طرز تهیه اوتمیل

با شروع رژیم و تصمیم برای کاهش وزن یکی از دستور های مورد استفاده برای صبحانه و میان وعده طرز تهیه اوتمیل برای لاغری است که البته از طرز تهیه اوتمیل برای چاقی می توان برای افزایش وزن کودکان هم استفاده کرد.در ادامه طرز تهیه اوتمیل رژیمی را به طور کامل آموزش داده ایم.
Rate this post

طرز تهیه اوتمیل برای لاغری

اوتمیل رژیمی یک گزینه عالی و مغذی برای صبحانه و میان‌وعده است. افرادی که به تغذیه سالم اهمیت می‌دهند، اغلب این نوع غذا را انتخاب می‌کنند. اگر به دنبال تهیه یک وعده غذایی مفید، متنوع و در عین حال رژیمی هستید، اوتمیل یک انتخاب عالی است. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه انواع اوتمیل رژیمی و خوشمزه برای حفظ تناسب اندام را به شما آموزش دهیم.اگر در رژیم هستید طرز تهیه پیتزا رژیمی را به شما پیشنهاد می کنیم.

مواد لازم طرز تهیه اوتمیل رژیمی

جو دوسر پرک یک پیمانه
آب یا شیر ۲ تا ۳ پیمانه
نمک نوک قاشق غذاخوری

طرز تهیه اوتمیل رژیمی با جو پرک

در یک ظرف کوچک، شیر یا آب را با کمی نمک روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش آید. پس از جوش آمدن، جو دو سر را اضافه کنید و حرارت را کم کنید. بگذارید جو دو سر به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بپزد تا نرم شود، و در این مدت مرتب مخلوط را هم بزنید. پس از پختن جو دو سر، قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود، سپس آن را سرو کنید.

طرز تهیه اوتمیل برای چاقی

جوی دوسر را در یک کاسه بزرگ بریزید و شیر را به آن اضافه کنید. مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید. موز را خرد کنید و به همراه گردو یا بادام و عسل یا شکر به اوتمیل اضافه کنید. بگذارید اوتمیل به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بجوشد تا غلیظ شود. سپس آن را سرو کرده و از طعم لذیذش لذت ببرید.

نکات تهیه اوتمیل برای چاقی

برای افزایش کالری اوتمیل، می‌توانید از شیر پرچرب یا خامه استفاده کنید. برای بالا بردن میزان پروتئین، می‌توانید تخم‌مرغ، پنیر یا آجیل به اوتمیل اضافه کنید. برای افزایش فیبر، می‌توانید از میوه‌های خشک، دانه چیا یا جو دوسر پرک استفاده کنید.

طرز تهیه اوتمیل برای چاقی

طرز تهیه اوتمیل با شیر و موز

مواد لازم

جو دوسر پرک نصف پیمانه
شیر کم چرب یک پیمانه
موز یک دوم
پودر کاکائو یک قاشق چایخوری
عسل  یک قاشق غذاخوری
میوه برای تزیین (بلوبری و تمشک) به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه اوتمیل موز

ابتدا شیر و جو دوسر را مخلوط کرده و در یک ظرف مناسب روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا چند دقیقه حرارت ببیند. سپس موز له‌شده، پودر کاکائو و عسل را به مخلوط اضافه کرده و هم می‌زنیم. محصول نهایی را در ظرف سرو ریخته و روی آن را با میوه تزیین می‌کنیم. همچنین می‌توانید به جای میوه از آجیل مورد علاقه خود استفاده کنید.

طرز تهیه اوتمیل رژیمی سیب و دارچین

ابتدا یک فنجان آب و دارچین را در یک ظرف بریزید و روی شعله قرار دهید. سپس جو پرک و سیب خردشده را اضافه کنید و مواد را کمی هم بزنید. عسل را به ظرف اضافه کرده و چند دقیقه هم بزنید تا مواد کاملاً ترکیب و پخته شوند. در نهایت، مقداری مغز گردو برای تزیین اوتمیل رژیمی‌تان اضافه کنید. نوش جان!
مواد لازم

جو دوسرپرک یک‌دوم فنجان
سیب خرد شده یک‌چهارم
دارچین وگردو مقدار کمی
عسل یک‌دوم قاشق غذاخوری

طرز تهیه اوتمیل با دانه چیا

ابتدا موز را به صورت حلقه‌ای برش بزنید. سپس در یک قابلمه جو دوسر، تکه‌های موز، دانه‌های چیا، دارچین و نمک دریا را بریزید. آب، شیر یا ترکیب هر دو را به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط به بالا قرار دهید و هم بزنید تا زمانی که تکه‌های موز در مواد حل شوند و مایع به خورد بقیه مواد برود، که تقریباً ۸ تا ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. ترکیب به‌دست‌آمده را به صورت مساوی در دو ظرف بریزید و کره بادام‌زمینی را اضافه کنید. سپس با موزهای تکه‌شده و دانه‌های چیا تزئین کرده و میل نمایید. قبل از سرو می‌توانید مقداری شربت افرا نیز روی آن بریزید.

مواد لازم

موز یک عدد
دانه چیا نصف پیمانه
دارچین نصف قاشق مرباخوری
نمک دریا کمی
آب یا شیر یک لیوان
کره بادام‌زمینی ۴ قاشق غذاخوری