طرز تهیه سس شکلات با شکلات تخته ای

سس شکلات یکی از بهترین مواد غذایی برای تزئین انواع دسر ، شیرینی و کیک است که مورد استقبال اکثر مهمانانتان قرار خواهد گرفت ما در این مقاله طرز تهیه سس شکلات با شکلات تخته ای را آموزش خواهیم داد.
Rate this post

طرز تهیه سس شکلات با شکلات تخته ای

شما می‌توانید برای مناسبت‌های مختلف کیک‌های خوشمزه تهیه کنید و برای تزیین از خامه فنادی زده شده استفاده کنید. سس شکلاتی با شکلات تخته‌ای بسیار حرفه‌ای و عالی است که می‌توانید در خانه برای تزیین انواع کیک‌های ساده یا شکلاتی تهیه کنید. برای تهیه این سس، بهترین نوع شکلاتی که امروزه در لوازم قنادی‌ها موجود است، شکلات سکه‌ای است. این سس شکلاتی مناسب برای تزیین دسرهای شکلاتی یا کاپ کیک نیز می‌باشد. شما می‌توانید این سس شکلاتی را به صورت کاربردی در مختلف دسرها استفاده کنید و حتی بین لایه‌های کیک نیز از آن استفاده کنید. طعم عالی شکلات و خامه واقعاً وصف‌ناپذیر است. امروز ما به شما نحوه تهیه سس شکلات با شکلات تخته‌ای را آموزش خواهیم داد. همراه ما باشید.
برای طرز تهیه سس آووکادو اینجا کلیک کنید.
مواد لازم:
– ۱۲۵ گرم شکلات سکه‌ای
– ۲۰۰ میلی‌لیتر یا یک پاکت خامه صورتی
– ۴۰ گرم کره

طرز تهیه سس شکلاتی

مرحله اول: آماده‌سازی
ابتدا مواد را در دمای محیط قرار دهید و سپس با دقت مقدار مواد را اندازه‌گیری کنید، زیرا غلظت سس شکلاتی بسیار مهم است و باید دقیقاً مقدارهای مورد نیاز را اندازه‌گیری کنید.

مرحله دوم: جوشاندن خامه
خامه صورتی را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. با استفاده از ماچی بزنید تا خامه کم‌کم رقیق شده و هنگامی که شروع به جوشاندن کرده، از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: افزودن شکلات
شکلات سکه‌ای را به خامه اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید (اگر شکلات سکه‌ای نیست، آن را با دست یا چاقو خرد کنید). بعد از گذشت این مدت، با ماچی هم بزنید تا تکه‌های شکلات باز شده و کم‌کم ذوب شوند. سپس کره را نیز اضافه کنید و همچنان به آرامی بزنید. به این راحتی سس شکلاتی شما آماده خواهد شد.

مرحله چهارم: تزیین کیک با سس شکلاتی با شکلات سکه‌ای
برای ریختن سس روی کیک، به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید و برای توزیع یکنواخت آن روی کیک، حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید. از کره‌ای که تازه از یخچال خارج کرده‌اید استفاده نکنید، بلکه اجازه دهید که کره به دمای اتاق برسد. در صورتی که این اشتباه را انجام داده‌اید و گاناش تکه‌تکه شد، برای یکنواخت کردن آن، کمی خامه داغ (قاشق به قاشق) اضافه کنید. حالا سس شکلاتی خود را بر روی کیک یا دسر مورد نظرتان بریزید و از طعم لذت ببرید!

روش‌های تهیه سس شکلاتی با شکلات سکه‌ای

برای ایجاد گاناش شکلاتی و تزیین کیک با آن، مهم است که به توجه به غلظت گاناش هنگام ریختن آن بر روی کیک دقت کنید. اگر گاناش خیلی داغ و رقیق باشد و بلافاصله روی کیک بریزید، قطره‌ها به سرعت تا پای کیک می‌رسند و لایه گاناش شکلاتی بسیار نازک خواهد شد. بنابراین، بهتر است گاناش به اندازه‌ای غلیظ باشد که نه قابل ریختن باشد و نه خیلی جامد باشد. معمولاً پس از ۱۰ دقیقه (از زمان ریختن خامه داغ) این حالت به وجود می‌آید. این زمان بستگی به نسبت مواد مختلف و همچنین دمای محیط دارد.

یک روش دیگر برای استفاده از گاناش در تزیین کیک این است که به آن اجازه دهید کاملاً خنک شود و به دمای اتاق برسد (حدود ۳۰ دقیقه). در این صورت، گاناش به صورت یک خمیر قابل مالیدن تبدیل می‌شود و می‌توانید آن را مانند خامه بر روی کیک یا بین لایه‌های کیک مالیده و تزیین کنید.