طرز تهیه کوشاری غذای مصری

طرز تهیه غذای مصری کوشری شامل عدس، برنج، نخود، پاستا و سس گوجه‌فرنگی است. طرز تهیه کوشاری غذای مصری با ترکیب این مواد و افزودن پیاز سرخ‌شده، یک غذای خوشمزه و گیاهی ایجاد می‌کند.در ادامه به طور کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوشاری غذای مصری را به شما عزیزان آموزش داده ایم.
Rate this post

کوشاری غذای ملی و سنتی مصری

آیا به دنبال یادگیری یک غذای ساده گیاهی هستید تا تنوعی به سفره گیاهخواری خود ببخشید؟ ما به شما “طرز تهیه کوشاری” را پیشنهاد می‌کنیم. این غذا یکی از غذاهای ملی مصر است که با ترکیب عدس، برنج، پیاز سرخ‌شده، نخود و سس گوجه فرنگی مخصوص تهیه می‌شود. اگر از غذاهای تکراری خسته شده‌اید و به دنبال طعم جدید و بین‌المللی هستید، کوشاری گزینه‌ای عالی برای شماست.

طرز تهیه کوشاری،  بیشتر در میان گیاه‌خواران مصری محبوبیت دارد و یکی از ارزان‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای خیابانی مصر و از خوش مزه ترین غذاهای گیاهی محسوب می‌شود. شاید با نگاه به مواد اولیه آن، تصور کنید که با یک غذای ساده روبرو هستید، اما پس از چشیدن این ترکیب خوشمزه، قطعاً شیفته طعم بی‌نظیر آن خواهید شد.

این غذا را می‌توانید به همراه سالاد مدیترانه‌ای یا با روغن زیتون و آبلیمو سرو کنید. کوشاری به سرعت آماده می‌شود و انتخابی ایده‌آل برای زمانی است که وقت زیادی برای آشپزی ندارید. می‌توانید آن را در وعده ناهار یا شام با خانواده میل کرده و از طعم لذت‌بخش آن لذت ببرید. اگر شما هم مشتاق به تهیه این غذای خوشمزه و گیاهی هستید، در ادامه طرز تهیه آن را با ما بیاموزید.

مواد لازم طرز تهیه کوشاری

مواد لازم برای تهیه سس گوجه‌فرنگی مخصوص

  • پیاز کوچکیک عدد
  • سیرچهار حبه
  • روغنبه مقدار لازم
  • گشنیز خرد شدهیک قاشق چای‌خوری
  • پوره گوجه‌فرنگی۴۰۰ گرم
  • سرکه سفیدیک و نیم قاشق غذاخوری
  • پرک فلفل قرمزیک چهارم قاشق چای‌خوری
  • نمک و فلفلبه مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه پیاز ترد روی کوشاری
  • آرد گندمیک سوم فنجان
  • روغن پخت و پزنصف فنجان
  • پیاز بزرگیک عدد
  • نمکبه مقدار لازم

