طرز تهیه کوزالاک مانتی

در مهمانی های بزرگ پیشنهاد می کنیم کوزالاک مانتی تک نفره سرو کنید در ادامه مقاله طرز تهیه مانتی با خمیر یوفکا را مرحله مرحله به شما آموزش داده ایم .مانتی کوزالاک یک غذای ترکی بسیار لذیذ است که می‌توانید آن را به عنوان یک گزینه فوق‌العاده برای فینگر فود معرفی کنید. این کوزالاک، به عنوان یک نوع ساید دیش ترک، در بین مردم بسیار محبوب است و به عنوان یک خوراک خوشمزه و مورد علاقه شناخته می‌شود.
Rate this post

طرز تهیه کوزالاک مانتی به روش ترکیه ای

مانتی کوزالاک، یکی از لذیذترین پیش‌غذاهای ترکیه است که با سرعت و آسانی می‌توانید این دستور غذای خوشمزه و شیک را برای میهمانی یا جشن تهیه کنید. برای یادگیری کامل و مراحل دقیق تهیه مانتی کوزالاک، با ما در سایت آشپزی ماه همراه شوید.به عنوان یک پیش غذای ساده و خوش طعم سالاد سیب زمینی و پیاز را پیشنهاد می دهیم.

مواد لازم کوزالاک مانتی

۲ عدد بادمجان
یک و نیم لیوان ماست موسیر
۱ عدد پیاز
۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
۱ قاشق غذاخوری رب گوجه
۱ عدد فلفل دلمه
۱ عدد گوجه
به مقدار لازم خمیر یوفکا
به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه و زردچوبه

روش تهیه کوزالاک مانتی

برای آماده سازی کوزالاک مانتی خوشمزه، ابتدا بورانی بادمجان را تهیه کنید. ابتدا بادمجان‌ها را شوید و به‌طوری که کلاهک سبز آن‌ها جدا نشود، خشک کنید. سپس آن‌ها را روی گاز یا منقل با کیفیت خوب کباب کنید.
صبر کنید تا بادمجان‌ها کمی خنک شوند، سپس با دست آن‌ها را جدا کنید. سپس از یک چاقوی تیز، آن‌ها را به صورت ساطوری و ریز کنید. در نهایت، ماست موسیر را به آن افزوده و همه را با هم مخلوط کنید.
برای آماده‌سازی مواد گوشتی، ابتدا یک پیاز را نگینی خرد کنید و سپس در یک تابه، مقداری روغن ریخته و آن را در حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. سپس پیازهای خرد شده را به روغن اضافه کرده و آن‌ها را تفت دهید.
هنگامی که پیازها سبک می‌شوند، زردچوبه را به آنها افزوده و تا زمانی که به رنگ طلایی تبدیل می‌شوند، آنها را تفت دهید. سپس فلفل سیاه را هم به آن اضافه کرده و دوباره تفت دهید. در مرحله بعد، گوشت چرخ‌کرده را به مواد اضافه نموده و آن را سرخ کنید.
باز کردن گوشت چرخ کرده با استفاده از قاشق را انجام دهید، تا تمامی قسمت‌های آن به خوبی تفت بخورد و به رنگ طلایی سرخ شود. سپس رب گوجه فرنگی را به آن افزوده و مخلوط را به مدتی تفت دهید، تا رنگ و طعم خامی رب باز شده و در نهایت غذا آماده برای مصرف شود.
سپس، نمک را به مواد بپاشید و آنها را با هم مخلوط کنید. سپس یک حبه فلفل دلمه را با دلخواه خود خرد کرده و به مواد افزوده، سپس مخلوط را کمی تفت دهید تا عطر فلفل دلمه در میان مواد پخش شود.
سپس با توجه به سلیقه و ترجیحات خود، یک گوجه را با دقت شسته و آن را خرد کرده، سپس به مخلوط مواد افزوده و در حدود ۱ تا ۲ دقیقه تفت دهید تا عطر و طعم همه مواد با یکدیگر ترکیب شوند.
اکنون خمیر یوفکا به شکل مثلثی را از طول برش دهید و آن را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. سپس خمیرهای یوفکا را روی یک پارچه نخی مرطوب قرار دهید تا از خشک شدن جلوگیری شود. سپس هرکدام از خمیرها را به تنهایی بین پارچه درآورید و آماده به استفاده شوید.

تذکر: اگر یوفکا به شکل مثلثی در دسترس نباشد، می‌توانید از خمیر یوفکا به شکل مستطیلی استفاده کرده و آن را رول کنید.
یکی از لایه‌های خمیر را با استفاده از نی خودکار از طرف پهن آن فرا گیرید تا به سمتی باریک تر تبدیل شود. سپس انتهای خمیر را به‌طور کمی مرطوب کنید تا جلوگیری از جدا شدن آن، سپس نی را با دقت بیرون بکشید.

توجه: امکان دارد خمیرهای یوفکا را از شب قبل رول کنید و آنها را در یخچال در وضعیت بسته‌بندی شده قرار دهید، سپس نیم ساعت پیش از سرو، آماده سازی نهایی و سرخ کردن را انجام دهید.
روغن را در تابه ریخته و آن را بر روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. سپس خمیرها را در آن سرخ کنید، وقتی که خمیر یوفکا ترد و مغز پخته و رنگ طلایی گرفت، آن را از تابه خارج کنید.
یوفکاها را در یک ظرف مناسب بچینید و سپس از مواد گوشتی و بورانی استفاده کنید. می‌توانید آنها را به صورت لایه‌لایه در ظرف بچینید؛ یعنی ابتدا بورانی را در وسط ظرف قرار دهید و سپس یک لایه از مواد گوشتی را دور آن بریزید. سپس یوفکاها را به دور آن بچینید. در نهایت، کوزالاک مانتی را با زیبایی تزئین کرده و آن را به عنوان یک پیش‌غذای شیک و مجلسی به میز سرو کنید.