طرز تهیه و دستور پخت سوکیاکی

سوکیاکی سوکیاکی، یک غذای فرنگی و از خوراک‌های قدیمی‌ترین ژاپنی‌هاست که مانند اسکندر کباب از ترکیب لایه‌های بسیار نازک گوشت، سبزیجات مختلف و سس سویا تهیه می‌شود. این غذا به عنوان یک غذای رژیمی محسوب می‌شود و غنی از آهن است. برای تهیه سوکیاکی، بهتر است از گوشتی استفاده کنید که لخم و بدون چربی […]

4.4/5 - (15 امتیاز)

سوکیاکی

سوکیاکی، یک غذای فرنگی و از خوراک‌های قدیمی‌ترین ژاپنی‌هاست که مانند اسکندر کباب از ترکیب لایه‌های بسیار نازک گوشت، سبزیجات مختلف و سس سویا تهیه می‌شود. این غذا به عنوان یک غذای رژیمی محسوب می‌شود و غنی از آهن است. برای تهیه سوکیاکی، بهتر است از گوشتی استفاده کنید که لخم و بدون چربی باشد و به آن برش‌های نازک مانند ژامبون بدهید.

ابتدا، گوشت را به لایه‌های بسیار نازک برش می‌دهیم. سپس در یک تابه مناسب، کمی روغن کنجد ریخته و تکه‌های گوشت را درون روغن داغ می‌چرخانیم تا هر دو طرف گوشت به طور کامل تغییر رنگ دهند. سپس عصاره گوشت را اضافه کرده و درب ظرف را می‌بندیم تا گوشت به‌طور کامل پخته شود.

پیاز را پوست گرفته و به صورت حلقه‌هایی برش می‌دهیم. قارچ‌ها را نیز به صورت حلقه‌هایی برش می‌دهیم. همچنین ساقه کرفس را ریز خرد می‌کنیم.

طرز تهیه و دستور پخت سوکیاکی

طرز تهیه و دستور پخت سوکیاکی

سپس، قارچ، کرفس و پیاز آماده شده را به گوشت اضافه می‌کنیم و در این مرحله، سس سویا را نیز به سوکیاکی اضافه می‌کنیم. سپس درب تابه را بسته و زمان می‌دهیم تا سبزیجات نیز پخته شده و طعم دار شوند.

ابتدا، نودل را از بسته‌بندی خارج کرده و در میان گوشت و سبزیجات قرار می‌دهیم تا پخته و نرم شود.

در آخرین ده دقیقه از فرآیند پخت، تخم مرغ را در یک گوشه از تابه می‌ریزیم و زمان می‌دهیم تا تخم مرغ به طور کامل پخته شود.

در پایان، مقداری نمک و فلفل را به خوراک اضافه کرده و سوکیاکی را در ظرف سرو ریخته و با تکه‌های پنیر توفو تزیین کنید. حالا می‌توانید از آن لذت ببرید و طعمش را بچشید.