دستور پخت کیک گیلاس خانگی و خوشمزه

دستور پخت کیک گیلاس کیک گیلاس به عنوان یکی از شیرینی‌های میوه‌ای بسیار محبوب و لذیذ در جهان شناخته می‌شود. این شیرینی لذت‌بخش اغلب همراه با نوشیدنی‌های داغ در زمان عصرانه عرضه می‌گردد. در صورت تمایل به دستورالعمل کامل و گام به گام تهیه این کیک خوش طعم، در ادامه همراه چی شی باشید. مواد […]

Rate this post

دستور پخت کیک گیلاس

کیک گیلاس به عنوان یکی از شیرینی‌های میوه‌ای بسیار محبوب و لذیذ در جهان شناخته می‌شود. این شیرینی لذت‌بخش اغلب همراه با نوشیدنی‌های داغ در زمان عصرانه عرضه می‌گردد. در صورت تمایل به دستورالعمل کامل و گام به گام تهیه این کیک خوش طعم، در ادامه همراه چی شی باشید.

مواد مورد نیاز کیک گیلاس شامل

  1. گیلاس: ۱.۵ پیمانه
  2. آرد سفید: ۲ و نیم پیمانه
  3. تخم مرغ: ۳ عدد
  4. شکر: ۱ و نیم پیمانه
  5. شیر: یک سوم پیمانه
  6. ماست: یک سوم پیمانه
  7. روغن مایع: نصف پیمانه
  8. وانیل: یک قاشق چای‌خوری
  9. بکینگ پودر: یک قاشق غذاخوری

دستورالعمل تهیه کیک گیلاس

کیک گیلاس به عنوان یکی از انواع کیک‌های بسیار محبوب و لذیذ در سراسر دنیا شناخته می‌شود و جزء کیک‌های کلاسیک قرار دارد. آموختن روش پخت کیک گیلاس به شما امکان می‌دهد تا در فصول مختلف، انواع دیگری از کیک‌های میوه‌ای را نیز آماده سازید.

مطالب مرتبط: طرز تهیه مافین گیلاس

گام اول دستور پخت کیک گیلاس

در ابتدا، هسته‌های گیلاس را با استفاده از دستگاه هسته‌گیر یا خلال دندان بیرون آورده و گیلاس‌ها را به دو نیم کرده و کنار می‌گذاریم. سپس تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه مناسب می‌ریزیم.

گام دوم تهیه کیک گیلاس

در این مرحله، به تخم‌مرغ‌ها وانیل و شکر را افزوده و برای ۵ دقیقه هم می‌زنیم تا ترکیب به رنگ سفید درآمده و بافتی کشدار به خود بگیرد. سپس شیر را به مخلوط اضافه کرده و پس از آن ماست را نیز وارد کاسه می‌کنیم و با سایر مواد به خوبی مخلوط می‌کنیم.

گام سوم آموزش پخت کیک گیلاس

بعد از ادغام ماست در ترکیب، نوبت به روغن مایع می‌رسد که آن را نیز به مخلوط اضافه کرده و هم می‌زنیم. آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط و دو بار الک می‌کنیم، پس از آن نیمی از آرد را به مخلوط افزوده و با استفاده از لیسک یا قاشق تا حصول یکدستی هم می‌زنیم.

گام چهارم دستور پخت کیک گیلاس

در ادامه، باقی مانده آرد را اضافه کرده و با حرکات دورانی لیسک مواد را تا رسیدن به بافت نهایی مایه کیک، مخلوط می‌کنیم. فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد گرم می‌کنیم و قالب را یا با استفاده از کاغذ روغنی می‌پوشانیم یا با روغن چرب می‌کنیم.

گام پنجم پخت کیک گیلاس

اولین لایه مایه کیک را در کف قالب ریخته و روی آن را با گیلاس‌ها می‌پوشانیم. این روند را با اضافه کردن لایه‌های متناوب از مایه کیک و گیلاس تکرار می‌کنیم تا مواد به پایان برسد. در لایه آخر، مایه کیک ریخته و قالب را چندین بار به سطح کار می‌کوبیم تا هوای اضافه خارج شود.

گام ششم طرز تهیه کیک گیلاس

سپس، قالب را برای ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در فر می‌گذاریم تا کیک بپزد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه، به دقت کیک را زیر نظر داشته و با فرو کردن خلال دندان در مرکز آن، پخت کیک را آزمایش کنیم. اگر خمیر به خلال نچسبد، کیک به طور کامل پخته است.

گام هفتم دستور پخت کیک گیلاس

بعد از پخت کامل کیک و خارج کردن آن از فر، اجازه می‌دهیم تا کیک به خوبی خنک شود، سپس آن را برش داده و عرضه می‌کنیم. اگر تمایل دارید که روی کیک را با میوه تزئین کنید، مطمئن شوید که زیر میوه‌ها به طور کامل با آرد پوشیده شده‌اند تا هنگام قرار گرفتن روی کیک، به درون آن نفرو بروند.

راهنمایی‌هایی برای تهیه کیک گیلاس

تهیه به شکل کاپ کیک

چنانچه تمایل دارید این کیک را به شکل کاپ کیک آماده سازید، به سادگی به جای استفاده از یک قالب بزرگ، می‌توانید مایه کیک و دانه‌های گیلاس را در قالب‌های کوچک کاپ کیک قرار دهید. در این حالت، مدت زمان پخت کاپ کیک‌ها نسبت به کیک کامل کاهش می‌یابد.

جلوگیری از فرورفتن گیلاس‌ها

برای حفظ گیلاس‌ها در میان کیک بدون اینکه به قسمت پایینی فرو بروند، دو ترفند مهم وجود دارد. اولین روش، خرد کردن میوه‌ها برای سبک‌تر شدن آن‌ها است و دومین روش، آغشته کردن آن‌ها به آرد است تا در جای خود باقی بمانند و به کف قالب نریزند.