طرز تهیه بلغور پلو

روش تهیه بلغور پلو بلغور پلو یکی از غذاهای ترکی و البته محبوب و خوشمزه در فرهنگ غذایی ایران است. این غذا با ترکیبی از بلغور، گوشت چرخ‌کرده و ادویه‌های دلچسب تهیه می‌شود. در این مقاله، طرز تهیه بلغور پلو را به صورت کامل و جامع برای شما توضیح خواهیم داد. مواد لازم: ۲ پیمانه […]

5/5 - (52 امتیاز)

روش تهیه بلغور پلو

بلغور پلو یکی از غذاهای ترکی و البته محبوب و خوشمزه در فرهنگ غذایی ایران است. این غذا با ترکیبی از بلغور، گوشت چرخ‌کرده و ادویه‌های دلچسب تهیه می‌شود. در این مقاله، طرز تهیه بلغور پلو را به صورت کامل و جامع برای شما توضیح خواهیم داد.

مواد لازم:

۲ پیمانه بلغور

۴۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده (گوسفندی یا گوساله)

یک عدد پیاز متوسط

۳ قاشق غذاخوری روغن نباتی

نمک و فلفل به میزان لازم

زعفران به میزان لازم (برای رنگ زرد زیبا)

آب گرم به میزان لازم

بلغور پلو

بلغور پلو

طرز تهیه:

در مرحله اول، بلغور را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در آب خیسانده و سپس آبکشی کنید. این کار باعث می‌شود بلغور پلو در طول پخت به طور یکنواخت پخته شود.

در قدم بعد، پیاز را پوست کنده و ریز خرد کنید. در یک قابلمه، روغن را گرم کرده و پیاز را تفت دهید تا سبک شود و رنگ طلایی به خود بگیرد.

به پیاز تفت داده شده، گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید و آن را به مدت چند دقیقه تفت دهید تا رنگ پذیرفته و کاملاً پخته شود. در این مرحله، می‌توانید به طعم گوشت نمک و فلفل اضافه کنید.

حالا بلغور را به محتوای قابلمه اضافه کنید و به مدت چند دقیقه تفت دهید تا بلغور روغن را جذب کند و یکم نیم‌پ

ز شود.

زعفران را در کمی آب گرم حل کنید و به محتوای قابلمه اضافه کنید تا بلغور پلو رنگ زرد زیبایی بگیرد. همچنین می‌توانید برای تزیین سطح بلغور پلو از نیم‌کیلو زرشک تهیه شده استفاده کنید.

در نهایت، آب گرم را به محتوای قابلمه اضافه کنید تا بلغور پلو پخته شود. توجه داشته باشید که میزان آب باید به‌گونه‌ای باشد که بلغور را بپوشاند.

قابلمه را با درب خوبی بپوشانید و در حرارت ملایم به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزید تا بلغور پلو کاملاً پخته شود و طعم منحصر به فرد خود را بگیرد.

نکات مهم:

برای بهتر شدن طعم بلغور پلو می‌توانید در مرحله آخر پخت، بلغور پلو را به مدت چند دقیقه درون فر قرار دهید تا ته‌نشین شود و یک جوانه طلایی به خود بگیرد.

می‌توانید برای تزیین بلغور پلو از زرشک یا خلال پسته استفاده کنید. این تزیینات به ظاهر بلغور پلو جذابیت بیشتری می‌بخشد.

بلغور پلو را می‌توان با ماست، ترشی، یا سالاد سرو کرد تا طعم آن تکمیل شود.بلغورپلو یک غذای ترکی است که طعمی مشابه لوبیا پلو ایرانی دارد.

با دنبال کردن مراحل آموزشی مذکور، می‌توانید بلغور پلو خوشمزه و متفاوتی را در خانه تهیه کنید. این غذا می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل و مغذی در جمع خانواده و دوستان شما سرو شود. امیدواریم که از این دستور پخت لذت ببرید.

منبع: ashpazimah.ir