طرز تهیه ماکارونی دمی ایرانی

طرز تهیه ماکارونی دمی روش ایرانی پخت اسپاگتی است که در ایران به این روش پخته می شود.طرز تهیه ماکارونی دمی با سویا را می توان به عنوان پر طرفدارا ترین غذا برای افرادی که به گوشت علاقه ندارند معرفی کرد در ماکارونی با سویا از گوشت به جای سویا استفاده می شود.در ادامه به طور کامل طرز تهیه ماکارونی دمی ساده را آموزش می دهیم.
4.9/5 - (54 امتیاز)

روش پخت ماکارونی دمی ایرانی

ماکارونی در واقع یک غذای فرنگی است که در ایران به شیوه ی دمی پخته می شود که بسیار محبوب و معروف در فرهنگ آشپزی ایرانی است. این غذا که با استفاده از ماکارونی و گوشت تهیه می‌شود، طعم و ارزش غذایی بالایی دارد و می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل در جمع خانواده‌ها سرو شود. در ادامه، طرز تهیه ماکارونی دمی ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

مواد لازم ماکارونی دمی

۴۰۰ گرم ماکارونی (نوع دلخواه)
۳۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده
۱ عدد پیاز متوسط
۳ حبه گوجه فرنگی متوسط
۲ قاشق غذاخوری روغن مایع
۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
نمک و فلفل به میزان لازم

ماکارونی دمی

مراحل پخت طرز تهیه ماکارونی دمی ایرانی

ابتدا، پیاز را رنده کرده و در یک قابلمه به همراه روغن مایع تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود.
سپس گوشت چرخ‌کرده را به پیاز اضافه کرده و به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت متوسط تفت می‌دهیم تا گوشت کاملاً پخته شود.
در همین حین، گوجه‌فرنگی را رنده کرده و به قابلمه اضافه می‌کنیم و همراه با گوشت و پیاز به مدت ۵ دقیقه دیگر می‌پزیم تا گوجه‌فرنگی نیز حسابی پخته شود.
به مواد تهیه شده رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل را اضافه کرده و همه را به خوبی مخلوط می‌کنیم. سپس آن را با حرارت کم به مدت ۱۵ دقیقه بجوش می‌آوریم تا طعم‌ها به هم متصل شوند.
در همین حین، ماکارونی را در آب نمک‌دار جوشانده و طبق دستور پکت برای مدت زمان مناسب (معمولاً ۸-۱۰ دقیقه) می‌پزیم تا آماده شود. پس از آماده شدن، آن را در یک کاسه آب سرد آبکش می‌کنیم تا روغن چسبیده به آن جدا شود.
ماکارونی را به قابلمه حاوی سس گوشت و گوجه‌فرنگی اضافه کرده و همه را به خوبی مخلوط می‌کنیم تا ماکارونی به طور یکنواخت با سس متصل شود.
غذای حاصل را با حرارت کم به مدت ۱۰ دقیقه دیگر می‌پزیم تا مزه‌ها به هم بچسبند و ماکارونی کاملاً پخته شود.

نکات مهم طرز تهیه ماکارونی دمی ایرانی

می‌توانید برای تهیه ماکارونی دمی ایرانی از نوع ماکارونی دلخواه خود استفاده کنید، مثلاً ماکارونی آمریکایی، پنه پنه یا سفید.
در هنگام پخت گوشت و گوجه‌فرنگی، می‌توانید از ادویه‌های دلخواه مانند زردچوبه، فلفل قرمز و ادویه جات دیگر استفاده کنید تا طعم و مزه غذا تنوع بیشتری داشته باشد.
می‌توانید برای تزیین ماکارونی دمی ایرانی از خرد شده گشنیز و نعناع تازه استفاده کنید.
با دنبال کردن این دستور تهیه، می‌توانید ماکارونی دمی ایرانی لذیذ و خوشمزه‌ای را درست کنید و در جمع خانواده و دوستان خود سرو کنید. امیدواریم که از این غذای خوشمزه لذت ببرید!

برای تهیه دیگر غذاهای دمی مانند لوبیاپلو می توانید به سایت ما مراجه کنید.