طرز تهیه گولاش مجارستانی

گولاش مجارستانی گولاش مجارستانی مانند دیگر غذاها مثل خوراک تره فرنگی یک غذای فرنگی محبوب و بسیار خوشمزه است. برای تهیه گولاش گوشت، ابتدا گوشت را به صورت خرد شده مشابه گوشت خورشتی آماده می‌کنیم. سپس همراه با یک عدد پیاز که به صورت خرد شده است و چهار قاشق غذاخوری آب، و برگ بو […]

5/5 - (61 امتیاز)

گولاش مجارستانی

گولاش مجارستانی مانند دیگر غذاها مثل خوراک تره فرنگی یک غذای فرنگی محبوب و بسیار خوشمزه است. برای تهیه گولاش گوشت، ابتدا گوشت را به صورت خرد شده مشابه گوشت خورشتی آماده می‌کنیم. سپس همراه با یک عدد پیاز که به صورت خرد شده است و چهار قاشق غذاخوری آب، و برگ بو را به یک قابلمه مناسب اضافه می‌کنیم. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم تا گوشت بپزد.

اگر در حین پخت گوشت، روی آب کف جمع شده باشد، حتماً آن را جمع آوری کرده و دور می‌ریزیم. پس از اینکه گوشت تقریباً پخته شده باشد، کمی نمک را اضافه می‌کنیم. سپس یک قابلمه مناسب را به اندازه‌ی نصف آب پر می‌کنیم و یک قاشق چایخوری نمک اضافه می‌کنیم.

در این مرحله، قابلمه را روی حرارت بالا قرار می‌دهیم تا آب به جوش بیاید. سپس لوبیای سبز را به آب جوش اضافه می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا به طور کامل پخته شود. پس از پخته شدن لوبیای سبز، آن را آبکشی کرده و مقداری آب سرد روی آن می‌ریزیم تا رنگ سبزش حفظ شود.

گولاش مجارستانی

گولاش مجارستانی

در این مرحله، پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد کرده و در یک تابه مناسب همراه با کمی روغن تفت می‌دهیم تا پیاز سبک شود. سپس کمی زردچوبه را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر تفت می‌دهیم تا زردچوبه و پیاز به هم مخلوط شوند.

در این مرحله، هویج را به صورت حلقه‌ای خرد کرده و به تابه اضافه می‌کنیم. سپس آن را به خوبی تفت می‌دهیم تا هویج‌ها نرم شوند. در ادامه، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می‌دهیم تا طعم خامی آن گرفته شود.

در ادامه، ۲ پیمانه آب را به تابه اضافه کرده و درب تابه را می‌گذاریم تا هویج بپزد. سپس سیب زمینی‌ها را به همراه گوجه‌فرنگی‌ها به صورت درشت خرد کرده و به تابه اضافه می‌کنیم. سپس به مدت ۱۰ دقیقه اجازه می‌دهیم بپزند.

پس از گذشت ۱۰ دقیقه، لوبیا سبز را به همراه گوشت که به طور کامل پخته است، به تابه اضافه می‌کنیم و درب تابه را می‌گذاریم تا غذا جا بیفتد. توجه داشته باشید که در پایان پخت، باید ۱ لیوان آب درون تابه باقی بماند.