طرز تهیه عدس پلو با خرما

روش پخت و تهیه عدس پلو با خرما با توجه به روش تهیه عدس پلو با خرما، ابتدا عدس را در آب جوش به همراه کمی نمک می‌پزیم تا نیمه پخته شود. سپس آن را از روی حرارت برداشته و کنار می‌گذاریم. در مرحله بعد، برنج را به خوبی شسته و در یک ظرف مناسب […]

4.5/5 - (59 امتیاز)

روش پخت و تهیه عدس پلو با خرما

با توجه به روش تهیه عدس پلو با خرما، ابتدا عدس را در آب جوش به همراه کمی نمک می‌پزیم تا نیمه پخته شود. سپس آن را از روی حرارت برداشته و کنار می‌گذاریم.

در مرحله بعد، برنج را به خوبی شسته و در یک ظرف مناسب قرار می‌دهیم. سپس به همراه کمی نمک و آب، برنج را حدود یک ساعت خیس می‌کنیم تا به خوبی آب بخورد.

پس از گذشت زمان مقرر، آب برنج را دور ریخته و برنج را داخل قابلمه‌ای مناسب می‌ریزیم.

حال، به اندازه یک بند انگشت، آب را بر روی برنج ریخته و با کمی نمک و روغن، قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهیم تا آب بجوشد و برنج پخته شود. وقتی آب برنج کشیده شد، عدس پخته که از قبل آبکش کرده‌ایم را به آن اضافه کرده و همه را با هم مخلوط می‌کنیم.

عدس پلو با خرما

عدس پلو با خرما

سپس، قابلمه را به حرارت ملایم بگذارید و تفت کنید. سپس ادویه‌ها از قبیل ادویه پلویی، پودر سیر، زنجبیل و فلفل سیاه را اضافه کرده و با پیاز تفت دهید. در این مرحله، گوشت چرخ کرده را هم اضافه کرده و هم زنیم تا گوشت سرخ شود و رنگ آن تغییر کند.

بعد از آنکه گوشت به خوبی سرخ شد، پودر دارچین و کشمش پلویی را به آن اضافه می‌کنیم. در مورد کشمش، نیازی نیست آن را زیاد سرخ کنیم و تنها چند همزدن تفت بخورد کافی است. سپس در یک قابلمه دیگر، کمی روغن ریخته و سیب‌زمینی ورقه شده را در کف قابلمه قرار می‌دهیم.

مخلوط برنج و عدس را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم. یکی از قسمت‌های برنج را روی سیب‌زمینی‌ها می‌ریزیم. سپس مواد گوشتی را روی آن قسمت از برنج ریخته و بقیه برنج را روی مواد گوشتی اضافه می‌کنیم و آن را کمی فشرده می‌کنیم.

عدس پلو با خرما

عدس پلو با خرما

در این مرحله، درب قابلمه را با دمکنی می‌پوشانیم. سپس قابلمه را روی شعله پخش‌کن قرار می‌دهیم و به مدت تقریباً ۴۵ دقیقه زمان می‌دهیم تا برنج به‌طور کامل دم بکشد. هنگامی که برنج کاملاً دم کشید، زعفران را به آن اضافه می‌کنیم.

حالا یک تابه را با کمی روغن و کره روی حرارت قرار می‌دهیم تا داغ شود. سپس خرماها را درسته یا هسته‌گرفته درون کره و روغن تفت می‌دهیم. در نهایت، عدس پلو را در دیس می‌ریزیم و روی آن را با خرماهای تفت داده شده تزیین می‌کنیم.عدس پلو با خرما یکی از لذیذ ترین و پرطرفدارترین انواع غذای ایرانی است. برای تهیه دیگر انواع پلو های ایرانی همچون کرفس پلو میتوانید از سایت ما دیدن کنید.