طرز تهیه باکله پته خوراک باقالی و بلغور به روش مازندرانی

روش پخت و تهیه باکله پته خوراک باقالی و بلغور به روش مازندرانی برای تهیه باکله پته به روش مازندرانی، در ابتدا باقالی‌های خشک را با آب شسته و سپس آن‌ها را در یک کاسه مناسب قرار می‌دهیم. سپس به آرامی آب را بر روی باقالی‌ها ریخته و اجازه می‌دهیم آن‌ها به مدت ۲۴ ساعت […]

4.5/5 - (15 امتیاز)

روش پخت و تهیه باکله پته خوراک باقالی و بلغور به روش مازندرانی

برای تهیه باکله پته به روش مازندرانی، در ابتدا باقالی‌های خشک را با آب شسته و سپس آن‌ها را در یک کاسه مناسب قرار می‌دهیم. سپس به آرامی آب را بر روی باقالی‌ها ریخته و اجازه می‌دهیم آن‌ها به مدت ۲۴ ساعت در آب خیس شده و نرم شوند. این مرحله باعث می‌شود باکله پته در طعم و تهیه‌ی بهتری به دست آید.

اکنون، پوست بلغور را در یک ظرف مناسب قرار می‌دهیم و به مقداری که یک بند انگشت را در روی سطح پوست بپوشاند، آب اضافه می‌کنیم. سپس اجازه می‌دهیم به مدت ۲۴ ساعت در آب قرار گیرد تا به طور کامل نرم و خیس شود، به مانند روش عملکرد باقالی. این مرحله باعث بهبود ترکیبات و کیفیت نهایی باکله پته خواهد شد.

بعد از سپری شدن این بازه زمانی، یک قابلمه مناسب را تا نیمه ظرفیت آن با آب پر می‌کنیم و آن را بر روی حرارت بالا قرار می‌دهیم. پس از آن، مخلوطی از نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به قابلمه اضافه می‌کنیم و سپس با دقت باقالی‌های خیس‌شده را درون آبکش می‌ریزیم.

سپس، بلغور را در آبکش قرار می‌دهیم تا از آب اضافی آن خارج شود. سپس، اجازه  دهید آب به نقطه جوش دادن برسد. در مرحله بعد، با دقت باقالی‌ها را به همراه روغن مایع و پوست بلغور به قابلمه اضافه می‌کنیم و مواد را تا به پخته شدن کامل، روی حرارت می‌گذاریم.

باکله پته

در این مرحله، پیاز‌ها را به صورت خلالی و نازک خرد می‌کنیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می‌کنیم. در ادامه، پیاز‌های خردشده را به تابه اضافه کرده و آن‌ها را تفت می‌دهیم تا تازه سرخ و شفاف شوند.

بعد از اینکه پیاز به طور کامل سرخ و طلایی شد، آن را به قابلمه اصلی اضافه می‌کنیم و مواد را به طور متناسب مخلوط می‌کنیم. هنگامی که باقالی و پوست بلغور به طور کامل پخته شدند، رب نارنج به همراه پودر گلپر و عصاره گوشت بره را به قابلمه می‌افزاییم و سپس تمام مواد را با یکدیگر ترکیب می‌کنیم.

سپس، ما به باکله پته اجازه می‌دهیم که روی حرارت باقی‌مانده بماند تا به طور کامل جا بیفتد. زمانی که غذا جا افتاد، قابلمه را از روی حرارت برمی‌داریم و محتویات آن را با دقت در ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم. سپس با پیاز داغ به‌عنوان تزیین، غذا را تکمیل می‌کنیم و آماده سرو کردن می‌شود.