طرز تهیه مرغ شکم پر

طرز تهیه مرغ شکم پر مرغ شکم پر یکی از غذاهای ایرانی محبوب و لذیذ در دسته غذاهای گوشتی است. این غذا همانند اکبر جوجه با ترکیبی از مرغ تازه و انواع ادویه‌ها و مواد طبیعی تهیه می‌شود و طعم و عطر خاصی به آن می‌بخشد. در این مقاله، طرز تهیه مرغ شکم پر را […]

4.8/5 - (29 امتیاز)

طرز تهیه مرغ شکم پر

مرغ شکم پر یکی از غذاهای ایرانی محبوب و لذیذ در دسته غذاهای گوشتی است. این غذا همانند اکبر جوجه با ترکیبی از مرغ تازه و انواع ادویه‌ها و مواد طبیعی تهیه می‌شود و طعم و عطر خاصی به آن می‌بخشد. در این مقاله، طرز تهیه مرغ شکم پر را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

مواد لازم جهت پخت مرغ شکم پر

۱ عدد مرغ شکم پر تازه و تمیز شده

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱ قاشق غذاخوری زردچوبه

۱ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده

۲ حبه سیر خرد شده

نمک و فلفل به میزان لازم

مرغ شکم پر

مراحل تهیه مرغ شکم پر

ابتدا مرغ شکم پر را تمیز کرده و با آب بشویید. سپس آن را خشک کنید و در یک ظرف مناسب قرار دهید.

در یک کاسه کوچک، روغن زیتون، زردچوبه، زنجبیل تازه رنده شده و سیر خرد شده را باهم مخلوط کنید تا ترکیبی همگن بدست آید.

حالا این ترکیب را به آرامی روی مرغ شکم پر بمالید و به طور یکنواخت ماساژ دهید تا تمامی نقاط آن به خوبی پوشانده شوند.

پس از ماساژ مرغ، آن را درون یک کیسه نایلونی بریزید و به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ با ادویه‌ها آماده شود و طعم بهتری بگیرد. در صورت امکان، می‌توانید آن را تا ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنید.

پس از مدت زمان لازم، مرغ را از یخچال بیرون آورده و به دما بیاورید تا به دمای اتاق برسد.

حالا می‌توانید مرغ را بپزید. می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند سرخ کردن درون تابه یا پخت درون فر استفاده کنید. بهتر است قبل از پخت مرغ، آن را با فویل پوشانده و درون سینی فر قرار دهید تا طعم و رطوبت مرغ حفظ شود.

مدت زمان پخت مرغ بستگی به نوع آن و روش پخت شما دارد. در حالت عمومی، می‌توانید مرغ را برای ۴۵-۳۰ دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰-۲۰۰ درجه سلسیوس پخته و سپس بازوی مرغ را با چاقو بررسی کنید تا مطمئن شوید که آماده است. اگر آب رنگی از مرغ خارج شود و روغن نیز مطلوب شما است، به احتمال زیاد مرغ پخته شده است.

مرغ

نکات مهم در پخت

استفاده از مرغ تازه و تمیز بسیار مهم است تا طعم و کیفیت غذا بهتر باشد.

می‌توانید از ادویه‌های دلخواه خود استفاده کنید و به طعم دلخواه خود برسید.

در صورتی که می‌خواهید طعم مرغ عمیق‌تر باشد، می‌توانید پیش از ماساژ ادویه‌ها، مرغ را درون ماست یا طبق دیگری از طبخ خود بگذارید و به مدت چند ساعت در یخچال نگهداری کنید.

همچنین می‌توانید پیش از پخت، مرغ را با عصاره لیمو ترش مالیده و به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ نرم شود و عطر و طعم خاصی به آن بدهد.

با دنبال کردن این راهنمایی‌ها، می‌توانید مرغ شکم پر خوشمزه‌ای تهیه کنید و از طعم و عطر لذیذ آن لذت ببرید.

توجه: قبل از شروع هر نوع پخت و پز، لطفاً همیشه به دستورات و دماهای مربوطه در هنگام طبخ دقت کنید و به بهداشت و مواد غذایی مورد استفاده خود توجه کنید.