طرز تهیه پاستا تورتلینی

راز خوشمزگی و طرز تهیه پاستا تورتلینی و طرز تهیه خمیر تورتلینی در مواد اولیه تازه ای است که استفاده می کنیم. این نوع پاستا یکی از خوشمزه ترین پاستا ها است که می توانید به راحتی آن را تهیه کنید.در ادامه به طور کامل روش پخت پاستای رستورانی را به شما آموزش داده ایم.
5/5 - (67 امتیاز)

مراحل پخت پاستا تورتلینی

تورتلینی یک نوع غذای فرنگی است که به زبان ایتالیایی Tortelliniنام دارد. این غذا مانند گراتن مرغ و سیب زمینی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این نوع پاستا در حقیقت تشکیل شده از  پاستاهای کوچک حلقه‌ای است که درون آن پر شده است. ابتدا خمیر تهیه می‌شود و سپس با مواد گوناگونی پر می‌شود و دو طرف خمیر به صورتی که شبیه حلقه یا کلاه شود، روی هم می‌آورند. تورتلینی معمولاً با گوشت، سبزیجات یا پنیر پر می‌شود. این نوع پاستا در سوپرمارکت‌ها به صورت آماده قابل تهیه است. تورتلینی پنیری یک غذای ساده و خوشمزه است که هر کودک و بزرگی آن را دوست دارد. در صورتی که تورتلینی در دسترس نباشد، می‌توان از انواع پاستا معمولی استفاده کرد. در این رسپی، خمیر پاستا با پنیر پارمزان و اسفناج تهیه می‌شود،

برای تهیه پاستای خوشمزه به روش تورتلینی، ابتدا پیاز را شسته و پوست آن را گرفته، سپس آن را به صورت چهار قسمت خرد می‌کنیم. در ادامه، استخوان‌های ران مرغ را جدا می‌کنیم و پیاز را روی آن چرخ می‌زنیم و به آن ادویه‌های دلخواه اضافه می‌کنیم.

در این مرحله، مخلوط پیاز و گوشت مرغ را به خوبی ورز می‌دهیم و به مدت یک ساعت در کنار قرار می‌دهیم تا مزه بگیرد. سپس مواد آماده را به طور قلقلی می‌کنیم. یک تابه را برداشته و با اضافه کردن کمی روغن روی حرارت قرار می‌دهیم تا داغ شود.

 

طرز تهیه پاستا تورتلینی

سپس مقدار کمی روغن را درون تابه سرخ می‌کنیم. در ادامه، قارچ‌های خرد شده را با یک کمی روغن، نمک و چند قطره آبلیمو در حرارت بالا سرخ می‌کنیم تا قارچ‌ها آب پس ندهند و سیاه نشوند. حالا اسفناج خرد شده را نیز به همان تابه اضافه می‌کنیم.

وقتی اسفناج‌ها در روغن سرخ شدند، پنیر خامه‌ای و خامه صبحانه را به آن اضافه می‌کنیم. در صورت داشتن ریحان تازه، آن را خرد شده و اضافه می‌کنیم و اگر ریحان تازه در دسترس نیست، از ریحان خشک استفاده می‌کنیم. سپس قارچ و قلقلی‌ها را به مواد اضافه کرده و نمک آن را تنظیم می‌کنیم.

مواد را روی حرارت قرار می‌دهیم تا به خوبی یکدست و غلیظ شوند. سپس پاستا‌های آبپز شده را به آن اضافه می‌کنیم و به مدت دو دقیقه دیگر با هم پخته می‌کنیم تا پاستا به طور یکدستی مخلوط شود. برای تزیین روی پاستا از گوجه گیلاسی استفاده می‌کنیم.