طرز تهیه هات چاکلت

طرز تهیه هات چاکلت در این مطلب قصد داریم چندین روش برای طرز تهیه هات چاکلت با شیر را به شما آموزش دهیم. اما پیش از شروع باید بدانید که اگر می‌خواهید یک هات چاکلت خانگی فوق‌العاده درست کنید، بهتر است از شکلات با کیفیت بالا استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از شکلات تلخ یا […]

Rate this post

طرز تهیه هات چاکلت

در این مطلب قصد داریم چندین روش برای طرز تهیه هات چاکلت با شیر را به شما آموزش دهیم. اما پیش از شروع باید بدانید که اگر می‌خواهید یک هات چاکلت خانگی فوق‌العاده درست کنید، بهتر است از شکلات با کیفیت بالا استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از شکلات تلخ یا نیمه‌شیرین است تا طعمی غنی‌تر و خالص‌تر از شکلات داشته باشید. طرز تهیه قهوه یونانی با شیر را نیز میتوانید مشاهده نمایید.

همچنین باید به درصد کاکائو توجه کنید. هرچه درصد کاکائو بالاتر باشد (که معمولاً روی بسته‌بندی شکلات ذکر شده است)، طعم شکلاتی هات چاکلت غلیظ شما قوی‌تر خواهد بود. به‌طور معمول، شکلات نیمه‌شیرین حاوی ۳۵ تا ۴۰ درصد کاکائو، شکلات تلخ و شیرین تا ۷۵ درصد و شکلات تلخ بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد کاکائو دارد. در مقابل، شکلات شیری مقدار کمی کاکائو دارد (حدود ۲۰٪) و شامل مقداری شیر است.

مواد لازم برای دو نفر

  • شیر پرچرب: ۲ پیمانه
  • پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
  • نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۴ قاشق غذاخوری
  • اسانس وانیل: ۱ قاشق چایخوری
  • نمک: یک پنس
  • شکلات تخته‌ای: ۱۰۰ گرم
  • خامه فرم‌گرفته: برای تزئین

طرز تهیه هات چاکلت در خانه

مرحله اول:
برای طرز تهیه هات چاکلت کافه، شیر را در یک قابلمه مناسب ریخته و پودر کاکائو، نشاسته ذرت، شکر، وانیل و نمک را به آن اضافه کنید. تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست به دست آید. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید.

مرحله دوم:
در این مرحله باید مواد داخل قابلمه را مرتب هم بزنید تا ته نگیرد. وقتی شیر کمی گرم شد، شکلات تخته‌ای را که به قطعات کوچک خرد کرده‌اید، اضافه کنید. نوع شکلات را بسته به سلیقه خود می‌توانید تلخ یا شیرین انتخاب کنید.

مرحله سوم:
بعد از اضافه کردن شکلات، هم زدن را ادامه دهید تا شکلات کاملاً در شیر ذوب شود. مواد را به هم زدن ادامه دهید تا به نقطه جوش برسند. به محض اینکه اولین جوش را مشاهده کردید، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم:
در این مرحله هات چاکلت خانگی شما آماده است. آن را در دو فنجان بریزید و برای تزئین می‌توانید از خامه فرم‌گرفته یا مارشمالو استفاده کنید. توجه داشته باشید که این نوشیدنی را باید بلافاصله سرو کنید، زیرا اگر سرد شود غلیظ و سفت خواهد شد.

برای طرز تهیه هات چاکلت با پودر کاکائو بدون شیر، می‌توانید شیر را با آب جایگزین کرده و سایر مراحل را به همین ترتیب انجام دهید.