طرز تهیه خمیر پاستا خانگی

طرز تهیه خمیر پاستا خانگی به تازگی یکی از پرطرفدار ترین دستور غذاها در بین افراد شده در ادامه به طور کامل طرز تهیه خمیر پاستا با آرد سمولینا و طرز تهیه خمیر پاستا بدون تخم مرغ را آموزش داده ایم.
Rate this post

طرز تهیه خمیر پاستا در خانه

امروز با طرز تهیه خمیر پاستا خانگی آشنا می‌شوید. پاستا یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که از ایتالیا به سراسر جهان شناخته شده است. در ایران، معمولاً آن را با نام ماکارونی می‌شناسیم، اما انواع مختلف آن در جهان وجود دارد. اصلی‌ترین ویژگی آن، خمیر باکیفیت است که از آن ساخته می‌شود، مهم‌تر از همه، حتی از سسی که به همراه آن سرو می‌شود. آماده کردن خمیر پاستا نیاز به تکنیک‌های خاصی دارد که امروز ما به راحتی و با زبان ساده به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید در خانه خودتان پاستای خوشمزه و تازه تهیه کنید.

با دنبال کردن مراحل ساده‌ای که برای شما تدوین کرده‌ایم، می‌توانید به راحتی خمیر پاستای خود را تهیه کرده و آن را بپزید یا خشک کنید، تا هر زمان که خواستید از آن استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم این تجربه را با خانواده خود به اشتراک بگذارید، زیرا این غذای خوشمزه را همه دوست دارند.

علاوه بر این، ما راهنمایی‌هایی برای تهیه خمیر پاستا رنگی با استفاده از مواد طبیعی نیز برایتان در نظر گرفته‌ایم، تا کودکان را به خوردن پاستا وسوسه کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه خمیر پاستا با آرد سمولینا

  • تخم مرغ سه عدد
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • نمک دریایی نصف قاشق چای‌خوری
  • آرد معمولی دو پیمانه

مراحل طرز تهیه خمیر پاستا ایتالیایی

مرحله اول طرز تهیه خمیر پاستا و لازانیا
برای شروع طرز تهیه پاستا خانگی و طرز تهیه لازانیا خانگی، در دستگاه غذاساز سه تخم مرغ را بریزید. به آنها یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. دستگاه را روشن کرده و تا زمانی که مواد خوب مخلوط شوند، آن را اجرا کنید. سپس دو پیمانه آرد معمولی را به مواد اضافه کنید و دستگاه را دوباره روشن کرده تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند و حالت خمیری بگیرند. خمیر را از دستگاه خارج کرده و آن را بر روی یک صفحه صاف که از پیش آردپاشی شده است، قرار دهید. خمیر را با دست ورز دهید تا بافت یکنواختی بگیرد. سپس روی خمیر کمی روغن زیتون بمالید و با محافظ مواد غذایی پوشش دهید. خمیر را در دمای اتاق حداقل ۳۰ دقیقه استراحت دهید.

مرحله دوم طرز تهیه خمیر پاستا خانگی
پس از گذشت ۳۰ دقیقه، پوشش روی خمیر را بردارید و آن را از دستگاه مخصوص تهیه پاستا رد کنید تا نازک شود. این کار را تکرار کنید تا خمیر به ضخامت مورد نظر شما برسد. اگر دستگاه مخصوص پاستا ندارید، می‌توانید از وردنه استفاده کنید تا خمیر را نازک کنید. در این مرحله، خمیر ممکن است دراز شود، بنابراین برای سهولت کار، آن را به دو نیم تقسیم کنید و هر بخش را به طور جداگانه از دستگاه عبور دهید. وقتی خمیر به ضخامت دلخواه رسید، روی آن کمی آرد بپوشانید و لایه‌های خمیر را روی هم قرار دهید و با چاقو به شکل و اندازه‌ای که دوست دارید برش دهید.

