طرز تهیه بامیه بدون شهد سنتی

طرز تهیه بامیه بدون شهد سنتی و بازاری یکی از خوراکی‌های سنتی معروف در ماه مبارک رمضان است که می‌توانید برای افطار و مراسم‌های مختلف تهیه کنید. اما این‌بار می‌خواهیم یک نسخه از بامیه بدون استفاده از شهد را به شما آموزش دهیم، که بسیار لذیذ و عالی است و گزینه‌ی مناسبی برای افرادی است […]

Rate this post

طرز تهیه بامیه بدون شهد سنتی و بازاری

یکی از خوراکی‌های سنتی معروف در ماه مبارک رمضان است که می‌توانید برای افطار و مراسم‌های مختلف تهیه کنید. اما این‌بار می‌خواهیم یک نسخه از بامیه بدون استفاده از شهد را به شما آموزش دهیم، که بسیار لذیذ و عالی است و گزینه‌ی مناسبی برای افرادی است که به دنبال خوراکی خوشمزه و کم‌کالری هستند، یا افرادی که قند و دیابت دارند، یا حتی برای باردارانی که نباید شیرینی مصرف کنند. این بامیه را می‌توانید با شکر برای تزیین یا حتی با سس شکلاتی سرو کنید.

مواد لازم تهیه بامیه بدون شهد

  • یک لیوان آرد
  • ۸۰ گرم کره
  • سه عدد تخم‌مرغ
  • چهار قاشق غذاخوری شکر
  •  یک لیوان آب
  • طرز تهیه بامیه بدون شهد

مرحله اول: آماده‌سازی
برای شروع، تمامی مواد را در دمای محیط قرار دهید تا به یک دما برسند. سپس آب، شکر و کره‌ی خرد شده را درون قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید و دور قابلمه جوش بزند.

مرحله دوم: آماده‌سازی خمیر
پس از رسیدن به نقطه جوش کردن کمی، آرد را به صورت کامل به مواد دیگر اضافه کنید. این مرحله مهم تهیه بامیه بدون شکر است. خمیر را در این مرحله بزنید تا یکپارچه شود، سپس آن را بر روی حرارت متوسط قرار دهید و برای ۸ دقیقه، آن را با دقت باز و بسته کنید. این کار باعث می‌شود بامیه ترد شود و اضافی شدن آب مواد به دلیل تبخیر آن کنترل شود.

مطالب مرتبط: طرز تهیه زولبیا خونگی

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ
در این مرحله، تخم مرغ‌ها را یک به یک به خمیر اضافه کنید. هر زمان که یک تخم مرغ را اضافه می‌کنید، آن را به مدت کوتاهی بزنید تا به خمیر افزوده شود. در پایان، می‌توانید با اضافه کردن یک قاشق کوچک وانیل همراه با آخرین تخم مرغ، طعم خوشمزه‌ای به خمیر بدهید. در این مرحله، خمیر باید چسبناک باشد. اگر خمیر خیلی سفت به نظر می‌رسد، می‌توانید یک تخم مرغ دیگر بزنید و نصف آن را به خمیر اضافه کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن بامیه بدون استفاده از شیره
ابتدا یک سینی را با کاغذ روغنی پوشانده و آماده کنید. سپس بامیه را به وسیله‌ی یک قیف با ماسوره‌ی ویژه برای بامیه، داخل سینی بریزید. اگر این ماسوره را در اختیار ندارید، می‌توانید از یک بطری با دهانه‌ی گشاد استفاده کنید. در این صورت، یک سر بطری را شکل دهید و بامیه را درون آن بریزید. سپس بطری‌ها را در سینی با فواصلی مناسب از یکدیگر قرار داده و به مدت نیم ساعت در فریزر قرار دهید تا سفت شوند.

بعد از گذشت این مدت، یک تابه را روی حرارت قرار دهید و روغن را داخل آن بریزید. وقتی روغن داغ شد، بامیه‌ها را از بطری‌ها خارج کرده و در روغن داغ سرخ کنید. پس از سرخ شدن، آن‌ها را از تابه بیرون بکشید و روی دستمال آشامیده قرار دهید تا اضافه‌ی روغن آب شود.

در نهایت، می‌توانید بامیه‌های سرخ‌شده را با مخلوط شکر و دارچین یا با سس شکلاتی تزیین کرده و سرو کنید. این غذا آماده‌ی خوردن است.

روش های پخت بامیه بدون شهد

برای پختن بامیه بدون شهد می‌توانید از روش‌هایی استفاده کنید که بدون نیاز به استفاده از شهد باشند. یکی از روش‌های معمول این است که به جای فریزر کردن روغن، آن را درون تابه ریخته و به مواد اضافه کرده و سپس آن را روی حرارت قرار دهید. برای این کار، ابتدا روغن را در تابه گرم کنید و سپس مواد بامیه را قیچی کنید و داخل تابه بریزید. سپس همه مواد را با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا بپزد.

یک نکته مهم در پخت بامیه بدون شهد این است که مرحله داغ کردن خمیر را به خوبی انجام دهید. اگر این مرحله را به درستی انجام ندهید، خمیر شما توخالی نخواهد شد و به شکل دلخواه شما پخته نخواهد شد. بنابراین، حتماً مطمئن شوید که خمیر بین دو انگشت چسبنده باشد و سپس آن را روی حرارت قرار دهید تا پخته شود.