طرز تهیه آش گوجه سبز

آش گوجه سبز یک نوع غذای خوشمزه است که به دلیل حضور گوجه سبز در آن، طعم ترش و متفاوتی دارد. این آش مناسب برای افرادی است که به غذاهای ترش علاقه دارند.
Rate this post

آش گوجه سبز

آش گوجه سبز مانند دیگر غذاها مثل آش لخشک یک نوع غذای خوشمزه است که به دلیل حضور گوجه سبز در آن، طعم ترش و متفاوتی دارد. این آش مناسب برای افرادی است که به غذاهای ترش علاقه دارند یا میوه گوجه سبز را دوست دارند. با داشتن حبوبات پروتئینی، آش گوجه سبز یک گزینه کامل و خوشمزه برای فصل بهار محسوب می‌شود و به راحتی می‌توانید آن را طبخ کنید و در وعده نهار خود بهره ببرید. برای دسترسی به آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه آش گوجه سبز، با سایت آموزشی آتشپزی ماه همراه شوید.

طرز تهیه آش گوجه سبز

مواد لازم آش گوجه سبز

مواد لازم برای پخت آش گوجه سبز به شرح زیر است:

– گوجه سبز: ۷۵۰ گرم
– گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
– سبزی آش خرد شده: ۱ کیلو گرم
– بلغور گندم: دو و نیم پیمانه
– لوبیا قرمز: نصف پیمانه
– لوبیا چیتی: نصف پیمانه
– نخود: نصف پیمانه
– عدس: ۱ پیمانه
– نعنا یا پونه کوهی خشک شده: ۳ قاشق سوپ خوری
– پیاز داغ: ۵ عدد
– سیر داغ: ۲ قاشق غذا خوری
– نمک، فلفل قرمز، و زردچوبه: به میزان لازم
– روغن سرخ کردنی: به میزان لازم
– نعنا، پیاز، و سیر داغ: کمی برای تزیین

مرحله اول

۱٫ برای آماده‌سازی آش گوجه سبز، در ابتدا گوشت چرخ کرده را با مقداری از پیاز، نمک، فلفل، و زردچوبه در ماهی‌تابه‌ای مناسب همراه با روغن سرخ می‌کنیم. گوشت را در ماهی‌تابه پخته و سرخ می‌کنیم تا همزمان با پخت گوشت، نیز بپزد.

مرحله دوم

۲٫ پس از پخت گوشت، آن را به یک طرف گذاشته و به مرحله بعدی می‌رویم. حالا حبوبات (لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، نخود، و عدس) را پخته و آماده می‌کنیم.

مرحله سوم

۳٫ بلافاصله پس از پخت حبوبات، پیاز را با روغن و یک و نیم قاشق نعنای خشک و بلغور گندم تفت می‌دهیم و منتظر می‌مانیم تا بلغور گندم کاملاً پخته شود.

مرحله چهارم

۴٫ وقتی بلغور به طور کامل پخته شد، سبزی‌های آش و حبوبات پخته شده را به آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا به همراه هم بپزند. در این مرحله گوجه‌سبز را پخته، هسته و پوست آن را جدا کرده و آن را صاف می‌کنیم. سپس گوجه‌سبز را به آش اضافه می‌کنیم.

مرحله پایانی

در نهایت، هنگام سرو، آش را با تزیین‌هایی همچون نعنا، پیاز و سیر داغ، و حتی کشک زینت‌آباد می‌کنیم. توجه داشته باشید که به دلیل داشتن بلغور گندم و پوره گوجه‌سبز، آش گوجه سبز به سرعت می‌پزد. در طول پخت، هر ۱۰ دقیقه یک بار آن را هم بزنید تا ته نگیرد و به خوبی مخلوط شود.