طرز تهیه فریکادله کتلت

روش پخت فریکادله کتلت در این مقاله با روش پخت یکی دیگر از انواع شامی، کوکو، کتلت فرنگی آشنا خواهید. برای تهیه فریکادله خوشمزه و ساده، در ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم و آن را درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم. سپس گوشت چرخ کرده را همراه با تخم مرغ و جو […]

4.9/5 - (51 امتیاز)

روش پخت فریکادله کتلت

در این مقاله با روش پخت یکی دیگر از انواع شامی، کوکو، کتلت فرنگی آشنا خواهید. برای تهیه فریکادله خوشمزه و ساده، در ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم و آن را درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم. سپس گوشت چرخ کرده را همراه با تخم مرغ و جو پرک اضافه می‌کنیم و مواد را با هم ترکیب می‌کنیم.

در این مرحله، سس خردل را همراه با مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را به حدی که کاملاً یکدست شوند، مخلوط می‌کنیم. سپس کاسه را با سلفون پوشانده و در یخچال قرار می‌دهیم.

پس از گذشت یک ساعت، کاسه حاوی مایه فریکادله را از یخچال خارج می‌کنیم. در ادامه، یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و مقداری روغن اضافه می‌کنیم. سپس زمان می‌دهیم تا روغن به خوبی داغ شود.

در این مرحله، به اندازه یک نارنگی از مایه فریکادله برداشت می‌کنیم و آن را به صورت گرد شکل مانند کتلت درست می‌کنیم. سپس آن را درون روغن داغ می‌اندازیم و اجازه می‌دهیم سرخ شود. پس از اینکه یک سمت فریکادله سرخ شد، آن را برمی‌گردانیم.

فریکادله کتلت

فریکادله کتلت

تمام فریکادله‌ها را به همین ترتیب شکل می‌دهیم و سرخ می‌کنیم. پس از اینکه دو سمت فریکادله‌ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده و روی دستمال حوله‌ای قرار می‌دهیم تا روغن اضافی آنها جذب شود.

در صورت تمایل، می‌توانیم چند عدد گوجه فرنگی را به صورت کامل یا نصف شده درون تابه بچینیم تا در کنار فریکادله‌ها سرخ شوند. در نهایت، فریکادله‌ها را درون ظرف مورد نظر قرار می‌دهیم و همراه با نان یا برنج سرو می‌کنیم.

برای تهیه دیگر انواع غذاهای فرنگی و اواع کتلت ها مانند کتلت مرغ، کتلت بادمجان و…. می توانید از سایت ما دیدن کنید.