طرز تهیه خورشت گلابی

خورشت گلابی برای آماده‌سازی خورشت گلابی غذای ایرانی خوشمزه، در ابتدا گلابی‌ها را به صورت چهار قسمت کوچک خرد می‌کنیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت قرار می‌دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می‌کنیم. در ادامه، گلابی‌ها را به تابه اضافه کرده و آنها را به خوبی تفت می‌دهیم. در حین سرخ کردن […]

5/5 - (58 امتیاز)

خورشت گلابی

برای آماده‌سازی خورشت گلابی غذای ایرانی خوشمزه، در ابتدا گلابی‌ها را به صورت چهار قسمت کوچک خرد می‌کنیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت قرار می‌دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می‌کنیم. در ادامه، گلابی‌ها را به تابه اضافه کرده و آنها را به خوبی تفت می‌دهیم.

در حین سرخ کردن گلابی‌ها، مقداری نمک و آب لیمو ترش را همراه با نصف زعفران دم کرده به آنها اضافه می‌کنیم. پس از اینکه گلابی‌ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده و در کنار آن قرار می‌دهیم.

در این مرحله، تکه‌های گوشت مرغ را به همراه یک کمی روغن به تابه اضافه می‌کنیم. سپس زعفران دم‌کرده باقیمانده را همراه با مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و آنها را تفت می‌دهیم تا تکه‌های گوشت مرغ به طور کامل سرخ شوند.

پس از اینکه تکه‌های گوشت مرغ را سرخ کردیم، آنها را از تابه خارج کرده و در کنار قرار می‌دهیم. در ادامه، پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و همراه با کمی روغن به تابه اضافه می‌کنیم، سپس آنها را به خوبی تفت می‌دهیم تا پیازها سبک شود.

در این مرحله، رب گوجه‌فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می‌دهیم تا رب گوجه‌فرنگی به طور کامل سرخ شود. در ادامه، یک فنجان آب را اضافه کرده و اجازه می‌دهیم به جوش بیاید.

حالا تکه‌های گوشت مرغ و گلابی را به تابه اضافه می‌کنیم و مواد را مخلوط می‌کنیم، سپس حرارت را کم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم خورش جا بیفتد. در نهایت، خورش را در ظرف مورد نظرمان سرو می‌کنیم و همراه با برنج می‌پذیراییم.