طرز تهیه هواری تن ماهی

هواری تن ماهی جهت تهیهٔ غدای ایرانی هواری تن ماهی خوشمزه، ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد و ریز می‌کنیم. سپس یک قابلمهٔ مناسب را روی حرارت قرار می‌دهیم و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه اضافه می‌کنیم و منتظر می‌مانیم تا روغن کمی داغ شود. در این مرحله از پخت این غذای […]

5/5 - (53 امتیاز)

هواری تن ماهی

جهت تهیهٔ غدای ایرانی هواری تن ماهی خوشمزه، ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد و ریز می‌کنیم. سپس یک قابلمهٔ مناسب را روی حرارت قرار می‌دهیم و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه اضافه می‌کنیم و منتظر می‌مانیم تا روغن کمی داغ شود.

در این مرحله از پخت این غذای دریایی، پیاز خردشده را به قابلمه اضافه می‌کنیم و آن را به خوبی تفت می‌دهیم تا سبک شود. پس از اینکه پیاز کمی رنگ تغییر داد، سیر را به صورت ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می‌کنیم. سپس سیر را نیز کمی تفت می‌دهیم تا رنگ طلایی بگیرد.

حالا تخم گشنیز را به همراه زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز و نمک به قابلمه اضافه می‌کنیم و یک دقیقه دیگر تفت می‌دهیم تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. سپس گوجه‌فرنگی‌ها را پوست می‌گیریم و با استفاده از مخلوط‌کن، آنها را پوره می‌کنیم.

در این مرحله، پورهٔ گوجه‌فرنگی را به قابلمه اضافه می‌کنیم و به‌مدت حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌دهیم تا آب پورهٔ گوجه‌فرنگی بجوشد و غلیظ شود. حالا تن ماهی را باز می‌کنیم و اضافی روغن آن را دور می‌ریزیم، سپس تن ماهی را به قابلمه اضافه می‌کنیم.

هواری تن ماهی

حتماً تن ماهی را قبل از استفاده به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش قرار دهید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید (به عنوان روش تشخیص تن ماهی سالم). حالا تن ماهی را با دقت و به خوبی با دیگر مواد درون قابلمه ترکیب می‌کنیم تا تمامی مواد به یکدیگر متصل شوند و یکدستی حاصل شود.

در این مرحله، شوید خشک را به مواد اضافه می‌کنیم و به مدت یک دقیقه دیگر مواد را ترکیب می‌کنیم تا یکدست شوند. حالا نوبت اضافه کردن برنج است، توجه داشته باشید که بسته به نوع برنج، آن را از قبل درون آب و نمک بخیسانید.

پس از رسیدن آب به نقطه جوش، حرارت زیر قابلمه را کاهش می‌دهیم و برای چند دقیقه صبر می‌کنیم تا آب درون قابلمه جذب شود. سپس درب قابلمه را می‌گذاریم و به برنج اجازه می‌دهیم به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بپزد.