طرز تهیه پلو مراکشی

پلو مراکشی تند با مرغ از یکی از انواع پلو ملل پرطرفدار است.در ادامه طرز تهیه پلو مراکشی را به طور کامل قرار داده ایم.
5/5 - (53 امتیاز)

پلو مراکشی

پلو مراکشی یک غذای فرنگی و خوشمزه است که در کشور های بسیاری پخت آن رایج است، این غذا مانند غذاهای ایرانی مثل لوبیا پلو با گوشت تکه ای پخت آسانی دارد و در زمان بسیار کمی می توانید یک وعده لذیذ و در عین حال مقوی را داشته باشید.

برای تهیه پلو مراکشی خوشمزه، ابتدا یک قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهیم و ۲ پیمانه آب را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می‌کنیم و منتظر می‌مانیم تا آب به نقطه جوش برسد. در همین حین، لوبیا سبز را خرد می‌کنیم.

در این مرحله، لوبیا سبز خرد شده را در آب جوش می‌ریزیم و به مدت ۲ دقیقه می‌گذاریم تا لوبیا نرم شود. سپس آن را آبکشی کرده و درون یک کاسه حاوی آب سرد می‌ریزیم. این کار باعث می‌شود لوبیا سبز رنگش سبز بماند.

در این مرحله، سینه مرغ را به صورت خرد شده مشابه گوشت خورشتی آماده می‌کنیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت قرار می‌دهیم و گوشت مرغ را همراه با کره و زعفران دم کرده تفت می‌دهیم تا رنگ آن تغییر کند. سپس فلفل دلمه‌ای را خرد می‌کنیم و به مواد اضافه می‌کنیم.

در ادامه، فلفل دلمه‌ای را نیز کمی تفت می‌دهیم تا نرم شود. سپس گوجه فرنگی را خرد می‌کنیم و به همراه کمی نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می‌کنیم و مواد را کمی تفت می‌دهیم تا آب گوجه فرنگی به طور کامل کشیده شود.

طرز تهیه پلو مراکشی

در این مرحله، قارچ را خرد می‌کنیم و به تابه اضافه می‌کنیم. قارچ را تا زمانی که آبش به طور کامل کشیده شود تفت می‌دهیم. سپس پیاز داغ را به همراه ذرت و لوبیا سبز آبکش شده به تابه اضافه می‌کنیم و مواد را کمی تفت می‌دهیم.

پس از اینکه تمام مواد را با هم در تابه ۵ دقیقه تفت دادیم، تابه را از روی حرارت برداشته و کنار می‌گذاریم. در ادامه، یک قابلمه را تا نیمه آب پر می‌کنیم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا آب جوش بیاید. سپس برنج را که قبلاً خیس کرده بودیم، به آب جوش اضافه می‌کنیم.

در این مرحله، روی ته دیگ را با برنج پوشانده و سپس مقداری از مخلوط گوشت و سبزیجات را اضافه می‌کنیم. به همین ترتیب، مواد را به صورت لایه‌ای داخل قابلمه می‌ریزیم و درب قابلمه را می‌گذاریم. سپس حرارت را زیاد می‌کنیم.

پس از اینکه بخار درون قابلمه پدید آمد، حرارت را کم می‌کنیم و برنج را به مدت یک ساعت به آرامی دم می‌دهیم. سپس در پایان، برنج و دیگر مواد را به خوبی درون قابلمه ترکیب می‌کنیم و سپس آنها را در دیس می‌ریزیم و سرو می‌کنیم.