طرز تهیه بوریتو مرغ

بوریتو مرغ بوریتو مرغ یکی از بهترین گزینه ها برای وعده های غذایی است این غذا مانند مک اند چیز دستور پخت آسانی دارد. برای تهیه غذای فرنگی بوریتو مرغ خوشمزه، در ابتدا مواد داخل بوریتو را آماده می‌کنیم. ابتدا ذرت را به همراه کمی آب درون قابلمه قرار می‌دهیم و آن را روی حرارت […]

5/5 - (64 امتیاز)

بوریتو مرغ

بوریتو مرغ یکی از بهترین گزینه ها برای وعده های غذایی است این غذا مانند مک اند چیز دستور پخت آسانی دارد. برای تهیه غذای فرنگی بوریتو مرغ خوشمزه، در ابتدا مواد داخل بوریتو را آماده می‌کنیم. ابتدا ذرت را به همراه کمی آب درون قابلمه قرار می‌دهیم و آن را روی حرارت قرار می‌دهیم تا بپزد. سپس برنج را در یک کاسه آب قرار داده و به مدت ۳۰ دقیقه خیس می‌کنیم.

در این مرحله، برنج را با کمی آب روی حرارت قرار می‌دهیم تا بپزد. گوجه فرنگی را شسته و به صورت ریز خرد می‌کنیم. پیازچه، فلفل دلمه‌ای و جعفری را نیز شسته و خرد می‌کنیم. سپس تمام این مواد را با هم مخلوط می‌کنیم. همچنین سیر را رنده کرده و به مخلوط اضافه می‌کنیم.

آب لیمو تازه را بر روی مواد ریخته و نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و با هم مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود. سپس پیاز را شسته و خرد می‌کنیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می‌دهیم تا داغ شود.

پیاز را به روغن اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا طلایی شود. سپس مرغ‌ها را به صورت ریز خرد کرده و به پیاز اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا تغییر رنگ داده و طلایی شود. در ادامه مقداری فلفل قرمز، پودر کاری و تخم گشنیز را به مواد اضافه می‌کنیم.

در این مرحله به مواد مقداری نمک اضافه می‌کنیم و آنها را با هم مخلوط می‌کنیم تا گوشت مرغ مزه‌دار شود. سپس برنج و ذرت پخته شده را به مواد اضافه کرده و با هم مخلوط می‌کنیم. در آخر، دو پیمانه سس گوجه را اضافه کرده و مواد را به‌خوبی با هم تفت می‌دهیم.

برای تهیه بوریتو، نیازمند نان ترتیلا هستیم. ابتدا نان ترتیلا را برداشته و آن را با مواد پر می‌کنیم. سپس روی آن مخلوط سبزیجات و پنیر را ریخته و آن را در دستگاه ساندویچ‌ساز قرار می‌دهیم تا بپزد و سطح آن سوخته شود. در نهایت، بوریتو را سرو می‌کنیم.