طرز تهیه پنینی گوشت

پنینی گوشت چیست؟پنینی گوشت، یکی از غذاهای بسیار لذیذ و محبوب در رستوران‌ها است که با استفاده از ترکیبات متنوع و انتخاب دقیق مواد تهیه می‌شود.طرز تهیه پنینی رست بیف یکی از پرطرفدار ترین رسپی های این غذاست که در ادامه به شما اموزش می دهیم.
Rate this post

دستور پخت پنینی گوشت رستورانی و لذیذ

“پنینی گوشت” یکی از غذاهای فوق العاده لذیذ در رستوران هاست که با استفاده از ترکیبات متنوع و مناسب تهیه می شود. برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله درست کردن پنینی گوشت، با سایت آشپزی ماه همراه ما باشید و از این غذای شگفت انگیز لذت ببرید!از دیگر دستور غذاهای پیشنهادی آشپزی ماه طرز تهیه سمبوسه در هوا پز است که تجربه جدیدی از سمبوسه به شما می دهد.

مواد لازم پنینی گوشت

۴۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
۴۰۰ گرم قارچ
۱ عدد پیاز
۴ عدد پنیر پیتزا ورقه ای
۲ قاشق غذاخوری کنسرو ذرت
۱ عدد فلفل دلمه ای
به مقدار کافی پودر سیر، پودر پاپریکا و پولبیبر
به مقدار کافی آویشن، فلفل قرمز و دارچین
به مقدار کافی نمک و روغن
۴ عدد نان برگر

طرز تهیه پنینی گوشت مرحله به مرحله

مرحله اول
برای تهیه پنینی گوشت و قارچ، در ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و با کمی روغن درون یک تابه مناسب ریخته، سپس تابه را روی حرارت قرار داده و پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.
مرحله دوم
در این مرحله، مقداری زردچوبه را به تابه اضافه کرده و یک دقیقه دیگر پیاز را تفت می دهیم. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری پودر سیر، پودر پاپریکا، پولبیبر، آویشن، فلفل قرمز و دارچین را به تابه اضافه می کنیم.
مرحله سوم
حالا مواد را به دقت تفت داده و منتظر می شویم تا گوشت تغییر رنگ پیدا کند. سپس قارچ و دلمه ای را به شکل نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می نماییم. در مرحله بعد، ذرت کنسروی را به مواد اضافه کرده و همه را به مدت چند دقیقه دیگر با حرارت ملایم تفت می دهیم.
مرحله چهارم
در این مرحله، مقداری نمک و فلفل سیاه را به همراه نصف فنجان آب به تابه اضافه کنید و درب تابه را بپوشانید تا گوشت و دیگر مواد به طور کامل بپزند و آب درون تابه به طور کامل جذب شود. سپس تابه را از حرارت خارج کرده و کنار گذاشته تا غذا آماده شود.
مرحله پنجم
در این مرحله، نان های برگر را باز می کنیم و مواد گوشتی را داخل نان ها می ریزیم. سپس روی مواد پنیر روقه ای قرار می دهیم و دستگاه گریل را روشن می کنیم. نان ها را درون آن قرار می دهیم تا تحت تأثیر حرارت گریل قرار گرفته و شوند.
مرحله ششم
اگر دستگاه گریل یا ساندویچ ساز در منزل موجود نباشد، می توانید یک تابه گریل را به خوبی گرم کنید. سپس نان ها را داخل آن قرار داده و با قرار دادن یک جسم سنگین بر روی آن ها، به طور کامل آنها را گریل کنید.
مرحله هفتم
پس از اینکه یک سمت از ساندویچ ها گریل شد، آنها را برمی گردانیم تا سمت دیگر نیز گریل شود. در نهایت، پنینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و پس از برش زدن، همراه با سس دلخواه سرو می کنیم.

انواع ساندویچ پنینی

  1. کبابی ایتالیایی (CAPRESE PANINI):
    – از نان سیاباتا استفاده شده و شامل سالاد کاپرز، پنیر سبک و سرکه بالزامیک است.
  2. مرغ کبابی آووکادو پانینی:
    – از نان ضخیم سبوس دار استفاده شده و شامل آووکادو له، پنیر، مرغ کبابی و گوجه فرنگی است.
  3. لود ترکیه پنینی:
    -با گوشت بوقلمون، کرن بری، گلابی، بیکن ترد، پنیر تند و مونستز ذوب شده تهیه می شود.
  4. ژامبون، سیب و پنینی سوئیس:
    – شامل ژامبون رنده شده، پنیر سوئیسی، سس مایونز و خردل در نان برشته.
  5. شکلات و بری پائینی:
    – از شکلات تیره با بری خامه ای در نان خمیر ترش تهیه شده و ترکیبی ترش و شیرین دارد.
  6. پنینی گیاهی پنیری:
    – شامل اسفناج، آووکادو، پنیر و گوجه فرنگی است.
  7. پنینی قارچ و پنیر:
    – گیاهی با سبزیجات، قارچ و پنیر در نان فوکاچیا.
  8. پنینی بیکن و تخم مرغ:
    – حاوی بیکن نمکی، پنیر آب شده و تخم مرغ کره ای.
  9. پنینی ایتالیایی:
    – قرص نان ایتالیایی با گوشت، سبزیجات و پنیر.
  10. پنینی کبابی با توت فرنگی و بری:
    – مشابه پنینی بوقلمون کلاسیک با توت فرنگی به جای کرن تات.
  11. پنینی شکلات و موز با کره بادام زمینی:
    – با شکلات تلخ، کره بادام زمینی، کره آجیل خام و چیپس شکلات تهیه شده است.

نان مخصوص پنینی چیست

به طور کلی نمی توان نان مخصوصی برای انواع پنینی در نظر گرفت. به این دلیل که پنینی نوعی ساندویچ فشرده است که بر اساس سلایق و علایق مختلف تهیه می شود. نان تست یکی از نان هایی است که می توان برای پنینی در نظر گرفت.

نان تست یا همان نان برشتی نانی است که انگلیسی می باشد. این نان علاوه بر استفاده در انواع پنینی، می تواند نان بسیار مناسبی برای وعده های صبحانه باشد. مردم فرانسه بر این باورند که انگلیسی ها به دلیل اینکه در مناطق سردسیر زندگی می کردند، این نان را اختراع کردند تا بتوانند به راحتی کره را بر روی سطح نان آب کنند.یکی دیگر از موارد استفاده از نان تست در سالادها می باشد که از آن به عنوان نان کورتون استفاده می کنند. این نان با مزه دار شدن توسط ادویه جات مختلف تهیه می شود.