طرز تهیه عصاره گوشت

راهنمای تهیه عصاره گوشت مواد لازم: ۵۰۰ گرم گوشت قرمز یا بلدرچین (می‌توانید از بلدرچین استفاده کنید اگر به گوشت قرمز دسترسی ندارید) ۲ پیمانه آب ۱ عدد پیاز متوسط ۲ عدد سیر ۱ عدد سیب زمینی متوسط ۲ عدد گلرنگ ۲ عدد هل نمک و فلفل به میزان لازم طرز تهیه گوشت را به […]

4.9/5 - (51 امتیاز)

راهنمای تهیه عصاره گوشت

مواد لازم:

۵۰۰ گرم گوشت قرمز یا بلدرچین (می‌توانید از بلدرچین استفاده کنید اگر به گوشت قرمز دسترسی ندارید)

۲ پیمانه آب

۱ عدد پیاز متوسط

۲ عدد سیر

۱ عدد سیب زمینی متوسط

۲ عدد گلرنگ

۲ عدد هل

نمک و فلفل به میزان لازم

عصاره گوشت

طرز تهیه

گوشت را به قطعات کوچک تقسیم کنید. در صورت استفاده از گوشت بلدرچین، پوست و سر آن را بردارید و گوشت را به قطعات کوچکتری تقسیم کنید.

پیاز، سیر، سیب زمینی و گلرنگ را به قطعات کوچک خرد کنید.

در یک قابلمه، آب را بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

قطعات گوشت، پیاز، سیر، سیب زمینی، گلرنگ و هل را به آب اضافه کنید.

نمک و فلفل را به میزان لازم اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

قابلمه را با درپوش بپوشانید و بگذارید برای مدت ۲ تا ۳ ساعت بجوشد تا گوشت کاملاً پخته شود و طعمش به آب منتقل شود.

پس از مدت زمان مورد نیاز، قابلمه را از روی حرارت برداشته و کاملاً خنک شود.

محتویات قابلمه را از طریق یک ساندویچ‌ساز یا سایر وسایل مناسب دیگری بریزید تا عصاره جدا شود. می‌توانید از یک سایه‌گیر (چهار لایه از پارچه تمیز) استفاده کنید تا عصاره را جدا کنیدعصاره را در یک شیشه یا بطری تمیز و محکم بریزید. مطمئن شوید که شیشه یا بطری کاملاً تمیز و خشک است تا عصاره به خوبی نگهداری شود.

شیشه یا بطری را ببندید و در یخچال نگهداری کنید. عصاره‌ی گوشت تا یک هفته در یخچال قابل نگهداری است. در صورت نیاز به طولانی‌تر نگهداری، می‌توانید عصاره را در فریزر قرار دهید و تا ۳ ماه ماندگاری داشته باشد.

برای استفاده از عصاره گوشت که نوعی از آبگوشت است، می‌توانید آن را به انواع غذاها اضافه کنید. مثلاً می‌توانید از عصاره در تهیه سس‌ها، سوپ‌ها حتی سوپ شیر، خورشت‌ها و غذاهای دیگر استفاده کنید. برای استفاده، مقدار مورد نیاز عصاره را از شیشه یا بطری خارج کرده و به غذایتان اضافه کنید.

توصیه می‌شود قبل از استفاده از عصاره گوشت، با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید، به خصوص اگر مشکلی در رژیم غذایی یا سیستم گوارشی دارید.

تهیه عصاره گوشت در خانه نسبت به نسخه‌های صنعتی دارای فواید بیشتری است، زیرا شما می‌توانید کنترل کاملی بر مواد و فرآیند تهیه داشته باشید.