طرز تهیه کرفس پلو

روش پخت کرفس پلو در این مقاله با روش پخت کرفس پلو که یک از انواع غذاهای ایرانی است آشنا خواهید شد. ابتدا گوشت را به صورت مکعبی خرد کرده و سپس پیاز را پوست گرفته و شسته کرده، به صورت نگینی خرد می‌کنیم. سپس یک قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. سپس […]

4.9/5 - (53 امتیاز)

روش پخت کرفس پلو

در این مقاله با روش پخت کرفس پلو که یک از انواع غذاهای ایرانی است آشنا خواهید شد. ابتدا گوشت را به صورت مکعبی خرد کرده و سپس پیاز را پوست گرفته و شسته کرده، به صورت نگینی خرد می‌کنیم. سپس یک قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم.

سپس یک مقدار روغن را داخل قابلمه ریخته و به آن اجازه می‌دهیم تا گرم شود. سپس پیازها را داخل قابلمه ریخته و آن‌ها را تفت می‌دهیم تا سبک شوند. سپس گوشت خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و آن را نیز تفت می‌دهیم.

در این مرحله، زردچوبه، فلفل سیاه، پاپریکا و چوب دارچین را به مواد اضافه می‌کنیم و به طور مداوم آن‌ها را تفت می‌دهیم تا رنگ گوشت‌ها کاملاً تغییر کند. سپس دو لیوان آب جوش را داخل قابلمه ریخته و حرارت را کم می‌کنیم، تا به مدت دو ساعت گوشت‌ها به طور کامل پخت شوند.

کرفس پلو

کرفس پلو

ابتدا ساقه‌های کرفس را تمیز می‌کنیم و آن‌ها را روی تخته آشپزخانه خرد می‌کنیم. سپس به گوشتی که پخته شده است، ادویه‌های پلویی همراه با نمک اضافه می‌کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه دیگر اجازه می‌دهیم تا ادویه‌ها به خورد گوشت و آب آن برود.

سپس گوشت‌ها را از داخل آب گوشت خارج می‌کنیم و آن‌ها را در صافی قرار می‌دهیم و کنار می‌گذاریم. سپس کرفس خرد شده را داخل قابلمه (حاوی آب گوشت) می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم تا با آب گوشت بپزد و طعم و مزه آب گوشت را جذب کند و به روغن بیفتد.

لطفا توجه کنید که برای اضافه کردن برنج به قابلمه، به هیچ وجه برنج را به صورت یکجا داخل قابلمه ریختن نمی‌باشد. به جای آن، کفگیر به کفگیر، برنج را به قابلمه اضافه می‌کنیم. حالا با کمک کفگیر، مقدار کمی برنج را در قابلمه می‌ریزیم و روی آن پودر گل و زعفران دم‌کرده را اضافه کرده و به مقدار کمی از مواد گوشتی اضافه می‌کنیم.

مجدداً، به صورت لایه به لایه، برنج و سایر مواد را در قابلمه می‌ریزیم تا تمام شوند. روی برنج، کره را قرار می‌دهیم و سپس درب قابلمه را می‌بندیم. حرارت را به مقداری بیشتر تنظیم می‌کنیم تا بخار داخل قابلمه در تقریباً ۵ دقیقه به وجود آید.

سپس حرارت را کمتر می‌کنیم تا کرفس پلو به تدریج پخته شود. پس از اینکه کرفس پلو آماده شد، نصف قاشق غذاخوری روغن را به شیرجوش اضافه می‌کنیم و زرشک را داخل آن می‌ریزیم و با استفاده از قاشق آن را تفت می‌دهیم. سپس روی حرارت کم قرار می‌دهیم تا زرشک ها نرم شوند.

برای تهیه دیگر انواع غذاهای پلویی، مانند گل کلم پلو، فلفل پلو و …. می توانید از سایت ما دیدن کنید.