مواد لازم طرز تهیه کوشاری

مراحل طرز تهیه کوشاری

  • مرحله اول طرز تهیه کوشاری
    کوشاری، یکی از غذاهای ملی مصر است که همانند سوپ ماست و اسفناج مصری، برای افراد گیاه‌خوار بسیار مناسب است. همچنین تبوله و حمص از دیگر غذاهای عربی هستند که با ترکیبات گیاهی و طعم‌های بی‌نظیر، طرفداران زیادی دارند.
  • برای شروع تهیه کوشاری، ابتدا عدس‌ها را به خوبی بشویید و در قابلمه‌ای متوسط قرار دهید. قابلمه را با چهار فنجان آب پر کنید و آن را روی حرارت زیاد بگذارید. پس از چند دقیقه، حرارت را کم کرده و اجازه دهید عدس‌ها حدود ۱۵ تا ۱۷ دقیقه بپزند. توجه کنید که در این مرحله عدس‌ها فقط باید نیم‌پز شوند، زیرا در مراحل بعدی پخت آن‌ها ادامه خواهد داشت. پس از نیم‌پز شدن، عدس‌ها را آبکشی کرده و کمی نمک به آن‌ها اضافه کنید.
  • مرحله دوم طرز تهیه کوشاری
    سپس برنج را شسته و به مدت ۱۵ دقیقه در آب خیس کنید. بعد از آن، برنج را آبکشی کنید. در یک قابلمه، عدس نیم‌پز و برنج را مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید. نمک، فلفل و گشنیز را به مخلوط اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و به مدت سه دقیقه محتویات آن را تفت دهید. سپس سه فنجان آب به قابلمه اضافه کنید تا آب مواد را بپوشاند. صبر کنید تا آب به جوش بیاید و مقدار آن کاهش یابد. سپس در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که آب کاملاً تبخیر شود و عدس و برنج کاملاً پخته شوند، بپزند.
  • مرحله سوم طرز تهیه کوشاری
    در حالی که عدس و برنج در حال پخت هستند، پاستا را طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی آن آماده کنید. قابلمه‌ای را با آب پر کرده و پاستا را همراه با کمی نمک و روغن به آن اضافه کنید. اجازه دهید پاستا تا زمانی که کمی سفت باشد، بپزد. سپس آن را آبکشی کنید.
  • مرحله چهارم طرز تهیه کوشاری
    نخودها را بشویید و چند ساعت در آب خیس کنید. پس از آن، نخودها را آبکشی کرده و در قابلمه‌ای با آب و کمی نمک بپزید. پس از پخت، نخودها را آبکشی کرده و کنار بگذارید. قبل از سرو، نخودها را با استفاده از مایکروویو گرم کنید.
  • مرحله پنجم طرز تهیه کوشاری
    برای سرو، عدس و برنج پخته‌شده را با چنگال فشار دهید تا نرم شوند و سپس آن‌ها را در یک بشقاب بزرگ منتقل کنید. روی آن‌ها پاستا، نیمی از سس گوجه‌فرنگی مخصوص، نخود پخته و نیمی از پیاز سرخ‌شده را بریزید. باقی‌مانده سس و پیاز ترد را در ظرفی جداگانه کنار غذا سرو کنید. حالا کوشاری آماده است؛ از این غذای لذیذ مصری لذت ببرید. نوش جان!

طرز تهیه سس گوجه فرنگی مخصوص کوشاری

ابتدا پیاز را رنده کرده و سیر را به صورت ریز خرد کنید. یک قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و یک قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید. سپس پیاز رنده‌شده را داخل قابلمه بریزید و تفت دهید تا زمانی که طلایی رنگ شود. بعد از آن، سیر خردشده و گشنیز خرد شده را همراه با پرک فلفل قرمز به پیاز اضافه کنید. مواد را به مدت ۳۰ تا ۴۵ ثانیه دیگر تفت دهید تا کاملاً سرخ شوند.

  • مرحله دوم طرز تهیه سس گوجه فرنگی مخصوص کوشاری
    در این مرحله، پوره گوجه‌فرنگی، نمک و فلفل را به مخلوط اضافه کنید. میزان نمک و فلفل بسته به سلیقه شما قابل تنظیم است. اجازه دهید مواد روی حرارت بمانند تا سس به غلظت دلخواه برسد، که معمولاً حدود ۱۵ دقیقه زمان می‌برد.
  • مرحله سوم طرز تهیه سس گوجه فرنگی مخصوص کوشاری
    در نهایت سرکه را اضافه کنید و حرارت را به کمترین حالت کاهش دهید. درب قابلمه را بگذارید و سس را تا زمان سرو گرم نگه دارید.

طرز تهیه پیاز ترد روی کوشاری

  • مرحله اول طرز تهیه پیاز ترد روی کوشاری
    پیاز قرمز را بشویید و پوست آن را بگیرید، سپس آن را به صورت حلقه‌های نازک برش بزنید. بر روی حلقه‌های پیاز مقداری نمک بپاشید که میزان آن به سلیقه شما بستگی دارد. آرد گندم را در یک بشقاب بریزید و حلقه‌های پیاز را در آرد بغلتانید. سپس پیازها را به آرامی تکان دهید تا آرد اضافی از آن‌ها جدا شود.
  • مرحله دوم طرز تهیه پیاز ترد روی کوشاری
    در یک ماهیتابه بزرگ، مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت متوسط گرم کنید. حلقه‌های پیاز را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در روغن سرخ کنید و مرتب آن‌ها را هم بزنید تا پیازها به رنگ قهوه‌ای کاراملی درآیند. دقت کنید که پیازها باید ترد شوند، اما نسوزند. پس از سرخ شدن، حرارت را خاموش کنید و درب ماهیتابه را بگذارید تا پیازها گرم بمانند.