طرز تهیه آیس لاته

ترکیبات ایس لاته (لته) قهوه داغ در سراسر جهان به عنوان یک سنت شناخته شده است. در روزهای پاییز و زمستان، هیچ چیز بهتر از لذت بردن از هوای خنک صبحگاهی همراه با یک فنجان داغ از محبوب ترین نوشیدنی دنیا نیست. اما در تابستان چه؟ پاسخ: لاته یخی. همه اسپرسوهای قوی و شیر مخملی […]

Rate this post

ترکیبات ایس لاته (لته)

قهوه داغ در سراسر جهان به عنوان یک سنت شناخته شده است. در روزهای پاییز و زمستان، هیچ چیز بهتر از لذت بردن از هوای خنک صبحگاهی همراه با یک فنجان داغ از محبوب ترین نوشیدنی دنیا نیست. اما در تابستان چه؟ پاسخ: لاته یخی.

همه اسپرسوهای قوی و شیر مخملی که دوست دارید، این بار به صورت خنک شده و حتی بهتر از آن، نیازی به ایستادن در صف یا پرداخت هزینه‌های بالای کافی‌شاپ ندارید تا یکی از این لاته‌ها را تهیه کنید! با پیروی  گام به گام طرز تهیه آیس لاته، می‌توانید یک نوشیدنی فوق‌العاده خوشمزه درست در آشپزخانه خودتان درست کنید.

ساختن لاته یخی یک پروژه نسبتاً آسان است، بنابراین برای تهیه‌ی آیس لاته به ترکیبات زیر نیاز داریم.

طرز تهیه آیس لاته خانگی

ترکیبات آیس لاته

لاته یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های اسپرسو است که به دلیل رویه کف‌دارش شهرت دارد. در این نسخه خنک و تازه، می‌توانید به راحتی با شیر سرد کف ایجاد کنید – بدون نیاز به بخارپز. در اینجا چگونگی طرز تهیه آیس لاته آمده است. طرز تهیه کیک موکا گردویی را با کلیک برروس لینک مشاهده نمایید.

  • یک لیوان بلند را با یخ پر کنید و اسپرسوی تازه دم کرده را به آن اضافه کنید.
  • شیر و شیرین‌کننده اختیاری را در یک شیشه مزون بریزید و زمانی که شیشه ¾ پر شد، متوقف شوید.
  • مخلوط شیر و کف را به همراه یخ و اسپرسو در لیوان بریزید.
  • شیشه را محکم ببندید و حسابی تکان دهید.

طرز تهیه آیس لاته

  1. برای دم کردن قهوه، از ظرفی استفاده کنید که تا حد امکان دمای قهوه را نزدیک به دمای ایده‌آل نگه دارد. این کار از تغییر ناگهانی دما و تلخی قهوه جلوگیری می‌کند.
  2. حال شروع به تهیه نوشیدنی کنید! اسپرسوی تازه‌دم کرده خود را در ته لیوانی که برای سرو استفاده می‌کنید، بریزید.
  3. برای تهیه لاته سرد، به یخ نیاز دارید! آیا ترجیح می‌دهید لیوان را کاملاً پر از یخ کنید یا فقط چند تکه اضافه کنید؟ این مرحله به سلیقه شما بستگی دارد!
  4. ما توصیه می‌کنیم یک لیوان شیر اضافه کنید، اما میزان شیر را می‌توانید بر اساس ذائقه خود تنظیم کنید. دلیل انتخاب این مقدار خاص این است که نسبت کاملی از قهوه به شیر را فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید نوشیدنی بزرگتری داشته باشید و نسبت قهوه به شیر را حفظ کنید، می‌توانید مقدار بیشتری قهوه اضافه کنید.

این روزها در همه جا لاته و لاته سرد می‌بینید، درست است؟ اگر می‌پرسید لاته سرد چیست، من اینجا هستم تا توضیح دهم!

یک لاته سرد به سادگی از مخلوط کردن شیر با اسپرسو و یخ در یک لیوان تهیه می‌شود. بله! به همین سادگی!

از چه نوع شیری باید برای آیس لاته استفاده کنید

می‌توانید از هر نوع شیری که دوست دارید استفاده کنید، از شیر گاو کامل گرفته تا شیر بادام، سویا یا نارگیل. هر شیری که به مزاج شما خوشایند است!

خامه سنگین و نیم و نیم برای لاته توصیه نمی‌شود. شما ۸ اونس شیر به لاته یخی خود اضافه می‌کنید و محتوای چربی بالای خامه غلیظ و نیم و نیم آن را به گزینه‌ای مناسب برای این نوشیدنی تبدیل نمی‌کند.