طرزتهیه کوکو سبزی خوشمزه وعالی

کوکو سبزی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود.
Rate this post

چگونه کوکو سبزی را بهتر و خوشمزه تر تهیه کنید

کوکو سبزی از غذاهایی است که هم می توانیم آنرا به عنوان یک غذای کامل برای شام یا ناهار سرو کنیم، هم انرا به عنوان پیش غذا یا میان وعده سرو کنیم. البته در صورتی که بخواهیم کوکو سبزی را به صورت پیش غذا سرو کنیم، باید انرا به صورت قالبی و تک نفره درست کنیم. نکته دیگر در مورد کوکوی سبزی این است که این غذای به صورت ساده از ترکیب سبزی کوکویی و تخم مرغ تهیه می شود، اما اگر بخواهیم انرا به صورت مجلسی تر درست کنیم باید از مواد مانند زرشک و مغر گردو نیز استفاده کنیم ، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سبزی در ادامه همراه باشید.

استفاده از سبزی های تازه برای کوکو سبزی

برای تهیه یک کوکوی خوشمزه، بهتر است از سبزی های تازه استفاده کنید. این کار باعث می شود که کوکو علاوه بر مزه خوبی، آب ندهد. سبزی های فریزری ممکن است بعد از پخت شدن شل و بدمزه شوند.

دقت در ترکیب سبزی های کوکو سبزی

در تهیه کوکو سبزی از سبزی های معطری مانند تره، گشنیز، جعفری، شوید، کاهو، سیر، اسفناج و شنبلیله با نسبت های متفاوت استفاده می شود. بیشترین مقدار معمولاً به تره و سپس گشنیز اختصاص دارد. اما برای جلوگیری از تلخی، از اضافه کردن زیاد گشنیز و شوید خودداری کنید.

استفاده از سیر تازه در کوکو سبزی

سیر تازه به کوکو سبزی طعم خوبی می دهد. اگر در دسترس هستید، از سیر تازه استفاده کنید. سعی کنید ساقه های سبزی را خیلی نگیرید، زیرا سیر غنی از مواد معدنی است و به خوشمزه شدن کوکو کمک می کند. اگر سیر تازه در دسترس نیست، می توانید چند حبه سیر را رنده کنید و به کوکو اضافه کنید.

خرد کردن سبزی کوکو سبزی

سبزی کوکو سبزی باید به اندازه مناسبی خرد شود. نه خیلی خرد و نه خیلی درشت. اگر سبزی کوکو خیلی ریز خرد شود، ممکن است طعم آن خوب نشود.

تفت دادن سبزی کوکو سبزی

برای بهبود طعم کوکو سبزی، می توانید سبزی ها را کمی تفت دهید تا آب اضافی آن ها تبخیر شود. با تفت دادن سبزی، هنگام سرخ کردن مواد داخل کوکو، خام نمی مانند.

استفاده از ادویه برای کوکو سبزی

از ادویه ها نیز بهره بگیرید. حتماً مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه کنید.

افزودن زرشک و گردو برای طعم بهتر کوکو سبزی

اگر می خواهید کوکو خود را خاص تر کنید، می توانید به آن زرشک و گردو اضافه کنید. مغز گردوها را خرد کرده و با زرشک به تخم مرغ ها اضافه کنید.

ترد شدن کوکو سبزی با استفاده از ماست

برای ترد و لطیف شدن کوکو، می توانید کمی ماست به مایه کوکو اضافه کنید. اما حتماً آب ماست را بگیرید یا از ماست چکیده استفاده کنید.

استفاده از بیکینگ پودر در کوکو سبزی

برای پف کردن کوکو، از کمی بیکینگ پودر استفاده کنید. بیکینگ پودر را در ماست بریزید تا فعال شود، سپس به تخم مرغ اضافه کنید و با مواد دیگر مخلوط کنید.

استفاده از کره برای عطر متفاوت کوکو سبزی

هنگام سرخ کردن کوکو، از کره نیز بهره ببرید تا طعم و عطر متفاوتی به کوکو دهد. برای جلوگیری از تکه تکه شدن کوکو، مایه کوکو را در ماهیتابه بریزید که روغن و کره کاملاً داغ شده باشند.

سرخ کردن کوکو سبزی با حرارت ملایم

برای اینکه کوکو سبزی مغزپخت و خوش طعم شود، آن را روی حرارت ملایم سرخ کنید. اما مراقب باشید کوکو سبزی بیش از اندازه سرخ نشود، زیرا ممکن است تلخ شود.

 

با اعمال این نکات، کوکو سبزی شما بهتر و خوشمزه تر خواهد بود. اگر بافت کوکو های شما بعد از پخت از هم باز می شود راز وا نرفتن کوکو برای این مشکل کمک کننده است.