مرحله سوم طرز تهیه خمیر پاستا با زرده تخم مرغ
خمیر پاستا را که برش داده‌اید، به صورت رشته‌ای روی گیره‌های مناسب آویزان کنید. هر زمان که خواستید، آن را در آب جوش بریزید و برای پنج دقیقه بپزید. سپس می‌توانید با مواد دلخواهتان ترکیب کنید و از طعم خوشمزه پاستا لذت ببرید.

نکته
برای تهیه خمیر پاستا رنگی، می‌توانید پوره‌های سبزیجات را به مواد اولیه خمیر پاستا اضافه کنید. برای آموزش تهیه انواع پوره سبزیجات رنگی، به صفحه دیگری مراجعه کنید که در اختیار شما قرار داده شده است.

با این مراحل، اکنون می‌توانید خمیر پاستا خانگی با طعم و اندازه دلخواه خود را تهیه کنید و از آن بهترین پاستای خانگی را بپزید.

طرز تهیه خمیر پاستا

طرز تهیه خمیر ماکارونی بدون تخم مرغ

برخی افراد به دلایل مختلفی مانند رژیم غذایی وگان یا حساسیت نسبت به تخم مرغ، از خوردن آن منع شده‌اند. اگر می‌خواهید خمیر پاستای بدون تخم مرغ تهیه کنید، به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم طرز تهیه خمیر پاستا با آرد سمولینا

  • ۲۰۰ گرم آرد
  • ۲۰۰ گرم آرد سمولینا
  • ۲۰۰ گرم آب گرم
  • ۱ قاشق چای‌خوری نمک

برای تهیه این خمیر می‌توانید همان مراحل بالا را پیش بروید، با این تفاوت که تخم مرغ را به خمیر اضافه نمی‌کنید. بنابراین، به دستورالعمل جدید برای این خمیر نیاز ندارید.

طرز تهیه خمیر پاستا رنگی

پاستای خانگی رنگی یک انتخاب جذاب و خوشمزه برای تغییری متفاوت در غذاهای روزانه است. این نوع پاستا با استفاده از مواد طبیعی مانند سبزیجات و میوه‌ها برای افزودن رنگ، تهیه می‌شود.

مواد لازم خمیر پاستا رنگی

  • نمک: یک قاشق چایخوری (۳مرتبه)
  • زرده تخم مرغ: ۵ عدد (۳ مرتبه)
  • آرد همه منظوره: یک فنجان (۳مرتبه)
  • آرد سمولینا: یک فنجان (۳مرتبه)
  • چغندر: یک عدد
  • اسفناج: ۲۰۰ گرم
  • زعفران: نوک قاشق چایخوری

مراحل طرز تهیه خمیر پاستا رنگی

برای تهیه خمیر پاستا در سه رنگ زرد، قرمز و سبز با استفاده از مواد طبیعی، ابتدا مواد اصلی مانند زعفران، اسفناج و چغندر را آماده می‌کنیم. برای رنگ زرد، زعفران را در آب جوش حل می‌کنیم، برای رنگ سبز از پوره اسفناج استفاده می‌کنیم و برای رنگ قرمز از پوره چغندر. سپس مواد را جداگانه پخته و پوره می‌کنیم.

در مرحله دوم، آرد معمولی و آرد سمولینا را با نمک مخلوط کرده و به هر کدام از پوره‌های رنگی زرد، سبز و قرمز زرده تخم‌مرغ اضافه می‌کنیم و خمیرهای رنگی مورد نظر را تهیه می‌کنیم.

در مرحله سوم، خمیرهای رنگی را به شکل نوارهای باریک باز می‌کنیم، آنها را در آرد سمولینا پوشانده و به شکل دسته‌ای می‌چینیم یا دور هم پیچ می‌دهیم. سپس آن‌ها را برای حدود ۲۴ ساعت خشک می‌کنیم.

در نهایت، نوارهای پاستا را در آب جوشانده پخته و با سس مورد نظر سرو می‌کنیم.