طرز تهیه املت شاپوری

املت شاپوری برای آماده‌سازی غذای ابرانی املت شاپوری به روش رشتی، ابتدا یک تابه مناسب را بر روی حرارت کم قرار می‌دهیم. سپس کمی روغن به داخل آن اضافه کرده و مجاز می‌شویم تا آن را تا حدی داغ کنیم. سپس رب گوجه‌فرنگی را به داخل تابه می‌ریزیم. حال، رب گوجه‌فرنگی را به طور کامل […]

5/5 - (53 امتیاز)

املت شاپوری

برای آماده‌سازی غذای ابرانی املت شاپوری به روش رشتی، ابتدا یک تابه مناسب را بر روی حرارت کم قرار می‌دهیم. سپس کمی روغن به داخل آن اضافه کرده و مجاز می‌شویم تا آن را تا حدی داغ کنیم. سپس رب گوجه‌فرنگی را به داخل تابه می‌ریزیم.

حال، رب گوجه‌فرنگی را به طور کامل تفت می‌دهیم تا بوی خامی آن برطرف شود و رنگ آن نیز تیره‌تر شود. در حین تفت دادن رب گوجه‌فرنگی، مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه می‌کنیم و همراه با رب آنها را تفت می‌دهیم.

در این مرحله، تخم‌مرغ‌ها را در یک پیاله شکسته و در صورت اطمینان از سلامت آنها، به رب گوجه‌فرنگی سرخ شده اضافه می‌کنیم. نیازی به مخلوط کردن زرده و سفیده آنها نیست، بلکه به صورت سلامتی همراه با رب، آنها را به داخل تابه می‌اندازیم، تا این مرحله از نحوه آماده سازی  این غذا می توان گفت نحوه پخت آن مانند دیگر املت ها است .

البته، اگر می‌خواهید طعم تخم‌مرغ املت به طور کامل به هم متصل شود، می‌توانید تخم‌مرغ‌ها را به خوبی با رب گوجه‌فرنگی مخلوط کنید تا یکدست شوند. زمانیکه سفیده تخم‌مرغ‌ها اطراف خود را گرفته و جامد شده‌اند، می‌توانیم کنسرو لوبیا را از اطراف تابه به داخل آن بریزیم.

طرز تهیه املت شاپوری

توجه کنید که قبل از اضافه کردن خوراک لوبیا، حتما باید آب اضافی آن را دور ریخته و آب آن را حذف کنیم. سپس نارنج را شسته و از وسط آن را به دو نیمه تقسیم می‌کنیم و روی لوبیاها و تخم‌مرغ‌ها فشار می‌دهیم تا آب مربوط به نارنج روی آنها بریزد.

حال، با استفاده از قاشق، لوبیاها را به آرامی جابجا می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا برای مدتی روی حرارت باقی بمانند تا زرده تخم‌مرغ‌ها نیز بپزند. در پایان، تابه را از روی حرارت برداشته و این املت شاپوری منحصربه‌فرد را همراه با نان تازه لذت ببرید.

نکات قابل توجه هنگام پخت املت شاپوری

سعی کنید برای تهیه این املت، از ماهی‌تابه رویی یا مسی استفاده کنید؛ زیرا این وسایل بهترین حرارت را به رب و تخم‌مرغ منتقل می‌کنند و املت شما بسیار خوشمزه‌تر خواهد بود.

در تهیه املت لوبیا شاپوری، مهم است که رب را در روغن داغ به خوبی هم زنید. شعله اجاق گاز در این مرحله باید حتماً بالا باشد و مقدار روغن را کم نکنید.

اگر تصمیم دارید مواد املت را دوبرابر کنید، حتماً اندازه ماهی‌تابه را در نظر بگیرید؛ زیرا مواد املت لوبیا شاپوری نباید به صورت فشرده در هم فشرده شوند.