طرز تهیه ترتیلا مکزیکی

طرز تهیه چیپس ذرت یا ترتیلا چیپس ذرت یک غذای فرنگی است که برای تهیه این مزه بسیار ترد و خوشمزه، ، ابتدا پیاز و سیر را به صورت ریز رنده کنید و سپس آنها را در یک کاسه مناسب قرار دهید. در ادامه، آرد ذرت همراه با آرد سفید، نعناع خشک، فلفل قرمز، نمک و […]

4.7/5 - (16 امتیاز)

طرز تهیه چیپس ذرت یا ترتیلا

چیپس ذرت یک غذای فرنگی است که برای تهیه این مزه بسیار ترد و خوشمزه، ، ابتدا پیاز و سیر را به صورت ریز رنده کنید و سپس آنها را در یک کاسه مناسب قرار دهید. در ادامه، آرد ذرت همراه با آرد سفید، نعناع خشک، فلفل قرمز، نمک و آویشن را به کاسه اضافه کنید و همه مواد را با هم ترکیب کنید تا به صورت یکدست درآیند.

در این مرحله، به آرامی آب را به مواد اضافه کرده و آنها را با هم مخلوط کنید تا خمیر شکل بگیرد. پس از اینکه خمیر جمع شد، روی سطح کار را با آرد پاشیده و خمیر را بر روی سطح کار منتقل کنید و به آرامی با ورزش دادن به آن، کمی باز کنید.

حالا با استفاده از وردنه، خمیر را به صورت نازک و یکدست باز کنید. تا جایی که امکان دارد، خمیر را به صورت نازک و پهن کنید. سپس خمیر را به صورت طولی با عرض ۵ سانتی‌متر ببرید و به صورت مثلثی برش دهید.

طرز تهیه چیپس ذرت یا ترتیلا

حالا خمیر آماده است و باید آن را سرخ کنیم. برای این منظور، یک تابه گود را روی حرارت قرار داده و به حدی روغن داخل تابه می ریزیم که تکه‌های خمیر در روغن شناور باشند. پس از آنکه روغن داغ شد، خمیرهای برش داده شده را به داخل روغن می ریزیم تا سرخ شوند.

زمانی که چیپس ها به رنگ طلایی تبدیل شدند، آنها را روی دستمال حوله‌ای یا توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی آنها خارج شود. در نهایت، ترتیلا را در ظرف مورد نظر قرار می دهیم و همراه با سس یا ماست چکیده آنها را سرو می کنیم.