طرز تهیه و پخت پنکیک ساده

پنکیک به عنوان دسر خوشمزه، سریع و آسان است و با مواد ساده در خانه تهیه می‌شود.و بیشتر به عنوان یک صبحانه کامل مورد استقبال قرار می گیرد.در ادامه مقاله طرز تهیه کرپ و طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای را برای شما قرار داده ایم.
4.8/5 - (66 امتیاز)

طرز تهیه کرپ و طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای

کرپ ها و پنکیک ها جزو لذیذ ترین شیرینی هایی هستند که طرفداران زیادی دارند و در تمامی کافه ها سرو میشوند. جهت طرز تهیه کرپ یا پنکیک برای ۴ نفر، ابتدا تخم مرغ را در یک کاسه مناسب می‌ریزیم و آن را کمی می‌زنیم تا بافت آن از هم جدا شود و کاملاً با هم ترکیب شوند. سپس شکر را به همراه وانیل به آن اضافه می‌کنیم و مواد را با هم خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند.هم چنین شما می توانید پنکیک را بدون روغن و به صورت پنکیک رژیمی هم تهیه کنید.

یک نکته مهم درباره اضافه کردن وانیل وجود دارد که باید توجه کنید. شما باید مقدار بسیار کمی وانیل اضافه کنید، زیرا اگر مقدار زیادی وانیل استفاده کنید، ممکن است طعم تلخی به پنکیک ها بدهد. پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردید، روغن مایع را نیز به کاسه اضافه می‌کنیم.

پنکیک

حالا با استفاده از همزن دستی، مواد را به خوبی هم می زنیم تا مواد به‌طور یکدست مخلوط شوند. سپس بکینگ پودر و مقدار بسیار کمی نمک را در یک ظرف جداگانه با آرد سفید مخلوط می‌کنیم. سپس مخلوط آرد را دو بار الک می‌دهیم تا به‌طور کامل نرم شود. در این مرحله، پس از الک کردن مخلوط آرد، آن را به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می‌کنیم و تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط می‌کنیم تا کاملاً یکدست شوند. سپس به آرامی شیر را به مواد اضافه می‌کنیم و به طور مداوم مواد را مخلوط می‌کنیم تا مایه پنکیک یکدست و یکنواخت شود. در صورتی که شیر در دسترس نباشد یا به هر دلیلی از استفاده از شیر خودداری می‌کنید، می‌توانید برای تهیه پنکیک از آب استفاده کنید. پس از اینکه خمیر پنکیک آماده شد، یک تابه کوچک با اندازه مناسب برای پنکیک را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. سپس با مقدار کمی روغن مایع کف تابه را چرب کنید، حالا به اندازه یک ملاقه کوچک از مواد داخل تابه بریزید ( نیاز نیست خودتان مایه پنکیک را پخش کنید چون خودش باید به حدی شل باشد که خود به خود پخش شود ) و اجازه دهید حباب بزند.

طرز تهیه پنکیک پفکی

پس از اینکه کف پنکیک طلایی رنگ گرفت، آن را برگردانید تا سمت دیگر نیز به رنگ طلایی درآید. به همین ترتیب تمام پنکیک‌ها را آماده کنید. سپس می توانید این پنکیک فوری را همراه با انواع میوه‌های تازه مثل توت فرنگی، موز، آناناس و… یا صبحانه‌های معمولی مانند عسل، انواع مربا، نوتلا و کره سرو کنید.برای طرز تهیه کرپ ساده مواد اولیه پنکیک را باهم ترکیب می کنیم.پنکیک و کرپ فرانسوی از نظر ترکیبات تشابه بسیاری بایکدیگر دارند و فقط در طرز تهیه کرپ فرانسوی لایه نازک تری از خمیر کرپ داخل تابه ریخته می شود.کرپ ها با مواد میانی مختلفی سرو می شود و برای طرز تهیه کرپ گوشت شما می توانید مواد میانی کرپ را از مواد پروتئینی دلخواه انتخاب کنید.برای طرز تهیه کرپ بدون شیر می توانید ماست و یا آب را جایگزین در مواد اولیه کنید.

فرق پنکیک و وافل

پنکیک و وافل هر دو از دسته غذاهای خمیری هستند، اما تفاوت های معناداری دارند. پنکیک مخلوطی از آرد، شیر، تخم مرغ و پودر پختگی است و در تابه یا سینی پخته می شود. وافل از خمیر غلیظ تر ساخته می شود و در دستگاه وافل پخته می شود، که به ویژگی های خودمختار آن شکل های خاص و الگوهایی را بر روی سطح آن ایجاد می کند. این دو معمولاً با مزه و بافت متفاوت سرو می شوند.

برای آموزش روش تهیه دیگر انواع شیرینی های خانگی از جمله حلوا زنجبیلی می توانید از سایت ما دیدن کنید.