طرز تهیه بستنی خانگی مرحله به مرحله

برای طرز تهیه بستنی خانگی با شیر نکات مهمی است که با رعایت آنها می توانید یک بستنی با بافتی عالی داشته باشید در ادامه این مطلب طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب و طرز تهیه بستنی خانگی بدون ثعلب را به شما آموزش می دهیم.
Rate this post

طرز تهیه بستنی خانگی با شیر

آموزش بستنی خانگی، چه با ثعلب و چه بدون آن، از هر نوع و با هر طعمی که باشد، محبوب‌ترین دسر در سراسر جهان است. اگر به دنبال دستور طرز تهیه بستنی خانگی و آموزش بستنی ساده هستید، در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه ۱۵ نوع بستنی خونگی با ثعلب و بدون ثعلب را با شما به اشتراک بگذاریم. با این روش‌ها می‌توانید هر زمان که هوس بستنی کردید، خوشمزه‌ترین انواع اموزش بستنی سنتی و طعم‌دار را در خانه تهیه کنید.

مواد اولیه طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب

شیر پرچرب ۴ پیمانه
خامه ۱۰۰ گرم
شکر ۲ پیمانه
گلاب نصف پیمانه
ثعلب ۲ قاشق چایخوری
زعفران ۲ قاشق غذا خوری
خلال پسته ۲ قاشق غذا خوری

مراحل طرز تهیه بستنی خانگی با شیر و ثعلب

برای طرز تهیه بستنی سنتی با ثعلب، ابتدا یک سینی لبه‌دار مناسب انتخاب کرده و خامه را با ضخامت ۲ تا ۳ میلیمتر با کف قاشق روی آن پهن کنید. سپس سینی را در فریزر قرار دهید تا خامه یخ بزند. برای یخ‌زدن بهتر، از خامه کم‌چرب استفاده کنید.

در مرحله بعد طرز تهیه بستنی فقط با شیر و شکر وانیل، یک قابلمه مناسب را روی اجاق بگذارید و شیر بستنی را درون آن بریزید و با حرارت بالا بجوشانید. پس از به جوش آمدن شیر، حرارت را کاهش دهید و زعفران دم‌کرده و گلاب را به آن اضافه کرده و کاملاً هم بزنید تا مخلوط شوند.

سپس ثعلب را با شکر کاملاً مخلوط کنید و به تدریج به شیر اضافه کنید و مدام هم بزنید تا شکر حل شده و ثعلب بستنی به قوام آمدن مخلوط کمک کند. وقتی مایه بستنی خانگی با ثعلب قوام یافت و غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید و درون کاسه‌ای بریزید.

در یک قابلمه یا ظرف بزرگتر یخ بریزید و کاسه بستنی را در کنار یخ‌ها قرار داده و خوب هم بزنید تا کمی کشدار شود. بستنی را به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید، سپس بیرون بیاورید و خوب هم بزنید تا کشدارتر شود. این فرایند را ۴ تا ۵ بار تکرار کنید تا بستنی انسجام بیشتری پیدا کرده و کشدارتر شود.

در مرحله آخر طرز تهیه بستنی با ثعلب، بستنی و خامه یخ‌زده را از فریزر خارج کنید. خامه یخ‌زده را به قطعات کوچک برش دهید و همراه با خلال پسته به بستنی اضافه کنید. در طرز تهیه بستنی خانگی با شیر و خامه را خوب هم بزنید تا خامه و خلال پسته در همه جای آن توزیع شود. در صورت تمایل، می‌توانید از اسانس هل برای خوش‌طعم و خوش‌عطر کردن بستنی استفاده کنید.

سپس بستنی را به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا فرایند آماده‌سازی کامل شود و آماده خوردن گردد.از دیگر دسر های محبوب کودکان موچی کره ای را هم به شما پیشنهاد می کنیم.

طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب

طرز تهیه بستنی خانگی با شیر بدون ثعلب

تهیه بستنی خانگی با ثعلب همیشه ساده‌تر از طرز تهیه بستنی فقط با شیر و شکر بدون ثعلب است. اما اگر تمایلی به استفاده از ثعلب ندارید، همچنان می‌توانید طرز تهیه بستنی وانیلی با ثعلب لذیذ و کشداری را در خانه تهیه کنید.

مواد اولیه بستنی بدون ثعلب

  • خامه
  • زرده تخم‌مرغ
  • شیر
  • شکر
  • نمک
  • وانیل تازه (لوبیای وانیل)
  • وانیل مایع

مراحل طرز تهیه بستنی خانگی بدون ثعلب

شکر، شیر و نمک را در ظرفی روی حرارت بگذارید تا به جوش آید، سپس از روی حرارت بردارید. دانه‌های وانیل را به ظرف اضافه کنید و یک ساعت اجازه دهید عطر وانیل پخش شود. سپس ظرف را دوباره روی حرارت قرار دهید.

یک کاسه بزرگ را با یخ پر کنید. در یک کاسه کوچک‌تر مقداری خامه بریزید و آن را روی کاسه یخ‌ها بگذارید و با همزن دستی هم بزنید. در ظرفی دیگر، زرده تخم‌مرغ را هم بزنید و به مخلوط شیر داغ اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا مخلوط به غلظت کاسترد برسد، سپس حرارت را خاموش کنید.

کاسترد را از صافی رد کرده و به ظرف خامه اضافه کنید و مایه وانیل را نیز بیفزایید. پس از یک شب در فریزر، روز بعد بستنی را بیرون آورده و با چنگال هم بزنید. این کار را ۷ تا ۹ بار و هر بار با فاصله ۲۰ دقیقه تکرار کنید.

جایگزین ثعلب در بستنی

  1. نشاسته ذرت
  2. آرد گندم
  3. آرد برنج
  4. خامه
  5. زرده تخم مرغ
  6. پودر ژلاتین
  7. ماسکارپونه
  8. خامه ترش
  9. پوره میوه
  10. شکلات ذوب شده
  11. آجیل خرد شده
  12. بیسکویت خرد شده
  13. عصاره وانیل
  14. عصاره بادام
  15. پودر کاکائو
  16. زعفران
  17. گلاب
  18. هل
  19. زنجبیل
  20. دارچین

طرز تهیه بستنی خانگی با شیر و کاکائو

مواد لازم 

۲ پیمانه شیر
۱ پیمانه خامه صبحانه
۱/۲ پیمانه شکر
۳ قاشق غذاخوری پودر کاکائو
۱/۲ قاشق چای خوری وانیل
قالب دلخواه و چوب بستنی

مراحل تهیه بستنی خانگی با شیر و کاکائو

شیر، خامه و شکر را در یک قابلمه مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید. پودر کاکائو را به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید تا کاملاً حل شود. سپس وانیل را اضافه کنید و مخلوط را از روی حرارت بردارید.

مخلوط را در قالب ریخته و در فریزر قرار دهید. هر ۳۰ دقیقه یک‌بار آن را هم بزنید تا یخ نزند. بعد از ۲ تا ۳ ساعت، شیر بستنی کاکائویی شما آماده است.