طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای

پنکیک به عنوان دسر خوشمزه، سریع و آسان است و با مواد ساده در خانه تهیه می‌شود.و بیشتر به عنوان یک صبحانه کامل مورد استقبال قرار می گیرد.در ادامه مقاله طرز تهیه کرپ و طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای را برای شما قرار داده ایم.
4.8/5 - (66 امتیاز)

دستور پخت پنکیک ساده تابه ای

پنکیک ها جزو لذیذ ترین شیرینی هایی هستند که طرفداران زیادی دارند و در تمامی کافه ها سرو میشوند. جهت طرز تهیه پنکیک برای ۴ نفر، ابتدا تخم مرغ را در یک کاسه مناسب می‌ریزیم و آن را کمی می‌زنیم تا بافت آن از هم جدا شود و کاملاً با هم ترکیب شوند. سپس شکر را به همراه وانیل به آن اضافه می‌کنیم و مواد را با هم خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند.هم چنین شما می توانید پنکیک را بدون روغن و به صورت پنکیک رژیمی هم تهیه کنید.

یک نکته مهم درباره اضافه کردن وانیل وجود دارد که باید توجه کنید. شما باید مقدار بسیار کمی وانیل اضافه کنید، زیرا اگر مقدار زیادی وانیل استفاده کنید، ممکن است طعم تلخی به پنکیک ها بدهد. پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردید، روغن مایع را نیز به کاسه اضافه می‌کنیم.

حالا با استفاده از همزن دستی، مواد را به خوبی هم می زنیم تا مواد به‌طور یکدست مخلوط شوند. سپس بکینگ پودر و مقدار بسیار کمی نمک را در یک ظرف جداگانه با آرد سفید مخلوط می‌کنیم. سپس مخلوط آرد را دو بار الک می‌دهیم تا به‌طور کامل نرم شود. در این مرحله، پس از الک کردن مخلوط آرد، آن را به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می‌کنیم و تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط می‌کنیم تا کاملاً یکدست شوند. سپس به آرامی شیر را به مواد اضافه می‌کنیم و به طور مداوم مواد را مخلوط می‌کنیم تا مایه پنکیک یکدست و یکنواخت شود. در صورتی که شیر در دسترس نباشد یا به هر دلیلی از استفاده از شیر خودداری می‌کنید، می‌توانید برای طرز تهیه پنکیک صبحانه از آب استفاده کنید. پس از اینکه خمیر پنکیک آماده شد، یک تابه کوچک با اندازه مناسب برای پنکیک را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. سپس با مقدار کمی روغن مایع کف تابه را چرب کنید، حالا به اندازه یک ملاقه کوچک از مواد داخل تابه بریزید ( نیاز نیست خودتان مایه پنکیک را پخش کنید چون خودش باید به حدی شل باشد که خود به خود پخش شود ) و اجازه دهید حباب بزند.

پس از اینکه کف پنکیک طلایی رنگ گرفت، آن را برگردانید تا سمت دیگر نیز به رنگ طلایی درآید. به همین ترتیب تمام پنکیک‌ها را آماده کنید. سپس می توانید این پنکیک فوری را همراه با انواع میوه‌های تازه مثل توت فرنگی، موز، آناناس و… یا صبحانه‌های معمولی مانند عسل، انواع مربا، نوتلا و کره سرو کنید.برای دستور پخت پنکیک مواد اولیه پنکیک را باهم ترکیب می کنیم.پنکیک و کرپ فرانسوی از نظر ترکیبات تشابه بسیاری بایکدیگر دارند و فقط در طرز تهیه کرپ فرانسوی لایه نازک تری از خمیر کرپ داخل تابه ریخته می شود.کرپ ها با مواد میانی مختلفی سرو می شود و برای طرز تهیه کرپ گوشت شما می توانید مواد میانی کرپ را از مواد پروتئینی دلخواه انتخاب کنید.برای طرز تهیه پنکیک بدون شیر می توانید ماست و یا آب را جایگزین در مواد اولیه کنید.

طرز تهیه پنکیک ساده با آب

برای تهیه پنکیک ساده با آب، ابتدا یک عدد تخم‌مرغ را با کمی شکر هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند. سپس به تدریج آب را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا مایه‌ای یکدست و نیمه‌شل حاصل شود. در مرحله بعد، آرد و بکینگ پودر را به مایع اضافه کرده و مخلوط کنید. در یک تابه‌ی گرم شده و چرب، ملاقه‌ای از مایع پنکیک را ریخته و منتظر بمانید تا روی آن حباب‌هایی ظاهر شود؛ سپس پنکیک را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز پخته شود. این پنکیک‌ها را می‌توانید با عسل، شکلات یا میوه‌های تازه سرو کنید.

طرز تهیه پنکیک شکلاتی

برای تهیه پنکیک شکلاتی، ابتدا آرد، پودر کاکائو، بیکینگ پودر و نمک را سه بار الک کنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود. سپس تخم‌مرغ، شیر و کره آب‌شده را به این ترکیب اضافه کرده و با همزن دستی مخلوط کنید تا مایه پنکیک آماده شود. یک تابه نچسب را روی حرارت متوسط گرم کنید و یک ملاقه از مایه پنکیک را در مرکز تابه بریزید. زمانی که حباب‌هایی روی پنکیک ظاهر شدند، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود. در نهایت، پنکیک‌های آماده را می‌توانید با سس شکلاتی، نوتلا، یا میوه‌های تازه تزئین کرده و سرو کنید.

طرز تهیه پنکیک شکلاتی