طرز تهیه سالاد سیب زمینی رژیمی با ماست

سالاد سیب زمینی رژیمی با ماست یکی از سالاد های پرطرفدار برای کاهش وزن است.برای لاغری مصرف سالاد سیب زمینی بدون سس می تواند در دریافت کالری کمتر برای کاهش وزن تاثیر گذار باشد.مصرف سالاد رژیمی چربی سوز می تواند تاثیر بسیار مثبتی در لاغری داشته باشد.
Rate this post

طرز تهیه سالاد سیب زمینی رژیمی با ماست راحت و مرحله به مرحله

سالاد‌ها دارای انواع و اقسام بسیار متنوعی هستند و یکی از انواع غذای رژیمی برای لاغری سریع هستند، و شما می‌توانید این سالاد خوشمزه را با استفاده از سیب‌زمینی، پیازچه، و شوید تهیه کنید.در لیست غذاهای رژیمی بدون نان و برنج این سالاد خوشمزه، که بدون نیاز به سس مایونز است و با استفاده از ماست کم چرب تهیه می‌شود، گزینه‌ی مناسبی برای وعده‌ی شام یا نهار می‌باشد. شما می‌توانید برای تنوع بیشتر، از انواع مختلفی از سبزیجات و صیفی‌جات در این سالاد استفاده کنید.

از سوی دیگر، سالاد سیب‌زمینی نیز انواع و اقسام مختلفی دارد، و بیشتر به همراه سس مایونز تهیه می‌شود، که به همین دلیل دارای کالری بالایی است. اما اگر شما به دنبال یک غذای سیر کننده و کامل هستید، می‌توانید این سالاد را در برنامه غذایی خود جای دهید.برای لاغری از خواص زنجبیل برای لاغری غافل نشوید.

مواد لازم سالاد سیب زمینی رژیمی

  • سیب زمینی ۵۰۰ گرم
  • ماست کم چرب ۱/۲ پیمانه
  • پیازچه خرد شده ۲ عدد
  • شوید تازه ۱.۵ ق غذا خوری
  • نخود و ذرت پخته شده ۱/۲ پیمانه
  • خیارشور به دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد سیب زمینی رژیمی

  • آماده‌سازی سیب‌زمینی

ابتدا سیب‌زمینی‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را خوب تمیز کنید. سپس آن‌ها را به همراه کمی نمک و آب در قابلمه قرار دهید و بگذارید تا پخته شوند. پس از پختن، آن‌ها را از آب خارج کرده و کمی خنک شوند. سپس پوست سیب‌زمینی را بگیرید و آن‌ها را به صورت مکعبی خرد کنید.

  • آماده‌سازی مواد سالاد

پس از آماده‌سازی سیب‌زمینی، پیازچه را بشویید و خرد کنید و کنار گذارید. نخود و ذرت را بپزید یا از کنسرو استفاده کنید و یا با کمی آب در قابلمه پخته تا نرم شوند. همچنین خیارشور را بشویید و ریز خرد کنید.

  • تهیه سس رژیمی

برای تهیه سس رژیمی، ماست را به همراه پیازچه و خیارشور و ادویه‌های گفته شده در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند.

  • تهیه سالاد رژیمی

سیب‌زمینی خرد شده را به همراه پیازچه، خیارشور، نخود و ذرت در یک کاسه بریزید و خوب مواد را مخلوط کنید. سپس سس را اضافه کرده و مجدداً مخلوط کنید. می‌توانید سالاد را در همان لحظه سرو کنید یا در یخچال قرار داده و در زمان سرو مزه‌ها به خورد هم برسد.

فوت و فن های دستور پخت سالاد سیب زمینی رژیمی

در صورت تمایل، می‌توانید از هویج پخته شده به عنوان یک نگین نیز بهره ببرید. اگر دوست دارید، می‌توانید از چند قاشق سوپ خوری سس مایونز نیز استفاده کنید. همچنین، از دو قاشق روغن زیتون نیز می‌توانید استفاده نمایید. این سالاد بسیار سبک است زیرا بدون حضور مرغ، تخم مرغ یا سس مایونز در ترکیبات آن استفاده شده است.

