طرز تهیه خوراک بادمجان با مرغ و قارچ

گاهی برای تنوع در غذا ها می توان به سمت غذاهای ساده ای مانند غذا با مرغ و بادمجان و گوجه و یا غذا با مرغ و بادمجان و برنج برای افرادی که علاقه به برنج در وعده های غذای خود دارند رفت.البته بسته به سبک و ذائقه خود می توانید خوراک مرغ و بادمجان رژیمی تهیه کنید و برنج را حذف و از روغن کمتری استفاده کنید.در ادامه طرز تهیه خوراک بادمجان با مرغ و قارچ را به طور کامل قرار داده ایم.
Rate this post

خوراک بادمجان با مرغ و قارچ غذای نونی و جذاب

خوراک‌ها همواره بهترین انتخاب برای زمانی هستند که می‌خواهید یک غذای سریع و خوشمزه تهیه کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها، خوراک بادمجان با مرغ است. شما می‌توانید از آب نارنج یا لیموترش برای ایجاد چاشنی این خوراک استفاده کنید و آن را با نان تازه و سبزی یا ترشی به دلخواه همراه کنید. این غذای خوشمزه به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود و می‌توانید از سبزیجات مختلف نیز در آن استفاده کنید، به دلخواه خود.

مواد لازم خوراک بادمجان با مرغ و قارچ

بادمجان ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
سینه مرغ ۱ عدد
قارچ ۶ عدد
آبلیمو به مقدار لازم
رب گوجه ۱ ق غذا خوری
گوجه فرنگی ۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک بادمجان با مرغ

مرحله اول: آماده‌سازی مواد اولیه

برای این غذا که برای دو نفر طراحی شده است، ران‌های مرغ را جدا کرده و پوست و چربی‌های اضافی را از آن‌ها بردارید. سپس آن‌ها را زیر آب سرد بشویید و تمیز کنید. بهتر است از مرغ‌هایی با گوشت صاف و بدون رگه‌های صورتی استفاده کنید تا کیفیت غذا بهتر شود. مرغ را در آبکشی قرار دهید تا آب آن کشیده شود.

مرحله دوم: پخت مواد اولیه

پیاز را خلالی کرده و ران‌های مرغ را در قابلمه‌ای دسته دار قرار داده و پیازهای خلالی شده را اضافه کنید. سپس به مرغ‌ها نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه کاری اضافه کرده و آب جوش به میزان لازم اضافه کنید. قابلمه را روی شعله متوسط گاز قرار داده و درب آن را ببندید. وقتی آب مرغ جوش زده شد، شعله را کم کنید و مرغ را بگذارید آرام‌آرام قل بخورد تا کاملاً پخته شود. این فرآیند حدود ۴۵ دقیقه زمان می‌برد.

مرحله سوم: پخت بادمجان

در حین پخت مرغ، بادمجان‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را پوشیده کنید. بادمجان‌ها را از وسط نصف کرده و هر یک را دو قاچ کنید. سپس با روغن کمی دو طرف آن‌ها را سرخ کنید تا نرم شوند.هم چنین می توانید پخت بادمجان در هواپز را هم امتحان کنید.

مرحله چهارم: پخت مرغ به‌همراه روغن

اگر آب مرغ کشیده شده و مرغ پخته باشد، به آن یک قاشق روغن اضافه کنید تا مرغ‌ها کاملاً سرخ شوند و طلایی رنگ شوند. اگر می‌خواهید آب مرغ را جدا کنید و مرغ را ابدار دوست دارید، آب آن را جدا کرده و بعد از اضافه کردن روغن، مرغ را سرخ کنید. پیازهای مرغ نیز باید کاملاً طلایی و نرم شوند.

مرحله پنجم: ترکیب مواد

گوجه‌های قاچ شده را در تابه قرار دهید و کمی آب اضافه کرده و بگذارید بپزند تا آب آن‌ها کشیده شود. سپس یک قاشق روغن اضافه کرده و آن‌ها را سرخ کنید. سپس مرغ را در ظرف مورد نظر قرار داده و گوجه‌ها را یک طرف و بادمجان‌ها را طرف دیگر مرغ بچینید. سرانجام پیازهای طلایی شده را روی مرغ بریزید.

فوت و فن های طرز تهیه خوراک بادمجان با مرغ

می‌توانید برای افزودن چاشنی از کمی آب نارنج استفاده کنید. همچنین، اگر دلتان بخواهد، می‌توانید از گوجه‌های نگینی شده یا گیلاس‌ها نیز استفاده کنید. این غذا به آب احتیاج ندارد و باید با شعله کم پخته و جا افتاده شود. همچنین، به دلخواه می‌توانید از سیب‌زمینی‌های نگینی شده یا سرخ شده نیز استفاده کنید.

روش های گرفتن تلخی بادمجان

  • گرفتن تلخی بادمجان با نمک و آفتاب
  • گرفتن تلخی بادمجان با استفاده از آبلیمو
  • استفاده از نمک برای گرفتن تلخی بادمجان
  • ازبین بردن تلخی بادمجان با گرفتن تخم های بادمجان
  • قرار دادن در فریزر روشی برای گرفتن تلخی بادمجان

موارد منع مصرف بادمجان

باید بادمجان را کاملاً رسیده مصرف کرد، زیرا نارس آن حاوی ماده‌های سمی است و برای افرادی که از آسم رنج می‌برند، تحریک‌کننده است. همچنین، افرادی که مشکلات گوارشی دارند، بهتر است از مصرف بادمجان پرهیز کنند. افرادی که حساسیت دارند، به ویژه به نمونه‌های تخم‌دار بادمجان، باید از مصرف آن پرهیز کنند، زیرا ممکن است بلافاصله پس از مصرف آن دچار علائمی مانند چشم درد، خارش پوستی یا کهیر شوند.