طرز تهیه فریتاتا

فریتاتا برای تهیه غذای فرنگی فریتاتای مرغ خوشمزه مانند دیگر غذاها مثل پیتزا تابه ای، در ابتدا گوشت مرغ را به همراه ۲ پیمانه آب و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم تا آب جوش بیاید و مرغ پخته شود. پس […]

4/5 - (14 امتیاز)

فریتاتا

برای تهیه غذای فرنگی فریتاتای مرغ خوشمزه مانند دیگر غذاها مثل پیتزا تابه ای، در ابتدا گوشت مرغ را به همراه ۲ پیمانه آب و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم تا آب جوش بیاید و مرغ پخته شود.

پس از پخت گوشت مرغ، آن را به صورت ریشه‌ریشه خرد می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. سپس سیب‌زمینی‌ها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و با کمی روغن درون ماهیتابه تفت می‌دهیم تا به طور کامل سرخ شوند. سپس آنها را نیز کنار می‌گذاریم.

در این مرحله، پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم و سپس با کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می‌دهیم تا سبک شود. سپس گوجه‌فرنگی‌ها را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می‌کنیم.

حالا گوجه‌فرنگی‌ها را کمی تفت می‌دهیم تا آب اضافی آن‌ها کشیده شود. سپس سیب‌زمینی سرخ کرده را به همراه گوشت مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می‌کنیم و به خوبی تفت می‌دهیم تا مواد به‌طور یکدست مخلوط شوند.

طرز تهیه و دستور پخت فریتاتا

حالا مواد را به صورت یکدست در کف تابه پخش می‌کنیم و با پشت قاشق صاف می‌کنیم. در ادامه تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه مناسب می‌شکنیم و خوب هم می‌زنیم تا یکدست شوند. سپس آن را به تابه اضافه کرده و درب تابه را می‌گذاریم.

پس از اینکه تخم مرغ‌ها کمی سفت شدند، پنیر پیتزا را اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا پنیر به طور کامل آب شود. روی پنیر پیتزا می‌توانیم کمی جعفری خرد شده و گوجه‌گیلاسی قرار دهیم تا املت ظاهر زیباتری داشته باشد.

زمانی که پنیر پیتزا و سایر مواد را روی املت قرار دادیم، باید درب تابه را مجدداً ببندیم و به املت اجازه بدهیم تا به طور کامل پخته شود. در پایان، املت فریتاتا را به قطعات کوچک تبدیل می‌کنیم و آن را همراه با سس دلخواه سرو می‌کنیم.