طرز تهیه ماهی با سس زعفران

روش پخت ماهی با سس زعفران ماهی یکی از رایج ترین غذاهای دریایی است و در این مقاله قصد داریم روش پخت زعفرانی آن را به شما آموزش دهیم. در ابتدا برای تهیه ماهی رستورانی با سس زعفران، سرکه سفید و مقداری نمک را ترکیب می‌کنیم. سپس ماهی‌ها را به طور کامل باز کرده و […]

Rate this post

روش پخت ماهی با سس زعفران

ماهی یکی از رایج ترین غذاهای دریایی است و در این مقاله قصد داریم روش پخت زعفرانی آن را به شما آموزش دهیم.

در ابتدا برای تهیه ماهی رستورانی با سس زعفران، سرکه سفید و مقداری نمک را ترکیب می‌کنیم. سپس ماهی‌ها را به طور کامل باز کرده و محتویات داخل شکم آنها را خالی می‌کنیم. در نهایت، آنها را به طرز دقیقی می‌شوییم.

در این مرحله، با استفاده از یک برس تمیز، سرکه سفید را به هر دو طرف بدن ماهی‌ها مالیده و آنها را به مدت ۳۰ دقیقه کنار می‌گذاریم. در همین حین، سس زعفران را آماده می‌کنیم. برای این منظور، زعفران دم‌کرده را در یک کاسه مناسب ریخته می‌شود.
حالا، روغن زیتون را به همراه مقداری پودر زنجبیل، آویشن، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آب لیمو ترش به زعفران اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می‌کنیم تا کاملاً یکدست شوند. سپس، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می‌کنیم.

ماهی با سس زعفران

ماهی با سس زعفران

در این مرحله، ماهی‌ها را با سمت پوست روی سینی فر قرار می‌دهیم. سپس، سس زعفران را به صورت یکدست روی ماهی‌ها مالیده می‌کنیم. در ادامه، سینی را درون فر قرار می‌دهیم و به ماهی‌ها اجازه می‌دهیم تا به طور کامل پخته شوند.

مدت زمان پخت ماهی‌ها بسته به ضخامت و اندازه آنها متفاوت است و تقریباً بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به آن نیاز دارد. پس از اینکه ماهی‌ها به طور کامل پخت شدند، گریل را روشن می‌کنیم و به روی ماهی‌ها اجازه می‌دهیم رنگ بگیرند.

پس از اینکه روی ماهی‌ها به طور کامل رنگ گرفت و به رنگ طلایی درآمد، سینی را از فر خارج می‌کنیم. در نهایت، ماهی‌ها را به آرامی از سینی فر خارج کرده و در ظرف مورد نظرمان می‌چینیم. سپس، با همراهی لیمو ترش ویک سالاد خوب مانند سالاد سزار، آنها را سرو می‌کنیم.