طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

روش تهیه و پخت سوپ کدو حلوایی سوپ کدو حلوایی، یکی از انواع سوپ و غذاهای ایرانی بسیار خوشمزه و محبوب در فصل پاییز و زمستان است. این سوپ با استفاده از دستورهای متنوعی طبخ می‌شود. حضور کدو حلوایی در این سوپ، آن را به یک منبع سالم و مغذی برای درمان و پیشگیری از […]

4.7/5 - (15 امتیاز)

روش تهیه و پخت سوپ کدو حلوایی

سوپ کدو حلوایی، یکی از انواع سوپ و غذاهای ایرانی بسیار خوشمزه و محبوب در فصل پاییز و زمستان است. این سوپ با استفاده از دستورهای متنوعی طبخ می‌شود. حضور کدو حلوایی در این سوپ، آن را به یک منبع سالم و مغذی برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی تبدیل می‌کند. کدو حلوایی حاوی مقادیر غنی از آنتی‌اکسیدان های قوی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. اگر در فصل پاییز و زمستان به سرما خیلی حساسید، حتماً این سوپ خوشمزه را در فهرست غذایی‌تان قرار دهید.

سوپ کدو حلوایی

برای تهیه سوپ کدو حلوایی خوشمزه، ابتدا بلغور را در یک کاسه آب قرار می‌دهیم و به مدت یک ساعت صبر می‌کنیم تا کاملاً خیس شود. سپس کدو حلوایی را همراه با دو لیوان آب در یک قابلمه مناسب می‌ریزیم.

در این مرحله، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم و به کدو حلوایی اجازه می‌دهیم کاملاً پخت کند. در این مرحله، بلغور خیسانده شده را آبکشی می‌کنیم و سپس به آن پودر سیر اضافه می‌کنیم. سیب زمینی و هویج را پوست می‌گیریم و سپس آن‌ها را به قطعات کوچک تقسیم کرده و به قابلمه اضافه می‌کنیم.سپس آب مرغ را درصورتی که مایل بودید به آن اضافه کنید.

برای دستیابی به یک پوره کدو حلوایی یکدست، می‌توانیم آن را با استفاده از میکسر یا مخلوط‌کن به پوره تبدیل کنیم. غذاهایی که با کدو حلوایی پخته می شوند همانند کاکارشتی در استان گیلانطرفداران زیادی دارد.