طرز تهیه مک اند چیز

پخت انواع پاستا به عنوان غذاهای سریع و خوشمزه شناخته می شود که در اکثر این دستورات پنیر از مواد اولیه این غذاهاست قصد داریم در ادامه طرز تهیه مک اند چیز بدون فر را آموزش دهیم.
5/5 - (56 امتیاز)

طرز تهیه مک اند چیز بدون فر

مک اند چیز نیز شبیه دیگر غذاهای فرنگی مثل گراتن مرغ و سیب زمینی یکی از غذاهای محبوب بسیاری از افراد است. برای طرز تهیه اسپاگتی مک اند چیز رستورانی، ابتدا یک قابلمه مناسب حاوی آب را روی حرارت بالا قرار می‌دهیم و سپس یک قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می‌کنیم. در ادامه، اجازه می‌دهیم آب به نقطه جوش برسد. در دستور زیر درصورت تمایل میتوانید مرغ را حذف کنید.

مواد لازم برای تهیه مک اند چیز با مرغ

فیله مرغ : ۴ عدد
ماکارونی چیز : ۳ پیمانه
آرد : ۳ قاشق غذاخوری
کره : ۱۰۰ گرم
شیر : ۱ پیمانه
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
سیر رنده شده : ۲ حبه
پنیر چدار رنده شده : ۳ پیمانه
پودر نان : ۱ پیمانه
جعفری خرد شده : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مک اند چیز با خامه

مرغ را مکعبی خرد کنید و داخل یک تابه با کمی روغن و کره تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و بعد کمی نمک و فلفل سیاه و پاپریکا اضافه کنید و صبر کنید تا کمی آب انداخته و پخته شود. قارچ ها را اسلایس کنید و به مرغ اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.به همان روش طرز تهیه پنه آلفردو برای ۲ نفر انجام می دهیم.

پخت ماکارونی چیز

در ادامه داخل یک قابلمه مقداری نمک و روغن ریخته و بگذارید تا به جوش بیاید. سپس پاستا فرمی دلخواه خود را اضافه کنید و صبر کنید تا طبق نوشته روی بسته بندی بجوشد و نرم شود. پاستا نرم شده را آبکش کنید و کنار قرار دهید.

تهیه سس بشامل مک اند چیز با خامه

داخل یک تابه کره را بریزید و تفت دهید تا کره ذوب شود و در ادامه آرد را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. ادویه ها را به همراه سیر خرد شده اضافه کنید و بعد باید کم کم شیر را اضافه کنید و با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. در انتها باید یک مشت پنیر چدار یا رنده شده اضافه کنید و هم بزنید تا پنیر ها ذوب شوند.سس بشامل در طرز تهیه لازانیا هم جزء ترکیبات اصلی است.

طرز تهیه مک اند چیز

روش  پخت مک اند چیز نواب

در ادامه مرغ و پاستا آبکش شده را به سس تهیه شده اضافه کنید و هم بزنید تا سس به خورد پاستا برود، در انتها خامه را اضافه کنید و تابه را از روی حرارت بردارید. حالا به صورت لایه ای مقداری از پاستا داخل ظرف ریخته و کمی پنیر رنده شده یا ورقه ای بریزید و همین طور لایه ها را تکرار کنید و ظرف را برای ۱۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پنیر ذوب شود.در پایان، به پنیر پیتزا اجازه می‌دهیم که طلایی و آبکی شود. سپس مک اند چیز را از فر خارج کرده و با مقداری جعفری خرد شده تزئین می‌کنیم. در نهایت، مک اند چیز را همراه با سس ویژه سرو می‌کنیم. به سلامتی!