دستور پخت سمبوسه پیتزایی

در این مقاله طرز تهیه سمبوسه پیتزایی را به سبک رستورانی و با استفاده از سوسیس و کالباس به شما آموزش می‌دهیم.طرز تهیه سمبوسه ساده دارای نکات مهم و همچنین آموزش پیچیدن است.در طرز تهیه سمبوسه گوشت همانند سمبوسه ساده می توانید به مواد میانی داخل سمبوسه گوشت اضافه کنید.
Rate this post

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی

پخت سمبوسه پیتزایی، یکی از غذاهای فوری و پرطرفدار در کشورمان است که از نظر ظاهری شبیه به سمبوسه آبادانی است، اما مواد داخل آن شامل مخلوطی از مواد استفاده شده در پیتزا می‌باشد.

مواد لازم سمبوسه پیتزایی با سوسیس

سوسیس ۲ عدد
قارچ ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
سیب زمینی ۱ عدد
نان لواش به تعداد کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن مخصوص سرخ کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با لواش

  • مرحله اول:
    برای پخت سمبوسه پیتزایی ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پوست‌گیری کرده و به صورت حبه‌های کوچک خرد می‌کنیم. سپس آن‌ها را با آب سرد شسته تا نشاسته‌های اضافی از بین برود و سپس با دستمال تمیز خشک می‌کنیم.
  • مرحله دوم:
    تابه‌ای را روی حرارت قرار می‌دهیم و کمی روغن اضافه می‌کنیم. وقتی روغن داغ شد، سیب‌زمینی‌ها را اضافه کرده و آن‌ها را به طور کامل سرخ می‌کنیم. سپس آن‌ها را از روغن خارج کرده و کنار می‌گذاریم.
  • مرحله سوم:
    پیاز را ریز خرد کرده و در تابه تفت می‌دهیم تا طلایی شود، سپس آن را از تابه خارج کرده و در ظرفی که سیب‌زمینی‌ها در آن قرار دارند می‌ریزیم.
  • مرحله چهارم:
    سوسیس‌ها را به صورت حبه‌های کوچک خرد کرده و در روغن تفت می‌دهیم. پس از سرخ شدن، آن‌ها را از روغن خارج کرده و به ظرف حاوی سیب‌زمینی‌ها اضافه می‌کنیم.
  • مرحله پنجم:
    قارچ‌ها را شسته و پوست آن‌ها را جدا کرده و سپس خرد می‌کنیم و در روغن گرم تفت می‌دهیم تا آب آن‌ها برود. سپس حرارت را کم می‌کنیم.
  • مرحله ششم:
    سوسیس، سیب‌زمینی، و پیاز سرخ شده را به قارچ‌ها اضافه کرده و کمی تفت می‌دهیم تا همه مواد با هم مخلوط شوند. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می‌کنیم. می‌توانید مقدار کمی از سس تند هم به مواد اضافه کنید.
  • مرحله هفتم:
    حرارت زیر تابه را خاموش کرده و به سمبوسه‌ها می‌رویم. هر نان لواش را به چهار قسمت برش می‌زنیم و مقداری از مواد سمبوسه به همراه کمی پنیر پیتزا را روی هر قسمت می‌ریزیم و آن‌ها را به صورت مثلثی پیچیده و بسته می‌کنیم.
  • مرحله هشتم:
    تابه‌ای کوچک را انتخاب کرده و روغن داخل آن را گرم می‌کنیم. سپس سمبوسه‌ها را داخل روغن می‌ریزیم و آن‌ها را به طور کامل سرخ می‌کنیم. سپس آن‌ها را از روغن خارج کرده و داخل یک توری فلزی قرار می‌دهیم تا روغن اضافی آن‌ها خارج شود.
  • مرحله نهم:
    سمبوسه‌ها را داخل روغن می‌ریزیم و آن‌ها را به طور کامل طلایی و مغزپخته می‌کنیم.همچنین می توانید مانند طرز تهیه سمبوسه در هواپز سمبوسه ها را بپزید. سپس آن‌ها را از روغن خارج کرده و داخل یک توری فلزی قرار می‌دهیم تا روغن اضافی آن‌ها خارج شود. در نهایت، سمبوسه‌ها را همراه با سس کچاپ سرو می‌کنیم.

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با مرغ

 

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با مرغ

  • مرحله اول:
    ابتدا گوشت مرغ را همراه با یک پیاز کوچک و مقداری زردچوبه و آب در یک قابلمه کوچک قرار داده و روی حرارت قرار دهید تا آبپز شود. سپس گوشت مرغ پخته شده را به صورت ریشه ریشه خرد کرده و کنار گذاشته و آماده برای مرحله بعد شوید.
  • مرحله دوم:
    در این مرحله پیاز را به صورت خرد شده و نگینی در یک تابه با کمی روغن تفت دهید. سپس سیر را اضافه کرده و کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود. در ادامه زردچوبه را نیز اضافه کنید.
  • مرحله سوم:
    مواد را کمی تفت داده و سپس گوشت مرغ خرد شده را اضافه کنید. سپس فلفل دلمه ای را به صورت خرد شده و همچنین فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن و نمک را نیز اضافه کرده و مواد را به خوبی تفت دهید.
  • مرحله چهارم:
    پس از اینکه مواد به خوبی ترکیب شدند، تابه را از روی حرارت بردارید تا مواد خنک شوند. برای نان سمبوسه می‌توانید از نان یوفکا یا نان لواش استفاده کنید.
  • مرحله پنجم:
    نان لواش را با عرض ۷ تا ۱۰ سانتیمتر به صورت طولی برید و مقداری از مخلوط مرغ را در ابتدای نان قرار دهید و سپس نان را به صورت لوله‌ای یا مثلثی پیچیده و تمام سمبوسه‌ها را آماده کنید.
  • مرحله ششم:
    در یک تابه با عمق کمی روغن بریزید تا سمبوسه‌ها در روغن شناور باشند و سپس آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و سمبوسه‌ها را به دقت سرخ کنید. در پایان، سمبوسه‌ها را به همراه سس دلخواه سرو کنید.

مواد لازم برای سمبوسه پیتزایی با مرغ

فیله مرغ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد بزرگ
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
نان لواش به تعداد کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن مخصوص سرخ کردنی به مقدار لازم