گراتن مرغ و سیب زمینی

نحوه پخت گراتن مرغ و سیب زمینی برای تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی خوشمزه که یک غذای فرنگی است، بهتر است از سینه مرغ استفاده کنید، البته امکان استفاده از فیله مرغ نیز وجود دارد. مواد لازم جهت تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی زردچوبه به میزان لازم فلفل به میزان لازم نمک به […]

4.7/5 - (15 امتیاز)

نحوه پخت گراتن مرغ و سیب زمینی

برای تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی خوشمزه که یک غذای فرنگی است، بهتر است از سینه مرغ استفاده کنید، البته امکان استفاده از فیله مرغ نیز وجود دارد.

مواد لازم جهت تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی

زردچوبه به میزان لازم

فلفل به میزان لازم

نمک به میزان لازم

آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری

پیاز ۱ عدد

آب مرغ ۴ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا به میزان لازم

قارچ ۱ لیوان

فلفل دلمه‌ای‌ نصف پیمانه

سیب‌زمینی‌ ۳ عدد

سینه مرغ ۱ عدد

مراحل تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی

مرغ باید به صورت کاملاً خلالی خرد شود. سپس مرغ را در یک کاسه قرار داده و آن را با کمی آبلیمو، نمک و فلفل تازه به طعم دلخواهتان مزه‌دهی کنید.

مزه‌دهی کردن مرغ را همانند دیگر غذاها مانند پاچینی مرغ به طور کامل انجام داده و سپس آن را در یک ظرف مناسب قرار دهید. سپس ظرف را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ به طور کامل با چاشنی و ادویه ها آمیخته شود. سیب‌زمینی‌ها را به خوبی شسته و با پوست آن‌ها را بپزید. هنگامی که سیب‌زمینی‌ها نیمه پخت شدند؛

سیب‌زمینی‌ها را از آب خارج کرده و پوست آن‌ها را گرفته و به صورت حلقه‌های یک سانتی‌متری برش دهید. برای پخت گراتن می‌توانید از ظروف پیرکس یا قالب‌های فلزی استفاده کنید. در هر صورت، ابتدا کف ظرف را چرب کرده و سیب‌زمینی‌ها را در ظرف بچینید.

تابه‌ای را روی حرارت قرار دهید و پیازها را خرد کرده و به صورت نگینی سرخ کنید. فیله‌های سینه مرغ که از قبل مزه دار شده‌اند را از یخچال خارج کرده و به پیاز اضافه کنید. به این مواد کمی نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید.

فلفل دلمه‌ای‌ها را به شکل نگینی خرد کنید و فلفل دلمه‌های خردشده را نیز به مواد درون تابه اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. باید مواد را بر روی حرارت متوسط تفت دهید. در این مرحله نباید قارچ را مستقیماً به مواد اضافه کنید زیرا آب می‌اندازد.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بهتر است قارچ را مستقیماً به مواد اضافه نکنید. برای آماده سازی قارچ، ابتدا آنها را شسته و ورقه‌ای خرد کنید. سپس در یک تابه تمیز و کوچک، قارچ را با مقداری کره بر روی حرارت بالا تفت دهید تا آب اضافی آن کشیده شود. سپس قارچ را به مواد مرغ اضافه کنید.

بعد از تفت خوردن تمام مواد با هم، آن‌ها را روی سیب‌زمینی‌ها و در قالب بریزید. سپس روی مواد درون قالب را با پنیر پیتزا پوشانید. البته، در صورت تمایل، می‌توانید قبل از اضافه کردن پنیر پیتزا، ۴ قاشق غذاخوری آب مرغ را هم به مواد درون قالب اضافه کنید.

بعد از پوشاندن خوراک با پنیر پیتزا به صورت فراوان، آن را درون فر قرار داده و فر را از قبل به دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد داغ کنید. به مدت نیم ساعت، گراتن مرغ و سیب زمینی را درون فر بپزید. با توجه به اینکه تمامی مواد درون گراتن پخته هستند، نیازی به بیش از حد زمانی در فر نیست.

طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی

پس از اینکه پنیر روی گراتن کاملاً آبکشی شد، گراتن را از فر خارج کنید و اجازه دهید که کمی خنک شود. گراتن مرغ و سیب زمینی آماده است. سپس می‌توانید گراتن را برش‌زده و در ظرف دلخواه سرو کنید. حتی می‌توانید همان ظرف پیرکس را مستقیماً روی میز قرار داده و آن را همچون لازانیا برش دهید تا هر فرد بتواند تکه مورد نظر خود را از ظرف بردارد.