم. زمان لازم برای آماده‌سازی این مواد تقریباً ۱۰ دقیقه است و شما به حدود ۱۵ دقیقه برای پختن نیاز خواهید داشت.

  1. اولین گام در تهیه این نان سیر، گرم کردن فر به دمای ۱۸۰ درجه سلسیوس می‌باشد. سپس، نیمی از هر حبه سیر را برش دهید. سطح برش خورده سیر را با روغن مالیده و درون تابه قرار دهید. برای چند دقیقه سیر را سرخ کنید تا کاملاً روغن را به خود جذب نماید.
  2. در مرحله بعد، کره را در ظرفی ریخته، نمک و فلفل به آن افزوده و جعفری خرد شده را به این مخلوط اضافه کنید.
  3. سیر سرخ شده را به این ترکیب اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مزه‌ها به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.
  4. نان تست را درون یک ظرف چیدمان کرده و روی هر برش نان، یک قاشق غذاخوری از مخلوط آماده شده را پخش کنید.
  5. سپس، سینی فر را چرب کرده، نان‌ها را در آن بچینید و برای مدت ۵ دقیقه در فر قرار دهید.
  6. پس از اینکه نان‌ها رنگ طلایی به خود گرفتند، سینی را از فر خارج کرده و روی نان‌ها پنیر پیتزا بپاشید.
  7. سینی را مجدداً برای ۲ تا ۳ دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا پنیر ذوب شود. پیش‌غذای شما حالا آماده است و می‌توانید آن را به عنوان مقدمه‌ای برای سوپ یا به تنهایی میل کنید.