طرز تهیه خوراک راگو بدون گوشت (گیاهی) با سیب زمیین و لوبیا سبز

امروز در آشپزی ماه طرز تهیه راگو ایرانی با سیب زمینی و لوبیا سبز بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد این غذا را در برنامه غذایی خود اضافه کنید.طرز تهیه راگو سیب زمینی آسان است و تنها ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا بپزد
4/5 - (15 امتیاز)

روش پخت خوراک راگو بدون گوشت (گیاهی) با سیب زمینی و لوبیا سبز

خوراک راگو یکی از انواع خوراک های گیاهی و خوشمزه است که با استفاده از لوبیا سبز و سیب زمینی تهیه می‌شود. این غذا می‌تواند یک گزینه شاداب‌کننده و خوشمزه برای همه باشد. در این مقاله، طرز تهیه این خوراک لذیذ را به همراه ارزش غذایی آن، تعداد کالری، اطلاعات مربوط به مواد اولیه و نکات مهم مرتبط با پخت این غذا را بررسی خواهیم کرد.از دیگر غذاهای خوش طعم با لوبیا سبز کوکوی لوبیا سبز را به شما پیشنهاد میکنیم.

مواد اولیه خوراک راگو بدون گوشت

  • لوبیا سبز: ۴۰۰ گرم
  • کینوا (قرمز، سفید یا سه رنگ): ۱/۲ پیمانه
  • هویج: ۳ عدد
  • سیب زمینی: ۲ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • سیر: ۱ حصه
  • رب: ۲ قاشق غذاخوری
  • گوجه‌فرنگی: ۲ عدد
  • نمک، زردچوبه، فلفل، دارچین، زنجبیل: به مقدار لازم

خوراک راگو

دستور پخت خوراک راگو بدون گوشت

در یک قابلمه با روغن زیتون، پیاز را به مدت چند دقیقه تفت می‌دهیم تا شفاف شود. هویج‌ها را خرد می‌کنیم و به همراه سیر به قابلمه اضافه می‌کنیم و به مدت چند دقیقه دیگر تفت می‌دهیم تا هویج‌ها نرم شوند. سپس لوبیا سبز را به قابلمه اضافه کرده و همراه با کمی آب بپزید تا لوبیا نرم شود. به مواد داخل قابلمه زردچوبه، فلفل، دارچین و زنجبیل را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به‌طور یکنواخت ترکیب شوند. سپس کینوا را بشویید و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. سیب‌زمینی‌ها را پوست‌کنده و خرد می‌کنید و به مواد داخل قابلمه اضافه می‌کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را هم خرد کنید و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. رب را به مواد اضافه کنید و همه‌چیز را با هم مخلوط کنید تا مواد به‌طور یکنواخت ترکیب شوند و خوراک آماده بپزید.

ارزش غذایی خوراک راگو بدون گوشت

خوراک راگو حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است که به عنوان یک غذای کامل می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این غذا حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین C، ویتامین A، آهن و پتاسیم است. همچنین با توجه به میزان مواد چربی کم در طرز تهیه‌اش، کم‌کالری نیز محسوب می‌شود.

میزان کالری تقریبی: حدود ۲۵۰ کیلوکالری در هر پیمانه (حدود ۲۵۰ گرم) از این خوراک.

نکات مهم  در پخت خوراک راگو بدون گوشت

می‌توانید از نمک یونانی (کلورید پتاسیم) به جای نمک عادی استفاده کنید تا مقدار سدیم در غذا کاهش یابد. می‌توانید برای افزایش مزه، به مواد ادویه‌های دیگری مانند زیره، کره مرغ یا زعفران اضافه کنید. اگر از کینوا استفاده نمی‌کنید، می‌توانید جو دوسر انتخاب کنید.

به‌عنوان تزیین بصری، می‌توانید از برگ‌های تازه نعنا یا پیاز سبز خرد شده استفاده کنید. همچنین، می‌توانید چند دانه کشمش یا تخم‌مرغ‌پخته روی خوراک ریخته و ظاهر آن را جذاب‌تر کنید.

اگر شما یکی از افرادی هستید که دچار حساسیت یا حساسیت به مواد غذایی مخصوصی مانند لوبیا، سیب‌زمینی یا آلرژی به گوجه‌فرنگی هستید، این غذا برای شما مناسب نیست. همچنین، اگر دچار مشکلات گوارشی نظیر قرار گرفتن در مرحله تغییر یافته هستید، بهتر است از مصرف این غذا خودداری کنید.

خوراک راگو یک غذای مناسب برای مهمانی‌ها، جشن‌ها و مراسمات مختلف است. با طعم و مزه‌ی فوق‌العاده‌اش، می‌تواند انتخاب خوبی برای یک منوی گیاهی و چشم‌نواز باشد که همه را مسحور کند.

خوراک راگو با سیب‌زمینی و لوبیا سبز یک غذای گیاهی خوشمزه و پرمزه است که می‌تواند به‌عنوان یک گزینه سالم و لذیذ در منوی شما قرار گیرد. با دنبال کردن دستور پخت و ملاحظه نکات مهم، می‌توانید این غذا را با موفقیت درست کنید و به همراه دوستان و خانواده لذت ببرید. همچنین، تزیین زیبای این غذا می‌تواند میزبان مهمانی‌های شما را به شدت زیباتر کند. امیدواریم که این غذا در میان علاقه‌مندان به غذاهای گیاهی و گرم‌کننده، محبوبیت خاصی پیدا کند.