طرز تهیه سالاد کیسیر ترکیه

سالاد کیسیر سالاد معروف ترکیه است که مشابه سالاد بلغور با ماست است و پایه این سالاد بلغور است.سالاد عثمانی کیسیر یکی از انواع سالاد ترکی است که شباهت زیادی به سالاد تبوله دارد که در ادامه طرزتهیه آن را برای شما قرار داده ایم.
4.7/5 - (16 امتیاز)

طرز تهیه سالاد کیسیر ترکیه

سالاد کیسیر یک سالاد خوشمزه است که مخصوص کشور ترکیه است. این سالاد همانند تبوله بسیار سریع آماده می شود.

مواد لازم جهت تهیه سالاد کیسیر برای ۲ الی ۳ نفر

  1. بلغور ریز گندم ۱ و ۱/۲ پیمانه
  2. آب جوش ۱ پیمانه
  3. خیار ۱ عدد
  4. گوجه فرنگی ۱ عدد در صورت تمایل
  5. کاهو حدود ۵ الی ۶ برگ
  6. جعفری خرد شده ۱/۶ پیمانه
  7. پیازچه خرد شده ۱/۶ پیمانه
  8. رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  9. پیاز سرخ شده ۱ عدد
  10. آبلیموی تازه ۲ قاشق غذاخوری
  11. نمک ، فلفل سیاه و پولبیبر به مقدار لازم ( در صورت تمایل کمی آویشن )
  12. سس انار ۳ قاشق غذاخوری ( در صورت نبود سس انار ، رب انار را جایگزین کنید )

طرز تهیه سالاد کیسیر

روش پخت سالاد کیسیر

برای شروع، بلغور گندم را در یک ظرف قرار داده و دو لیوان آب جوش و کمی نمک به آن اضافه کنید. سپس ظرف را بپوشانید و به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا بلغور به طور کامل خیس شود.

در این مرحله، یک عدد پیاز را پوست کنید و سپس آن را به صورت نگینی خرد کنید. سپس کمی روغن را درون یک ماهیتابه ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید. منتظر شوید تا روغن داغ شود، سپس پیاز را درون آن بریزید و آن را تفت دهید تا زمانی که سبک و طلایی شود.

هنگامی که پیاز سبک و طلایی شد، رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رب سرخ شود. سپس بلغورهای نرم شده را در یک ظرف بزرگتر ریخته و پیاز سرخ شده را به آن اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید.

اولاً، یک عدد گوجه فرنگی را بشویید و آن را به صورت نگینی خرد کنید. سپس آن را به مواد اضافه کنید. سپس کاهو را به میزان دلخواهتان خرد کنید و همراه با جعفری و پیازچه خرد شده به مواد اضافه کنید. حالا، ادویه‌ها شامل نمک، فلفل سیاه و پودر فلفل قرمز را به همراه سس انار و آبلیمو به سایر مواد سالاد اضافه کنید و آنها را با هم مخلوط کنید. به سلامتی!