طرز تهیه نرگسی

نرگسی از غذاهای محبوب و ساده ایرانی است که می توان با مواد اولیه ساده تهیه کرد در ادامه طرز تهیه نرگسی اسفناج را به طور کامل به شما آموزش داده ایم.
Rate this post

طرز تهیه نرگسی ساده

یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی، نرگسی اسفناج است. این غذا با استفاده از مواد متنوع تهیه می‌شود. برای آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه نرگسی اسفناج ساده، با ما همراه باشید و از ادامه مطلب بازدید کنید. اگر به غذاهای سنتی ایرانی علاقه دارید طرز تهیه کال کباب را هم به شما پیشنهاد می کنیم.

مواد لازم برای طرز تهیه نرگسی اسفناج

۲ تا ۳ لیوان اسفناج
۱ عدد پیاز متوسط
۱ حبه سیر
۴ عدد تخم مرغ
۱ قاشق غذاخوری کره محلی
به مقدار کافی نمک و فلفل سیاه

مراحل طرز تهیه نرگسی با پیاز داغ

  1. مرحله اول:
    ابتدا اسفناج را به دقت شسته و پس از آبکشی در آبکش قرار داده و اجازه دهید تا آب اضافی آن به‌طور کامل خارج شود. سپس اسفناج را روی تخته‌ی چوبی قرار دهید.
  2. مرحله دوم:
    حالا اسفناج را به صورت خرد خرد کنید و پوست پیاز را جدا کرده و به صورت خلالی نازک خرد کنید. سپس پوست سیر را نیز جدا کرده و به صورت نگینی ریز خرد کنید.
  3. مرحله سوم:
    در این مرحله تابه‌ای مناسب را انتخاب کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس کره محلی یا روغن مایعی را به تابه اضافه کرده و منتظر بمانید تا کره به طور کامل ذوب شود.
  4. مرحله چهارم:
    پیاز را به تابه اضافه کرده و آن را به‌طور کامل تفت دهید تا نرم شود. سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه را نیز به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها به مخلوط بدهید.
  5. مرحله پنجم:
    سیر خرد شده را به تابه اضافه کنید و آن را نیز کمی تفت دهید تا عطر سیر خارج شود. سپس اسفناج‌های خرد شده را به تابه اضافه کرده و آنها را نیز تفت دهید تا اسفناج‌ها سرخ شده و آب آنها تبخیر شود.
  6. مرحله ششم:
    حالا تخم‌مرغ‌ها را به تابه اضافه کنید و مقداری نمک را نیز به آن اضافه کنید. منتظر بمانید تا تخم‌مرغ‌ها به طور کامل پخته شوند. در نهایت نرگسی اسفناج را در ظرف مورد نظر بریزید و با نان سرو کنید.

طرز تهیه نرگسی بادمجان

نرگسی بادمجان یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ و همچنین مناسب برای رژیم است که با استفاده از مواد غذایی موجود در هر خانه، تهیه می‌شود.

افراد دو گروه مختلف هستند: کسانی که به بادمجان علاقه‌مند هستند و کسانی که آن را دوست ندارند. اگر شما به گروه اول تعلق دارید و به بادمجان علاقه‌مند هستید، پس می‌توانید این نرگسی بادمجان خوشمزه را تهیه کنید.

مراحل پخت طرز تهیه نرگسی بادمجان کبابی

در تهیه نرگسی بادمجان، برعکس نرگسی میرزاقاسمی، شما باید بادمجان‌ها را پخت یا سرخ کنید، به‌طوری که طعم دودی بادمجان در غذا حس نشود. برای این کار، بادمجان‌ها را پوست بکنید و به صورت حلقه‌ای برش زده و درون محلول آب و نمک قرار دهید.

سپس در یک تابه روغن ریخته و بادمجان‌های خشک شده را سرخ کنید و آنها را خارج کنید. در همان تابه، یک پیاز را نگینی خرد کرده و سرخ کنید.

حالا نوبت به گوجه‌های رنده شده، زردچوبه، و رب گوجه است که باید به پیازها اضافه شود.

بادمجان‌های سرخ شده را به تابه اضافه کرده و غوره‌ها را درون تابه می‌ریزیم. اگر از طعم غوره خوشتان نمی‌آید، این بخش را حذف کنید.

تابه را بگذارید تا مواد مختلف به‌خوبی هم بپزند و آب غذا کشیده شود. حالا تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید. تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و با نمک و فلفل مخلوط کنید و هم بزنید. سپس روی مواد درون تابه بریزید. وقتی تخم‌مرغ‌ها پخته شدند، غذای شما آماده است.

مواد لازم طرز تهیه نرگسی شمالی

۶ عدد بادمجان، خام (متوسط)
۱ عدد پیاز سفید
۲ عدد گوجه فرنگی
۳ عدد تخم مرغ
۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی، بدون نمک افزوده
۵ قاشق غذا خوری روغن آفتابگردان
۱ قاشق چایخوری زردچوبه
۱/۲ قاشق چایخوری فلفل سیاه

طرز تهیه نرگسی اسفناج با سیب زمینی

مرحله اول: در این مرحله، سیب زمینی‌ها را تمیز کرده، بپزید و در آخرین ۱۰ دقیقه پخت، یک تخم‌مرغ را در آب گرم قرار دهید تا سفیده بیرون نزند. پس از پخت، سیب زمینی را پوست کرده، بکوبید و نمک، فلفل و تخم گشنیز را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله دوم: در این مرحله، یک تخم‌مرغ را بشکنید و با شیر مخلوط کنید. سپس سیب زمینی کوبیده را بردارید و داخل آن یک تکه از تخم‌مرغ آب پز قرار دهید و به مخلوط تخم‌مرغ و شیر بزنید. سپس در آرد سوخاری بغلتانید و سیب زمینی‌ها را در آن سرخ کنید.

برای طرز تهیه نرگسی با سیب زمینی و اسفناج، اسفناج پخته شده را با سیب زمینی ترکیب کرده و بعد داخل آن تخم‌مرغ آب پز قرار دهید. سپس در مخلوط شیر و تخم‌مرغ بزنید و در آرد سوخاری بغلتانید و سرخ کنید.