کالری سیب زمینی آب پز

در ۱٫۵ کیلو سیب زمینی کدام مواد مغذی وجود دارد؟

  • کالری:۱۰۳۴ گرم
  • کربوهیدرات: ۲۴۴ گرم
  • فیبر: ۷/۳۲ گرم
  • قند: ۳/۱۳گرم
  • چربی: ۴/۱گرم
  • پروتئین: ۲۲ گرم

ویتامین B کمپلکس و ویتامین C، مس، آهن، منیزیم، منگنز، زینک، پتاسیم و فسفر

فواید رژیم سیب زمینی

رژیم اورژانسی به طور عمومی توصیه نمی‌شود، اما این رژیم نیز مزایای خود را دارد. این رژیم حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و آهن است و از لحاظ اقتصادی و زمانی نیز ساده و مقرون به صرفه است. مدت زمان این رژیم کوتاه است؛ اغلب تا ۳ تا ۷ روز طول می‌کشد که در این مدت، مصرف فیبر بالا به سلامتی دستگاه گوارش کمک می‌کند. سیب زمینی با وجود ظاهری که دارد، حاوی کمترین مقدار کالری است، اما این امر به شرطی است که به صورت خام یا به طور پخته مصرف شود. مقدار پروتئین و چربی در این رژیم بسیار کم است.

بهترین روش پخت سالاد سیب زمینی رژیمی

سیب‌زمینی یکی از مواد غذایی است که در رژیم‌های لاغری به دلیل حاوی کربوهیدرات بالا، معمولاً حذف می‌شود. این باور رایج است که افراد باید در مصرف سیب‌زمینی به دلیل میزان کربوهیدرات آن احتیاط کنند. با این حال، اگر سیب‌زمینی بدون افزودن کره، خامه یا سس مایونز و به صورت خام یا پخته در بخارپز یا فر مصرف شود، تنها ۱۱۰ کالری انرژی را به بدن می‌رساند. اما سیب‌زمینی‌های سرخ شده و چیپس با حرارت بالا و روغن زیاد آماده می‌شوند که باعث از بین رفتن بسیاری از ترکیبات مفید آن می‌شود و تنها نشاسته، چربی و برخی از مواد معدنی باقی می‌ماند.

در رژیم سیب‌زمینی، هدف اصلی افراد از این میوه استفاده بهینه از پتاسیم موجود در آن است، زیرا بسیاری از افراد دچار کمبود این عنصر مغذی هستند. برای حفظ مواد مغذی سیب‌زمینی، بهترین روش آشپزی آن، استفاده از بخارپز یا پخت در فر است.

دو روش متداول برای پخت سیب‌زمینی عبارتند از: پز کردن آن‌ها در آب شیرین و سپس قرار دادن آن‌ها در یخچال تا خنک شوند، در این روش آب مواد مغذی را نگه می‌دارد که می‌توان در طول روز از آن برای مصرف استفاده کرد؛ و دومین روش، بخارپز یا کباب کردن سیب‌زمینی است، سپس نگهداری آن در یخچال تا خنک شود.

به طور کلی، با توجه به این موارد، سیب‌زمینی می‌تواند به عنوان یک بخش مهم از رژیم غذایی افراد در کنترل وزن و تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن مطرح شود، با شرط آنکه به روش‌های سالم آماده و مصرف شود.

نکته

سیب‌زمینی را در یخچال قرار دادن، باعث افزایش مقاومت نشاسته در آن می‌شود و به کنترل اشتها و احساس سیری کمک می‌کند. اگر احساس نفخ پس از مصرف سیب‌زمینی پخته را تجربه می‌کنید و حساسیتی به نشاسته مقاوم دارید، توصیه می‌شود آن را به صورت گرم مصرف کنید.