رفع تندی آش رشته به روش ساده

راه‌های مختلفی برای بهبود طعم و رفع تندی آش رشته وجود دارد. در زیر به چند تکنیک و نکته مهم در این زمینه اشاره می‌کنیم.
Rate this post

رفع تندی آش رشته

عطر و طعم آش رشته همیشه به یادآور دستاوردهای پخت و پز خود و گرمای خانه مادربزرگ برای همگان می‌باشد. قطعاً تا به حال تجربه پختن آش رشته را داشته‌اید. ممکن است به شانس، در طول مسیر، مقداری از فلفل بیش از حد به آش شما افزوده شده و بوجود آمده باشد که طعم آن تندتر از معمول باشد. اگر برای رفع تندی آش رشته و تلخی آش رشته نیاز به کمک دارید، برای رسیدن به تعادلی مطلوب می توانید از ما کمک بگیرید، بهترین انتخاب این است که تا انتها به خواندن این مقاله ادامه دهید.

حل مشکل تند شدن آش رشته

تند شدن آش رشته یکی از مشکلات متداولی است که در تهیه این غذا ممکن است بوجود آید. این مشکل معمولاً به دلیل آوردن زیاد گوشت یا استفاده از ادویه‌های قوی در طیبت آش رشته ایجاد می‌شود. در صورتی که فلفل به آش رشته شما زیادی تندی داده و از دستتان در رفته باشد، نگران نباشید، زیرا با استفاده از روش‌های مختلف، می‌توانید این مشکل را حل کنید.

رفع تندی آش رشته با آب جوش

یک راه بسیار ساده این است که مقدار بیشتری آش به ظرف اضافه کنید یا آب جوش به آن اضافه کنید، اگرچه این کار ممکن است منجر به افزایش حجم آش شود. اگر این اتفاق افتاد و آش شما آبکی شد، می‌توانید مواد دیگری مانند رشته به آش اضافه کنید تا غلظت آن افزایش یابد.

رفع تندی آش رشته با سیب زمینی

اضافه کردن تکه‌های کوچک سیب‌زمینی به رفع تندی آش کمک کند. پس از برطرف شدن تندی، می‌توانید سیب‌زمینی‌ ها را از آش جدا کنید. ابتدا سیب زمینی‌ ها را به دقت بشویید و پوست آنها را پاک کنید. سپس آنها را به اندازه‌ی دلخواه خرد کنید. می‌توانید آنها را به صورت ریز یا خردتر هم کنید تا بهتر در آش تلطیف شوند.

رفع تندی آش رشته با بادمجان

بادمجان یکی از مواد غذایی محبوب در آشپزی ایرانی است و با اضافه کردن آن به آش رشته، می‌توانید تندی و ترشی این آش را تعادل دهید و یک طعم متفاوت و لذیذ به آش بدهید. برای کاهش تندی آش، دو تکه بادمجان را به آش اضافه کنید و پس از ۱۰ دقیقه، آن‌ها را از آش جدا کنید.

رفع تندی آش رشته با شلغم

اضافه کردن شلغم به آش رشته یکی از روش‌های معمول برای رفع تندی آش است. شلغم، با طعم خوب و ملایم خود، می‌تواند به آش رشته لطافت و عمق بیشتری بدهد، برخی از افراد ممکن است تندی یا ترشی آش رشته را به عنوان یک مسئله احساس کنند. برای رفع این مشکل و تعدیل طعم آش، اضافه کردن شلغم به آش یکی از راه‌های معتبر است.

رفع تندی آش رشته با نوشابه

برای رفع تندی هر غذایی کافیست به آن کمی ماده شیرین یا همان شکر اضافه کنید که این روش برای آش رشته هم صدق خواهد کرد. برای این کار مقداری شکر را داخل ملاقه بریزید و با آب جوش حل کنید و به آش تان اضافه کنید. بعد از گذشت چند دقیقه کمی از طعم آش بچشید، متوجه خواهید شد که چقدر تندی آن کم شده است.