چگونه کباب کوبیده آبدار درست کنیم؟

چند تا از علت سفت شدن کباب کوبیده گوشت فاقد چربی؛ نمک زیاد؛ پیاز ناکافی؛ برش نامناسب گوشت و مصرف جوش‌شیرین و نان خشک است.برای آبدار شدن کباب کوبیده دانستن ترکیب ادویه کباب کوبیده، فوت‌وفن‌ها و نکات مهم و طلایی این غذای سنتی و لذیذ ایرانی به شما کمک می کند.قطعا درست کردن یه کباب کوبیده چرب و چیلی و آبدار دقیقا مشابه کباب هایی که کباب زن های حرفه ای درست می کنند اصلا کار آسانی نیست .
4.1/5 - (20 امتیاز)

کباب کوبیده آبدار

تهیه کباب کوبیده معمولاً به یک فن پخت ماهرانه نیاز دارد و از مهارت و تجربه خاصی برخوردار است. معمولا هنگام پخت کباب بسیاری از افراد با شوری کباب کوبیده یا ریختن آن از روی سیخ مواجه می شوند، به همین دلیل اغلب افراد این غذا را در خانه تهیه نمی‌کنند و به رستوران‌ها مراجعه می‌کنند تا از آن لذت ببرند. اما با رعایت نکات مهم در دستور طبخ، شما هم می‌توانید به راحتی کباب کوبیده‌ای نرم و لذیذ در خانه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده آبدار

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده آبدار شامب موارد زیر می باشد:

  • گوشت چرخ‌کرده؛ یک کیلوگرم
  • پیاز؛ ۳۰۰ گرم
  • زعفران ساییده شده؛ یک قاشق چای‌خوری
  • نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه کباب کوبیده آبدار

ابتدا گوشت چرخ‌کرده را به همراه پیاز‌های رنده‌شده که از قبل آب آن را به خوبی گرفته‌اید، در یک کاسه بزرگ قرار دهید. سپس به مواد نمک، فلفل و زعفرانی که از قبل دم کرده‌اید، اضافه کنید. مواد را با دقت ورز داده و این فرآیند را به مدت ۱۵ دقیقه ادامه دهید.

بعد از آن، کاسه را با استفاده از سلفون پوشش دهید و آن را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. بعد از گذشت یک ساعت، مواد را از یخچال خارج کرده و به مدت ۲ الی ۳ دقیقه دیگر ورز دهید. سپس مواد را به سیخ‌ها بکشید و با استفاده از فشار انگشتان به آن‌ها شکل دهید.

در آخر، کباب‌ها را بر روی منقل قرار داده و تا زمانی که کاملاً پخته شوند، آنها را بپزید. سپس از غذای خوشمزه‌ای که تهیه کرده‌اید، لذت ببرید.

نکات سفت شدن کوبیده

برای سفت شدن کباب و نریختن آن از روی سیخ نیاز است به نکات زیر رعایت شود:

  • حتماً دو سوم از میزان گوشت، گوشت گوسفند و یک سوم آن را گوشت گوساله انتخاب کنید. در غیر این صورت، کباب‌های کوبیده‌ای که تهیه می‌کنید، به نرمی و خوشمزگی مطلوب نخواهند رسید.
  • حتماً توجه داشته باشید که گوشت را دو مرتبه چرخ کنید. این اقدام به نرم‌تر شدن کوبیده‌ها کمک می‌کند و باعث ترکیب بهتر مواد می‌شود.
  • در هنگام پختن، باید کوبیده‌ها را با حرارت متوسط و ملایم بر روی منقل قرار دهید تا کباب‌های کوبیده شما نرم و لذیذ در نتیجه پخته شوند.