طرز تهیه کباب تابه ای مرغ

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ کباب تابه‌ای مرغ یکی از انواع کباب‌های لذیذ و محبوب ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می‌شود.;کباب تابه ای مرغ خوشمزه یک غذای سریع و آسان است که علاوه بر طعم عالی، بسیار زود آماده می‌شود و نیاز به زمان زیادی ندارد. این کباب خوشمزه را […]

Rate this post

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ

کباب تابه‌ای مرغ یکی از انواع کباب‌های لذیذ و محبوب ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می‌شود.;کباب تابه ای مرغ خوشمزه یک غذای سریع و آسان است که علاوه بر طعم عالی، بسیار زود آماده می‌شود و نیاز به زمان زیادی ندارد. این کباب خوشمزه را می‌توانیم به صورت ساده تهیه کنیم، یا اینکه از مواد و سبزیجات دلخواه خود در تهیه آن استفاده کنیم. مثلا در برخی دستورها می‌توانیم مقدار مرغ را کمتر کنیم و به جای آن از موادی مانند سویا یا سیب‌زمینی استفاده کنیم تا کباب تابه‌ای مرغ اقتصادی‌تری داشته باشیم.

دستور پخت کباب تابه‌ای مرغ

مرحله اول
برای طرز تهیه کباب تابه ای مرغ به سبک رستورانی، ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده کرده و پس از گرفتن آب اضافی‌اش، به یک کاسه بزرگ و مناسب منتقل می‌کنیم. سپس سیرها را نیز رنده کرده و به کاسه اضافه می‌کنیم.فلفل دلمه‌ای را با رنده ریز رنده کرده و به همراه کره ذوب شده، آب لیمو ترش، زعفران دم کرده، سماق قرمز، پاپریکا، ادویه مرغ، نمک و فلفل سیاه به کاسه می‌افزاییم. در صورت تمایل، ادویه‌های دلخواه خود را نیز اضافه می‌کنیم. دستور پخت تاس کباب را نیز میتوانید دراینجا مشاهده نمایید.

مرحله دوم

اکنون گوشت مرغ را چرخ کرده و به همراه پودر سوخاری به کاسه اضافه می‌کنیم. سپس مایه کباب را به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز می‌دهیم تا کاملاً چسبناک و منسجم شود. بعد از آن، روی کاسه را با سلفون می‌پوشانیم و در یخچال قرار می‌دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت یک تا دو ساعت، کاسه حاوی مایه کباب را از یخچال بیرون می‌آوریم. یک تابه مناسب را با کمی روغن چرب می‌کنیم و مایه کباب را با ضخامت یکنواخت کف تابه پهن می‌کنیم. سپس تابه را روی حرارت قرار می‌دهیم.

مرحله چهارم

اگر بخواهیم کباب تابه‌ای مرغ را به صورت آبدارتری درست کنیم، باید حرارت زیر تابه را متوسط یا حتی بالاتر از متوسط تنظیم کنیم. زیرا کم بودن حرارت باعث می‌شود آب کباب جذب شود و کباب خشک شود.حالا صبر می‌کنیم تا یک طرف کباب به‌طور کامل سرخ شود، سپس آن را برمی‌گردانیم تا طرف دیگر نیز سرخ شود. برای جلوگیری از خرد شدن کباب هنگام برگرداندن، بهتر است آن را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرده و سپس برگردانیم.

مرحله پنجم

برای داشتن کبابی لذیذتر و خوشمزه‌تر، می‌توانیم مقداری زعفران دم کرده را با کره روی حرارت ذوب کنیم و سپس با برس روی کباب بمالیم. در پایان، کباب تابه‌ای را به همراه برنج یا نان سرو می‌کنیم.

نکاتب برای طرز تهیه کباب تابه ای مرغ

برای اینکه این غذا را با مقدار کمتری گوشت مرغ تهیه کنیم، می‌توانیم از یک دستور ترکیبی با سیب‌زمینی استفاده کنیم. اگر تمایل دارید این کباب خوشمزه را با ترکیب سیب‌زمینی و گوشت مرغ تهیه کنید، به دستور زیر مراجعه کنید.

استفاده از سینه مرغ به‌تنهایی ممکن است بافت کباب شما را خشک کند.

استفاده از قالب کباب‌زن پلاستیکی می‌تواند به شما کمک کند تا کباب‌های تابه‌ای شما به‌طور یکنواخت و هم‌اندازه باشند.

این کباب را می‌توان هم در روغن سرخ کرد و هم با چرب‌کردن تابه به صورت سالم‌تری پخت. در حالت دوم ممکن است کمی از فرم خود را از دست بدهد.