طرز تهیه کاچی سه آرد

روش پخت و تهیه کاچی سه آرد کاچی سه آرد یکی از انواع شیرینی سنتی و خوشمزه ایرانی است که با استفاده از آرد برنج، آرد نخودچی و آرد آرد تهیه می‌شود. این غذا با ترکیبی منحصر به فرد از مواد اولیه خوشمزه و ادویه‌های خوشبو، طعمی خاصی به آن می‌بخشد. مواد لازم ¼ پیمانه […]

4.8/5 - (14 امتیاز)

روش پخت و تهیه کاچی سه آرد

کاچی سه آرد یکی از انواع شیرینی سنتی و خوشمزه ایرانی است که با استفاده از آرد برنج، آرد نخودچی و آرد آرد تهیه می‌شود. این غذا با ترکیبی منحصر به فرد از مواد اولیه خوشمزه و ادویه‌های خوشبو، طعمی خاصی به آن می‌بخشد.

مواد لازم

¼ پیمانه آرد گندم

¼ پیمانه آرد برنج

¼ پیمانه آرد نخودچی

۱ پیمانه روغن محلی

۱ پیمانه گلاب

½ پیمانه پودر زنجبیل

½ پیمانه پودر هل

مواد لازم برای شربت

۲٫۵ لیوان آب

۱ لیوان شکر

۱/۲ قاشق چایخوری پودر هل

نوک قاشق چایخوری پودر زعفران

نوک قاشق چایخوری گلاب

کاچی سه آرد

روش تهیه

در یک کاسه متوسط، آردهای برنج، نخودچی و آرد آرد را به همراه پودر زنجبیل و پودر هل مخلوط کنید. این مخلوط را به عنوان مواد خشک کاچی سه آرد استفاده می‌کنیم. در یک قابلمه بزرگ، روغن محلی را روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا گرم شود.به تدریج مواد خشک کاچی سه آرد را به روغن اضافه کنید و آنها را در حدود ۱۵-۲۰ دقیقه تفت دهید تا رنگ طلایی به خود بگیرند و مزه خامه‌ای برجسته شود. در طول این مرحله، حتماً همچنین حرکت مداوم به شکل یکنواخت را در روغن داشته باشید تا از سوختن آردها جلوگیری شود.

پس از تفت دادن مواد خشک، گلاب را به قابلمه اضافه کنید و با مواد خشک تفت داده شده مخلوط کنید تا ترکیبی همگن و مرطوب بشود. آماده‌سازی شربت: در یک قابلمه جداگانه، آب را به جوش آورده و سپس شکر را به آن اضافه کنید. مرتب هم بزنید و آن را حل کنید تا شکر کاملاً حل شود. پودر هل، پودر زعفران و گلاب را به شربت اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بمانید تا شربت یکم غلیظ شود. شربت را بر روی مواد خشک تفت داده شده ریخته و با دقت به آرامی مخلوط کنید تا تمامی مواد به خوبی ترکیب شوند و کاچی سه آرد در حال خنک شدن باشد.

تزیین و سرو

می‌توانید کاچی سه آرد را با خرما، پسته و آجیل تزیین کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از برگ‌های تازه نعناع، یک طرح زیبا بر روی سطح کاچی سه آرد بسازید.

کاچی سه آرد

ارزش غذایی

مصرف هر ۱۰۰ گرم از کاچی سه آرد حدوداً شامل ۲۶۰ کالری است. این غذا حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین، چربی، فیبر و ویتامین‌های گروه B است. همچنین، غنی از مواد معدنی نظیر آهن، منیزیم و پتاسیم است.

مناسب نیست برای

کاچی سه آرد برای افرادی که دچار حساسیت نسبت به گلوتن هستند، مناسب نیست. همچنین، افرادی که مشکلات گوارشی دارند و یا نیاز به رژیم غذایی خاصی دارند، قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنند.

نتیجه

کاچی سه آرد یک غذای سنتی و خوشمزه است که می‌توانید با ترکیبی از آردهای برنج، نخودچی و آرد آرد به راحتی در خانه تهیه کنید. این غذا ارزش غذایی بالایی دارد و می‌تواند به عنوان یک پیشنهاد خوشمزه در مراسم‌های خاص مورد استفاده قرار بگیرد. با رعایت دستور پخت و استفاده از مواد اولیه درست، کاچی سه آردی لذیذ و شیرین را بپزید و لحظات خوشی را به همراه خانواده و دوستان خود سپری کنید. کاچی سه آرد ظاهری شبیه به شله زرد دارد ولی پخت آن بسیار متفاوت است.