راز ترد شدن فلافل چیست؟

برای دانستن چگونگی ترد شدن فلافل خانگی با طعمی به یاد ماندنی نکاتی وجود دارد که حتما باید به آن‌ها توجه ویژه ای داشت که ما در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.
4.7/5 - (15 امتیاز)

راز ترد شدن فلافل

برای پخت فلافل و دانستن چگونگی ترد شدن فلافل خانگی با طعم لذیذ و بافتی لطیف مانند راز وا نرفتن کوکو، نکات ظریفی وجود دارد که حتما باید به آن‌ها توجه کنید.

روش صحیح پخت فلافل

روش هایی که می توانید فلافل را سرخ کنید به شرح زیر است:

  • روغن را درون قابلمه به مقدار زیادی بر روی حرارت تند قرار دهید. سپس فلافل‌ها را به مدت کوتاهی حدود ۵ دقیقه داخل روغن سرخ کنید. این باعث می‌شود فلافل‌ها در روغن غوطه ور شده و به سرعت سرخ شوند. با این روش، توانایی داشتن فلافلی با پوست ترد را خواهید داشت.
  • برای ایجاد پفکی و خمیری بافت در فلافل، می‌توانید یک مقدار کوچک از بکینگ پودر به مایه فلافل اضافه کنید.
  • حداقل ۴۸ ساعت نخود را در آب خیس کنید تا بعد از میکس شدن، یک خمیر نرم و بافتی به دست آورید. این اقدام باعث خلق فلافلی نرم و در عین حال با پوست ترد می‌شود.
  • در هنگام اضافه کردن آرد پانکو یا پودر خمیر نان باگت به مایه فلافل، به تدریج این مواد را به مخلوط اصلی اضافه کنید تا خمیر از سفتی زیاد جلوگیری کند.
  • ادویه‌های اصلی فلافل شامل پودر زیره سبز و پودر تخم گشنیز هستند. این ادویه‌ها علاوه بر بهبود طعم، باعث جذب آب نخود نیز می‌شوند و مانع از سفت و خشک شدن فلافل می‌شوند.

پخت فلافل در فر

علاوه بر سرخ کردن، دارای گزینه‌های دیگری نیز برای پخت فلافل می‌باشد. برای این منظور، می‌توانید از یک روش متفاوت استفاده کنید. ابتدا یک سینی فر را با استفاده از روغن چرب روغن‌کشی کنید. سپس فلافل‌ها را در قالب‌های مورد نظر قرار داده و آن‌ها را درون سینی فر ترتیب دهید. حالا سینی حاوی فلافل‌ها را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد که فر را ۱۵ دقیقه قبل از اینکه شروع به پخت کنید، روشن کرده و داخل فر قرار دهید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه، فلافل‌ها را از فر خارج کرده و آن‌ها را برگردانید تا از طرف دیگری نیز پخته شوند. سپس مجدداً سینی حاوی فلافل‌ها را به مدت تقریبی ۱۰ دقیقه دیگر درون فر قرار داده تا از طرف دیگر نیز به‌طور کامل پخته شوند.

مواد لازم برای پخت فلافل

مواد لازم برای درست کردن فلافل شامل نخود، پیاز، سیر، سیب زمینی، جعفری، تخم گشنیز، پودر زیره، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه می شود.اگر می خواهید فلافل خوشمزه تر و شکیل تری داشته باشید توصیه می کنیم از  سبزی معطر استفاده کنید. آشپزهای حرفه ای توصیه می کنند برای تهیه مایه فلافل از چرخ گوشت استفاده شود زیرا میکسر یا مخلوط کن مواد را کاملا پوره می کند. پوره کردن نخود باعث می شود فلافل در زمان سرخ کردن از هم باز شود ولی زمانی که مایه فلافل چرخ شود به صورت کامل له نمی شود. پس از اینکه مایه فلافل را چرخ یا میکس کردید آب لیمو ترش را بگیرید و با توری آنرا صاف کنید.

طرز تهیه سس انبه برای فلافل

سس انبه یکی از اجزای جدا نشدنی از فلافل به حساب می‌آید. تهیه‌ی سس انبه بسیار ساده است. برای این منظور، دو قاشق غذاخوری پودر انبه را با یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی، یک چهارم لیوان سرکه، یک قاشق مرباخوری جعفری، و مقداری فلفل قرمز و نمک باهم ترکیب کنید. این مخلوط را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید. به تدریج آب را به ترکیب سس اضافه کنید تا آن را به ترکیبی شبیه سس تبدیل کنید. با هم زدن مرتب، سس را به یکدستی مطلوب برسانید. وقتی سس به غلظت مناسب رسید، می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید.