طرز تهیه و دستور پخت دونر

دونر اولین مرحله برای تهیه غذای فرنگی و ترکی دونر کباب ترکیه‌ای مانند دیگر غذاها مثل خوراک گوشت مکزیکی ، برش زدن گوشت مرغ یا گوشت قرمز است. برای این کار باید گوشت را به شکل ورقه‌های نازک و یکدست برش دهیم. برای مثال، می‌توانید از گوشت‌هایی مانند راسته گوساله، سینه و فیله مرغ استفاده […]

4.9/5 - (7 امتیاز)

دونر

اولین مرحله برای تهیه غذای فرنگی و ترکی دونر کباب ترکیه‌ای مانند دیگر غذاها مثل خوراک گوشت مکزیکی ، برش زدن گوشت مرغ یا گوشت قرمز است. برای این کار باید گوشت را به شکل ورقه‌های نازک و یکدست برش دهیم. برای مثال، می‌توانید از گوشت‌هایی مانند راسته گوساله، سینه و فیله مرغ استفاده کنید.

به‌طور قطع، نمی‌توانیم گوشت نرم را به صورت ورقه‌های نازک برش بزنیم. برای حل این مشکل، باید گوشت را در فریزر قرار داد تا نیمه منجمد شود و به راحتی قابل برش باشد. به همین منظور، بعد از شستشو و خشک کردن گوشت، آن را درون یک کیسه قرار می‌دهیم.

سپس گوشت را به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت در فریزر قرار می‌دهیم تا نیمه منجمد شود. سپس گوشت را از فریزر خارج می‌کنیم و روی تخته آشپزخانه قرار می‌دهیم. با استفاده از یک چاقوی تیز، گوشت نیمه منجمد را به صورت ورقه‌ای نازک برش می‌دهیم و آن را درون یک کاسه بزرگ می‌ریزیم.

در این مرحله، یک عدد پیاز همراه با سیر را می‌گیریم و پوست آن‌ها را برداشت می‌کنیم. سپس آن‌ها را می‌شوییم و روی تخته آشپزخانه خرد می‌کنیم تا به صورت خلالی باشند. سپس این خلال‌های پیاز و سیر را به همراه روغن مایع، پودر آویشن و مقداری فلفل سیاه و نمک، به کاسه‌ای که گوشت در آن است، اضافه می‌کنیم.

سپس تمامی مواد را به طور کامل با هم مخلوط می‌کنیم تا به تمامی قسمت‌های گوشت برسد و آن را به طعم بیندازد. سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و آن را درون یخچال قرار می‌دهیم تا به مدت ۲ ساعت استراحت کند و طعمی خوشمزه به خود بگیرد.

طرز تهیه و دستور پخت دونر

طرز تهیه و دستور پخت دونر

سپس کره را از یخچال خارج می‌کنیم و در دمای اتاق قرار می‌دهیم تا نرم شود. سپس قارچ‌ها را با استفاده از دستمال نمدار تمیز می‌کنیم و آنها را در آبکش قرار می‌دهیم. با شستشوی سریع، آب اضافی قارچ‌ها را از بین می‌بریم و آنها را کنار می‌گذاریم تا خشک شوند.

پیاز باقیمانده را پوست می‌گیریم و همراه با فلفل دلمه‌ای می‌شوییم. سپس آنها را در آبکش قرار می‌دهیم و روی تخته آشپزخانه، پیاز را به شکل حلقه‌های خرد شده قرار می‌دهیم. همچنین، قارچ‌ها و فلفل دلمه‌ای را به صورت ورقه‌های یا خلالی خرد می‌کنیم و آنها را کنار می‌گذاریم.

در این مرحله، کاسه حاوی گوشت را از داخل یخچال خارج می‌کنیم و یک تابه بزرگ را روی شعله قرار می‌دهیم. سپس حرارت را کم می‌کنیم و کره را درون تابه ریخته و صبر می‌کنیم تا آب آن بشود. سپس گوشت را به آب کره اضافه می‌کنیم و مداوماً آن را تفت می‌دهیم تا گوشت به‌طور کامل پخته و سرخ شود.

تلاش نکنید گوشت را با حرارت بالا زودتر سرخ کنید. بهتر است به آن اجازه دهید تا به طور کامل با حرارت کم پخته شود و مغز آن درست بپزد. سپس فلفل دلمه‌ای را به مواد اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه همراه با گوشت تفت می‌دهیم. سپس قارچ و پیاز را اضافه کرده و به صورت مداوم مواد را تفت می‌دهیم تا نرم و کاملاً پخته شوند.

در پایان، گوشت و سبزیجات پخته و نرم شده را از روی حرارت برمی‌داریم و کنار می‌گذاریم. سپس نان بگت را خالی می‌کنیم و سس مایونز یا سس گوجه فرنگی را در آن می‌زنیم و خیارشور، کاهو و گوجه فرنگی را درون آن قرار می‌دهیم.